Første møde med dagplejen -wuhu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. november 2011

MorEllen

Yeees, så har vi mødt Maries dagplejemor Vi har været til et kontaktmøde for at hilse på hende og snakke om alle de praktiske ting. Jeg har været ret spent på det der med dagpleje, og har bestemt ikke set fram til at aflevere Marie.. Men dagplejemoren var bare sådan en skøn dame, med tre små dejlige dagplejebørn der alle bare var så interesseret i Marie. Og Mariehønen, hun elsker jo opmærksomhed, så det blev to timer med leg og hygge Og hold da op hvor var Marie træt bagefter!! Hun faldt i søvn næsten inden jeg fik lagt hende i barnevognen så er der måske udsigter til at nattesøvnen bliver bedre når hun starter i DP!

Jeg er bare så lettet og glad på Maries vegne! Jeg tror hun kommer til at hygge sig sammen med de tre andre børn og dagplejeren! Hun starter 1. december, og det er jo faktisk lige om lidt

Et lille glæderudbrud herfra Hvordan har I andre det med dagpleje/vuggestue??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Maja88

Dejligt hun nød det.. ja og december er jo lige om lidt

her starter Aprilla den 5 december.. er så super glad for vores DP mor, men hold op hvor er det vemodigt at skulle sende sin lille purk afsted...

kan mærke jeg bliver helt fysisk dårlig af det... alt det jeg kommer til at gå glip af og eeeejj

men hun bliver et luksus barn heldigvis... jeg starter først skole igen midt januar og farmand har fået et nyt job så han har fri hver dag kl 13.... så lange dage bliver det jo ikke til heldigvis..

men århh ha... ved jo hun har godt af at komme ud og lege med andre og være sammen med de andre børn, men de er så store og min lille baby men mon ikke det nok skal gå, når alt kommer til alt.

Anmeld

1. november 2011

Sofia

Hvor er det dejligt at høre, sikken positiv oplevelse

Anmeld

1. november 2011

Mettemus

Dejligt og pyh hvor kan jeg godt forstå du er lettet. Det er bare så vigtigt at have det godt med sin DP-mor. Og fint at den lille Mariehøne også er vild med det, så skal det nok gå godt.

Vi har søgt DP-plads pr 1/1. Jeg er ret spændt på hvor langt væk vi skal, for de har lige fyret ni dagplejere i kommunen, så det er slet ikke sikkert vi får noget i nærheden af det vi har ønsket. Men den tid den sorg...

Jeg er dog ved at have affundet mig med at sende ham afsted. Bl.a. fordi der efterhånden skal en hel del til at underholde ham, og fordi han er ved at udvikle et ret voldsomt temperament. Jeg tror det bliver rigtig godt for ham at komme ud blandt andre børn og opdage at han ikke er verdens navle. Men kommer mor til at savne ham? HELT SIKKERT

Anmeld

1. november 2011

AnneBJ

Vi har søgt plads pr. 1/1 - Felix vil være 9 mdr. til den tid. Han er stadig tilpas sjov og nem at underholde til at jeg nyder at være herhjemme med ham. Det der nager mig mest ifht. vs/dp er, at jeg ikke aner hvor han skal hen, og hvornår... 

Dejligt at den lille Marie bare er så godt tilpas hos dagplejemoderen, hvor er det skønt! 

Anmeld

1. november 2011

CA

Nej hvor dejligt! Det er da vildt skønt at du kan lide dp moren - og at Marie kan!

Skønt skønt!

Johannes starter også 1/12 og vi har ikke hørt noget fra kommunen endnu. Vi var blevet lovet svar senest i dag, så jeg er lidt skuffet  og spændt på om det så blir i morgen - og hvornår jeg kan tillade mig at ringe og spørge 

Men jeg glæder mig til at han skal starte i (forhåbentlig verdens bedste) dagpleje. Jeg tror det blir godt til ham med lidt mere udfordring end mig. Han elsker at være sammen med andre børn, så det blir bare godt! 

