Hvor meget koster baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.893 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Klokkeblomst88

Kæresten og jeg har talt flere år om projekt baby. Jeg har nu 'smidt' p-ringen, og vi vil begynde projekt baby snarest.

Vi har snakket om, hvad det koster, at få et barn.

Hvad koster det jer hver måned?

Og hvor meget for ligesom at komme i gang?

- tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Mira0911

Man kan ikke sætte en fast pris pr. måned.... 

Hvis man er til at alt skal være helt nyt, så koster det jo det det koster... 

Anmeld

1. november 2011

Frøken J.

Klokkeblomst88 skriver:

Kæresten og jeg har talt flere år om projekt baby. Jeg har nu 'smidt' p-ringen, og vi vil begynde projekt baby snarest.

- tak for hjælpen

Udstyrsmæssigt købte vi for 800 om måneden igennem graviditeten, altså 7500. Vi fik så barnevogn og autostol i gave

Pt. efter hun er født ligger vi så 600 fra om måneden, som dækker udgifter til hende. Dvs. bleer, tøj, vådservietter, you name it, men også ammeindlæg til mig. Jeg ammer, så vi skal ikke bruge penge på modermælkserstatning.

Det bliver self. flere penge, når hun skal i institution Og det er heller ikke hver måned vi kommer til at bruge 600 om måneden

Anmeld

1. november 2011

Jonatansmor

Klokkeblomst88 skriver:

- tak for hjælpen

Det er et regnestykke du slet ikke har lyst til at begynde på. Variablerne er for store og din evne til at forudsige fremtiden er minimal.

Man siger at man bruger 1 million kroner pr barn pr 18 år og det første år ryger 100.000 af dem.

Man bliver ikke rig af baby, men man bliver godt ør i bolden af lykke

Anmeld

1. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Nu har vi så fået vores barnevogn af min mormor og morfar. Men den var på tilbud til 2000,- Og puslebordet købte min mor brugt af hendes dagplejebarns forældre da de var færdige med at bruge det.

Men ellers har vi haft et fast beløb på 2000 kr hver måned siden September. Og vi er lige i denne her måned blevet færdige med at købe ALT til hende.

Vi(nok mig ) har så nok også været ret gode til at kigge efter tilbud og så nok bruge lidt flere penge end 2000 i mdr

Det eneste vi mangler, er legetøj... Og det køber vi først i Januar

Anmeld

1. november 2011

Klokkeblomst88

Frøken J. skriver:

Udstyrsmæssigt købte vi for 800 om måneden igennem graviditeten, altså 7500. Vi fik så barnevogn og autostol i gave

Pt. efter hun er født ligger vi så 600 fra om måneden, som dækker udgifter til hende. Dvs. bleer, tøj, vådservietter, you name it, men også ammeindlæg til mig. Jeg ammer, så vi skal ikke bruge penge på modermælkserstatning.

Det bliver self. flere penge, når hun skal i institution Og det er heller ikke hver måned vi kommer til at bruge 600 om måneden

Tak for svar - 600 om måneden lyder da ret overkommeligt...

Ej, hvor jeg glæder mig til. at det er mig, som skal have en lille baby i maven

Anmeld

1. november 2011

Klokkeblomst88

Jonatansmor skriver:

Det er et regnestykke du slet ikke har lyst til at begynde på. Variablerne er for store og din evne til at forudsige fremtiden er minimal.

Man siger at man bruger 1 million kroner pr barn pr 18 år og det første år ryger 100.000 af dem.

Man bliver ikke rig af baby, men man bliver godt ør i bolden af lykke

Nej man bliver helt sikkert ikke rig af baby. Men herhjemme vil vi gerne have tingene ind i et budget, så vi ved, hvad vi har at gøre med

Anmeld

1. november 2011

Frøken J.

Klokkeblomst88 skriver:

Tak for svar - 600 om måneden lyder da ret overkommeligt...

Ej, hvor jeg glæder mig til. at det er mig, som skal have en lille baby i maven

Bare vær obs på det bliver noget dyrere, hvis i skal ud i MME Derudover skal det siges, at jeg køber tøj brugt, så derfor er det jo ikke så dyrt heller  

Anmeld

1. november 2011

2babygirls

Klokkeblomst88 skriver:

- tak for hjælpen

Startudstyr kostede hun os ca 25-30.000kr. Men det kan jo gøres billigere ved startpakker i diverse butikker.
Siden da har det første år helt sikkert været det dyreste fordi hun skulle have højstol, ny autostol, næste tøj str hele tiden og alt muligt andet.
Nu er hun i en str 80-86 så vi skal ikke ud og købe tøj lige forløbig, og hun mangler intet (jo, det mener hendes mor og dankortet) ud over lidt nyt legetøj en gang i mellem, selvom hun er mest til bamser lige pt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.