vælling.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.354 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. november 2011

densmukkeline

hvornår er det babyer starter op på vælling? min 3 mdr baby blir ikke rigtig mæt af min mælk kan jeg godt bare give hende vælling i flaske idag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

K&S

vsarapigen skriver:

hvornår er det babyer starter op på vælling? min 3 mdr baby blir ikke rigtig mæt af min mælk kan jeg godt bare give hende vælling i flaske idag?

Ammer du? For så ville jeg prøve med MME først i stedet for vælling

Jeg synes også du skulle snakke med din SP om det

Anmeld

1. november 2011

Toshiba

vsarapigen skriver:

ja prøv at suplere med lidt MME - har aaaaldrig givet mine børn vælling - forstår ganske simpelt ikke princippet i det

Anmeld

1. november 2011

K&S

Toshiba skriver:

ja prøv at suplere med lidt MME - har aaaaldrig givet mine børn vælling - forstår ganske simpelt ikke princippet i det

Anmeld

1. november 2011

Toshiba

K&S skriver:

Anmeld

1. november 2011

S.Maria

Det kan også være et appetit spring og at produktionen lige skal lidt op og baby derfor vil have mad længere eller tidere. 

Anmeld

1. november 2011

stm2812

vsarapigen skriver:

Vi snakkede med Sp omkring vælling, da vi havde fået det foreslået af folk. Men Sp sagde at det er bedst bare at styre udenom, da der er mange kalorier i, og hvis man giver dem det til at sove på, kan det give en mere usikker søvn, og de kan hurtigt vågne igen med ondt i maven.

men ellers er det når de er 4 mdr.

Anmeld

1. november 2011

Tona

Officielt er det fra 4 mdr at man kan begynde på grød/vælling. Men mange (inkl. mig og andre jeg kender) har været tvunget til at starte før hvis barnet ikke kunne blive mæt ellers. Min læge fortalte mig at hvis man simpelthen ikke kan mætte barnet er det bedre at give vælling end at lade det sulte.

Men jeg vil godt give andre i denne tråd ret i at hvis du ammer er det en god ide først at prøve at supplere op med mme. Man kan købe fx Nan 2 som mætter mere end Nan 1. Jeg tror også nok at Beuvais har en 2'er.

På det vælling-pulver man køber i butikkerne står der: "fra 6 mdr." men det må gerne gives fra 4 mdr (eller før hvis man som jeg skriver om slet ikke kan mætte sit barn). Den eneste grund til at der står 6 mdr er at det skal der ifølge loven fordi sundhedsstyrelsen vil fremme fuldamning indtil 6 mdr og ikke fordi det er skadeligt før.  t

For os var det den bedst mulige løsning at give vores lille meget sultne og grædende pige vælling da hun var 3 mdr. gammel. Hun blev straks sig selv igen. Jeg tror tit at man kommer til at affeje børns sult og gråd med tigerspring. Det fik vi i alt fald også at vide at det kunne være, men det var det helt klart ikke, hvad vores læge også var enig i

Anmeld

1. november 2011

densmukkeline

hej piger.. jeg har fået styr på amningen igen.. Hun hun har lige fået sin 3 mdrs vaccine der ændrede hendes måltid lidt, men hun spiser normalt igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.