Anmeld

1. november 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

- og hvornår jeg kan tillade mig at ringe og spørge 

Det kan du imorgen når posten har været forbi hos dig og evt. ikke haft brev med!

Anmeld

2. november 2011

MorEllen

Maja88 skriver:

Dejligt hun nød det.. ja og december er jo lige om lidt

her starter Aprilla den 5 december.. er så super glad for vores DP mor, men hold op hvor er det vemodigt at skulle sende sin lille purk afsted...

kan mærke jeg bliver helt fysisk dårlig af det... alt det jeg kommer til at gå glip af og eeeejj

men hun bliver et luksus barn heldigvis... jeg starter først skole igen midt januar og farmand har fået et nyt job så han har fri hver dag kl 13.... så lange dage bliver det jo ikke til heldigvis..

men århh ha... ved jo hun har godt af at komme ud og lege med andre og være sammen med de andre børn, men de er så store og min lille baby men mon ikke det nok skal gå, når alt kommer til alt.

Puha ja, når jeg tænker på alt jeg kan komme til at gå glip af så får jeg næsten lyst til at stoppe med at arbejde, sælge hus og bil (så kan vi nok leve af Magnes indtægt ) og bare blive hjemmegående! Det hadde passet mig godt

Det er da rigtig dejlig at hun får så korte dage i DP, særlig de første måneder! Jeg starter også at arbejde i januar, så det bliver heldigvis en rolig start for Marie også.

Det skal nok helt sikkert gå, men det er jo bare sådan at alt nyt er skræmmende på en eller anden måde

Anmeld

2. november 2011

MorEllen

Mettemus skriver:

Dejligt og pyh hvor kan jeg godt forstå du er lettet. Det er bare så vigtigt at have det godt med sin DP-mor. Og fint at den lille Mariehøne også er vild med det, så skal det nok gå godt.

Vi har søgt DP-plads pr 1/1. Jeg er ret spændt på hvor langt væk vi skal, for de har lige fyret ni dagplejere i kommunen, så det er slet ikke sikkert vi får noget i nærheden af det vi har ønsket. Men den tid den sorg...

Jeg er dog ved at have affundet mig med at sende ham afsted. Bl.a. fordi der efterhånden skal en hel del til at underholde ham, og fordi han er ved at udvikle et ret voldsomt temperament. Jeg tror det bliver rigtig godt for ham at komme ud blandt andre børn og opdage at han ikke er verdens navle. Men kommer mor til at savne ham? HELT SIKKERT

Ja, det er det samme her, Marie er så selskabssyg, så hun vil jo have så godt af at komme ud blandt andre. Tror simpelthen hun bliver træt af sin mor indimellem Og på en eller anden måde så er det jo også en god følelse at savne noen man ved at man snart kommer til at se igen

Jeg synes bare du skal ringe og efterlyse brevet med DP-plads i dag! Kan da godt forstå at du er spændt på hvem I ender op med når der er så få DP i nærheden. Da er det så en fordel at bo i en lille by -forholderne bliver jo mindre
for at du hører fra DP i dag!

Anmeld

2. november 2011

MorEllen

Morellen skriver:

Ja, det er det samme her, Marie er så selskabssyg, så hun vil jo have så godt af at komme ud blandt andre. Tror simpelthen hun bliver træt af sin mor indimellem Og på en eller anden måde så er det jo også en god følelse at savne noen man ved at man snart kommer til at se igen

Jeg synes bare du skal ringe og efterlyse brevet med DP-plads i dag! Kan da godt forstå at du er spændt på hvem I ender op med når der er så få DP i nærheden. Da er det så en fordel at bo i en lille by -forholderne bliver jo mindre
for at du hører fra DP i dag!

Haha... okay.. jeg har ikke sovet ret meget i nat. Det var jo ikke dig der gik og ventet på brev fra DP Det var jo Carina87.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.