Antidepressiva + oprettelse af livsforsikring - kan det lade sig gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.057 visninger
23 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg er lige anonym, da jeg ikke vil kunne googles frem omkring dette emne

Jeg har nu i en periode taget antidepressiva mod mild depression og social angst. Jeg er ligeledes sygemeldt og har også været sygemeldt tidligere af samme årsag.

Jeg bad om tilbud på forskellige forsikringer i går, heriblandt en livsforsikring/gruppelivsforsikring - jeg har i dag modtaget tilbudet pr. mail og jeg skal i forbindelse med accept udfylde en helbredserklæring.

Ud fra alle de spørgsmål, der er på denne blanket, synes jeg umiddelbart det ser meget "sort ud" for mig i forhold til at kunne oprettet denne forsikring.

Er der andre, der har taget antidepressiva, evt. været sygemeldt pga. af dette og som stadig har kunne tegne en livsforsikring?

Håber der er nogle, der kan hjælpe lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg opper lige i håb om andre, der har prøvet det

Anmeld

1. november 2011

TbCp

Jeg kunne ikke få en livsforsikring netop pga. de antidepressiver... også selvom jeg har taget dem i mange år uden problemer...

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Jeg kunne ikke få en livsforsikring netop pga. de antidepressiver... også selvom jeg har taget dem i mange år uden problemer...

Tusind tak for svar! Har du så kunne forsikre dig/jer på anden vis?

Jeg synes jo, det virker helt hen i vejret

Anmeld

1. november 2011

kirsti

Gruppeliv skal der ikke meget til før de siger nej og antidepressiv medicin er ofte grundlag for nej da man Jo må sige der blandt depressive er større risiko for aelvmord. De spørger dog kun til de seneste 3år så hvis du på et tidspunkt stopper den anti dep medicin I 3år så kan du tegne den...

Anmeld

1. november 2011

TbCp

Anonym skriver:

Tusind tak for svar! Har du så kunne forsikre dig/jer på anden vis?

Jeg synes jo, det virker helt hen i vejret

Ikke rigtig i forhold til mig nej....

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Gruppeliv skal der ikke meget til før de siger nej og antidepressiv medicin er ofte grundlag for nej da man Jo må sige der blandt depressive er større risiko for aelvmord. De spørger dog kun til de seneste 3år så hvis du på et tidspunkt stopper den anti dep medicin I 3år så kan du tegne den...

Mange tak for svar! Så må jeg jo bare prøve igen senere, hvis det bliver et afslag

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Ikke rigtig i forhold til mig nej....

Det er jeg da ked af at høre (både for dig og mig).

Anmeld

1. november 2011

Laulund87

TbCp skriver:

What? Jeg har slet ikke haft et problem med at få livsforsikring eller anden forsikring pga det. De undersøgte éllers grundigt hvad jeg fejler.

Anmeld

1. november 2011

kirsti

Anonym skriver:

Mange tak for svar! Så må jeg jo bare prøve igen senere, hvis det bliver et afslag

Hvad angår livsforsikringer vil du nok kunne finde nogen der vil tegne en til dig men den vil blive hammer dyr at have!

I stedet har vi dødsdækning på 500.000 på vores ulykkes forsikring. Den dækker godt nok kun hvis en af os dør I en ulykke men sker det kan den anden blive I huset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.