alene hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

lio

karina1980 skriver:

jeg var også nøglebarn, og jeg husker det ikke som en rar ting at komme hjem som 6 årig og skulle være alene i 2-3 timer, men dengang var det ok. og normalt(hvor vi boede)

da jeg blev 11 havde jeg min bror med hjem og så var vi alene i 2-3 timer og som 15 årig havde jeg ansvaret for alle mine 4 søskende i 2 timer efter skole hver dag

og dengang var det ikke et problem(ej heller for mig at klare) men og så alligevel, så var det ikke sjovt, for nogen af os tror jeg.

det er nok også derfor, jeg er meget tilbageholdende med de skal være alene hver især og sammen.

jeg ikke i tvivl om at den store sagtens ville kunne og at den lille kan jo hvis farmor er hjemme(men hun kommer jo også ind hver 10 min og kigger)

på den ene side er jeg måske farvet meget af egen oplevelser, men kan også se det manden siger om at det giver dem en lille chance for at få lidt ansvar og føle sig *stor*

Jeg ved ikke om du har talt med dine børn om hvad de selv synes, om de synes det er ok eller om de slet ikke bryder sig oom det? mensynes det lyder som en rigtig god ide/regel med at når farmor er hjemme så kan de godt klare sig, de har både telefoner og farmor så det synes jeg lyder helt fint.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.