pivebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

372 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. februar 2009

Susan1978

kommer lige med et indlæg mere, men...

har i også pivebørn igen..

ei Ea var ellers holdt op med at være sådan en tudeprinsesse, men nu er vi right back..

eiii altså hun kan ødelægge en hel morgen. I dag tuede hun over at hendes undertrøje ikke sad rigtigt og at blusen generede hende, også er hun ligesom startet..

så havde vi ikke mere æblejuice til at komme i biostrathen også tuede hun over det, så havde Emil fat i hendes maske (hun har lavet en i børnehaven) så tuede hun igen.

og ja jeg griber det helt forkert an, for jeg kan bare ikke klare det og bliver irriteret på hende og ignorerer det og siger hun kan komme til mig når hun er holdt op. Jeg magter det bare ikke. Emil er også inde i en tudeperiode.. såååå
, se lige en træt mor med halsbetændelse også 2 tude unger... for hulan da..

Susan som er på arbejde trods sygdom i kroppen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2009

Muslingen

Hej Susan.
Ja Amalie er også en tudeprinsesse for tiden. Hun hyle hele morgenen fordi hun ikke ved hvad hun vil have at spise, ikke vil har dét tøj på, Cecilie har skubbet hende, hun ikke vil i Børnehave osv. Og i børnehaven tuder hun også hele tiden fordi hun savner sin mor. Det er bare SÅÅÅÅÅÅ anstrengende. Jeg er heller ikke god til at håndtere det. Synes jeg har prøvet forskellige angrebsvinkler, men der er intet der hjæpler..
Kh Fie

Anmeld

11. februar 2009

Tina2

Hjertelig velkommen i klubben:-S
Filuca er så pivet at man tror det er løgn... Forstår det simpelthen ikke, har aldrig været en pyldermor (eller Thomas en pylderfar), vi har altid trøstet og sagt at nu sku det nok hjælpe og så sku hun nok blive klar igen....

Hun hyler over det mindste.... Hvis hun ikke kan finde ud af hvordan hendes strømpebukser skal vende, hvis Milas leger med noget af hendes, hvis jeg sætter en forkert film på, hvis hun ikke lige kan finde ud af et spil hun er igang med osv....

Har sagt FLERE gange at hun bare skal sige hun gerne vil ha hjælp istedet for at hyle....
Fx om morgenen ved hun jeg står helt nede i den anden ende af huset og giver Milas tøj på, og hun ved at hun skal komme derind, hvis der er noget, for jeg kan ikke bare smutte fra ham på puslebordet....
Alligevel kan jeg gentagne gange høre hun står og hyler over et eller andet :-(

Forleden græd og græd hun fordi tegnefilmene i Morgenhår ikke kom i den rækkefølge hun synes de sku komme i!!!! Og hun blir ved og ved og ved!!! JEG FÅR SPAT!!!!!

Jeg er ikke særlig god til det tuderi over ingenting, så jeg er heller ikke altid skide god til at håndtere det, for når det er så mange gange hver eneste dag, så får man sgu bare nok, og blir bare irriteret så snart der kommer piv, for så starter sirenen et par sekunder efter.....

Ved absolut heller ikke hvad man kan gøre ved det, for så havde vi sgu gjort det forlængst..... Er ikke i tvivl om MEGET af det er jalousi pga Milas. Hun kan fx slet ikke ha hvis Thomas leger lidt vildt med Milas, hun er der LIGE med det samme "nu skal du med mig, nu skal du med mig" og skubber Milas væk.... Og det selvom han ALTID skiftes mellem dem og gør noget med dem begge....
Dog er det ikke altid muligt at lave de ting med hende som han fx leger med Milas, pga str og vægt på dem og det kan hun ikke acceptere....

Synes faktisk hun tit går ned på Milas' niveau på det punkt og siger nogle babylyde ind imellem... Så er ret sikker på det er jalousi, og er det min far der leger med Milas er det HELT galt... Hun kan SLET ikke ha at hun skal dele ham med Milas... Og han er altså også Milas' favorit, så der er sgu kamp til stregen kan I tro..... Og alle er supergode til at dele lige over mellem dem, så de begge får kvalitetstid....

Da mine forældre var her for et par dage siden og sov her, så får Filuca lov at blive 1 time længere oppe end Milas selvom hun skal op i BH, netop for at hun så har sin morfar lidt for sig selv....

Men min mor mener jo det er den alder hun har, og så at hun oveni bare altid har været en pige der hyler over ingenting.... Men puha, jeg synes det er hårdt ind imellem.... Ikke til at holde ud....

Milas hyler også meget, som du også skriver Emil gør, men det kan jeg ligesom bedre forholde migtil, da det simpelthen er hans manglende ordforråd der gør det....
Hvis vi ikke forstår hvad han vil går han helt grassat og ruller rundt på gulvet i arrigskab, men han er så nem at aflede, det er Filuca desværre ikke....

Så I er absolut ikke ene om pivebørn.........!!!

Knus Tina

Anmeld

11. februar 2009

Muslingen

Hej Tina.
Jeg kan fuldstændig genkende det med at lege vildt med den lille og så vil den store have præcist det samme selvom det er noget der slet ikke er sjovt eller muligt med hende. Amalie er ligesådan.

Jeg kan også meget bedre håndtere Cecilies hysteri og rullen rundt på gulvet, for hun kan afledes og ellers går det typisk hurtigt over. Men Amalie er helt umulig.

Noget kan tyde på at det er normalt i denne alder, når vi er så mange som oplever det......

Kh Fie

Anmeld

11. februar 2009

Tina2

Ja, jeg håber bestemt også det snart aftager, men jeg tvivler..... Filuca har ALTID været pyldret og har grædt over alting og ingenting.....

Nu kunne jeg se I skrev om at savne i en anden tråd og det kører vi også rigtig meget i her.....

Når hun er hjemme så savner hun bare altid sin mormor og morfar eller lige pludselig hendes kusine Sienna oppe i Oslo... Og det kommer bare lige pludselig og så laver hun "pylder-stemme" og skal sidde med sin putteklud eller sidde ved os og snakke lidt om det savn...

Vi gør så ret meget ud af at fortælle det er godt at savne, men at man ikke hele tiden skal tænke på hvor meget man savner, fordi så glemmer man helt at ha det sjovt....

Er hun i Thisted hos mine forældre så savner hun Thomas og jeg, og da vi måtte vente 10 dage på at få katten fra Kattens værn så var hun også bare helt slået ud fordi hun savnede den sådan (kendte den jo knap) :-) Men vi måtte printe billede ud af ham, som vi så hang op ved hendes seng.....

Mine forældre har snakket om at tage hende med sydpå inden så længe, men både de og vi er enige om at det simpelthen er for tidligt pga alle de savn..... Så er en uge sgu lang :-S
Så vi venter et par år......

Har faktisk også overvejet om Filuca er high-need, har aldrig læst så meget om det, men de ting jeg har læst har i hvert fald passet....

Knus

Anmeld

12. februar 2009

Muslingen

Hej Tina.
Prøv at læse på det link jeg skrev på den anden tråd. Amalie er ikke helt så ekstrem som den pige de beskriver, men der er rigtig mange karakteristika der passer på hende.
Jeg skrev til en børnepsykolog jeg kender (har chattet med på nettet i flere år) og beskrev Amalies situation for hende og hun skrev blandt andet at "5-års alderen kan være meget følsom!". Så det er nok det vi oplever med vores pive-børn.
Kh Fie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.