Har Dp ikke Tavhedspligt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

611 visninger
7 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

Anonym trådstarter

har DP-mor ikke tavhedspligt overfor andre end mig ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Isabella_mor

det bliver du nok nødt til at uddybe lidt...  før du får et svar du kan bruge til noget.

Anmeld

31. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

har DP-mor ikke tavhedspligt overfor andre end mig ?? 

Hun har tavshedspligt over for andre undtagen de sociale myndigheder - her har hun udvidet underretningspligt, hvis hun mener, et barn udsættes for fx omsorgssvigt.

Men HVOR grænsen går for, hvad hun må sige til andre, er lidt svært at sige - du er nødt til at være mere konkret.

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Hun har tavshedspligt over for andre undtagen de sociale myndigheder - her har hun udvidet underretningspligt, hvis hun mener, et barn udsættes for fx omsorgssvigt.

Men HVOR grænsen går for, hvad hun må sige til andre, er lidt svært at sige - du er nødt til at være mere konkret.

hun har bare fortalt min svigermor nogle ting om mig og min mand som vi ikke sys vores sviger skulle vide endnu.. 

Anmeld

1. november 2011

Kamilla-m

Anonym skriver:

hun har bare fortalt min svigermor nogle ting om mig og min mand som vi ikke sys vores sviger skulle vide endnu.. 

- det tror jeg ikke at hun må. men måske har hun ikke tænkt over at disse ting var "hemmeligt"?

Anmeld

1. november 2011

lucas<3

Det må hun ikke..

Anmeld

1. november 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Det må hun ikke!!! Hun har tavshedspligt og alt hvad der drejer sig om jeres forhold, både hvad angår jer som sådan, økonomi, jeres barn...ALT og den tavshedspligt er også gældene selvom det er overfor familie eller andet. I er i jeres gode ret til at oplyse kommunen om brudet på tavshedspligten, og ikke mindst til at give dagplejeren en reprimande!

Og selvom der skulle være tale om omsorgspligt må hun kun bryde denne tavshedspligt ved at inddrage kommunen (Underretningspligt)...hun må IKKE inddrage andre i "sagen".

Jeg oplever desværre tit at dagplejerer ikke tager deres tavshedspligt alvorlig, og det er utrolig ærgeligt da det jo er det der skaber det tillidsbånd mellem dagplejer og forældre!

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Det må hun ikke!!! Hun har tavshedspligt og alt hvad der drejer sig om jeres forhold, både hvad angår jer som sådan, økonomi, jeres barn...ALT og den tavshedspligt er også gældene selvom det er overfor familie eller andet. I er i jeres gode ret til at oplyse kommunen om brudet på tavshedspligten, og ikke mindst til at give dagplejeren en reprimande!

Og selvom der skulle være tale om omsorgspligt må hun kun bryde denne tavshedspligt ved at inddrage kommunen (Underretningspligt)...hun må IKKE inddrage andre i "sagen".

Jeg oplever desværre tit at dagplejerer ikke tager deres tavshedspligt alvorlig, og det er utrolig ærgeligt da det jo er det der skaber det tillidsbånd mellem dagplejer og forældre!

snakkede med Min sp om det igår og hun sagde os at jeg skulle snakke med Kommunen om det  

Men mange tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.