Strid Legekammerat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.169 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej piger..

Står virkelig i et dillemma som jeg syntes er super svær..

Har en dreng på 6 snart 7 som lige er startet i skole hvor vi lige er flyttet til

Vi har haft lidt problemer med vores dreng eller det vil sige det er min kærestes fra et tidligere forhold men vi har haft en del problemer med at styre ham da han gøre en del oprør og ikke gider hører en skid efter, nu har vi efter en meget lang og sej kamp endelig fået rimelig styr på knægten og begynder have det super hyggeligt med ham MEN nu har han så fået denne 4 årig legekammerat som er sprit umulig.. Jeg skal være over ham/dem hele tiden når de leger her for jeg ikke får smadret hele huset,.. "Min" dreng er meget nem få med på lidt af hvert læs " ved ikke om det er ligeså meget ham som vennen" men syntes det er mega anstrengede når de to leger.

Vennen har jeg taget i efter at have fået en nej til en is da klokken er spisetid at han pludselig står med hovedet i vores fryser efter en is, han vælter alt han kan komme i nærheden af hvilket har resulteret i mange "ødelagte" ting, vi har lige fået skiftet vinduer hvor jeg tager ham i stå hoppe på de gamle vinduer for at smadre glasset ude over det hele, han kaster med sten ja og jeg kan blive ved,, Han sågar taget ham i "stjæle" en mobil jeg har liggende på hylden og tage den med ind til min dreng..

Ved ikke hvad jeg skal stille op har prøvet forklare dem de skal opføre sig ordenligt på en pæn måde, samt med en mere bestemt stemme og lige fedt hjælper det. Har også prøvet sende ham hjem og sige jeg ikke gider de ikke kan opføre sig ordentlig, men de griner bare af mig når jeg sætter dem på plads..

Gider ikke gå og være hende den sure men gider heller ikke finde mig i mit hjem bliver turaniseret.. Er jeg bare total hysterisk?

Skal lige siges min dreng siger hans mor skælder ham ud hele tiden derhjemme også..

Har selvføelglig spurgt om min dreng opføre sig ordentlig derhjemme og til det er svaret ja..

Har overvejet snakke med drengens mor men er lidt bange for jeg bliver betragtet som sippet?

Men undre mig bare det kun er når han er på besøg vi har det problem ellers er der aldrig noget og mega hyggelig med de andre børn når de er på besøg..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Mum33

Hvis du ønsker at din søn skal bevare venskabet til denne dreng, bliver du nødt til at tale med moderen. Fortæl om dine oplavelser, og sig at du fremover vil sende ham hjem hvis han ikke kan følge reglerne i dit hjem. De fleste forældre ved godt, at deres børn kan være stride.

Ellers er det måske på tide at din søn får nogle nye/lidt mere jævnaldrene kammerater, så prøv at undgå "legedates" og sæt nogle nye op med andre børn.

Prøv at tal med din søn om hvad man gør, når andre ikke opfører sig som man skal ..

Anmeld

31. oktober 2011

Anonym trådstarter

I.E.K. skriver:

Hvis du ønsker at din søn skal bevare venskabet til denne dreng, bliver du nødt til at tale med moderen. Fortæl om dine oplavelser, og sig at du fremover vil sende ham hjem hvis han ikke kan følge reglerne i dit hjem. De fleste forældre ved godt, at deres børn kan være stride.

Ellers er det måske på tide at din søn får nogle nye/lidt mere jævnaldrene kammerater, så prøv at undgå "legedates" og sæt nogle nye op med andre børn.

Prøv at tal med din søn om hvad man gør, når andre ikke opfører sig som man skal ..

Kan godt være jeg bare skal tage skridtet og snakke med hende..

Har forklaret drengene at hvis ikk de kan opføre sig ordentlig kan de bare ikke lege sammen..

Min dreng har en del andre venner som også jævnligt er her og der går det bare såå fint... Kan være han bare skal lege mere med dem i stedet Bare svært for syntes jo også bare det er dejligt han er faldet så godt til.

Har prøvet forklare vores dreng at hvis hans ven begynder på hans numre skal han sige til ham at det må man ikke herhjemme og foreslå noget andet .. Men også svært for ham hele tiden være ovre hans ven

Anmeld

31. oktober 2011

Mi

Mine piger har også nogle veninder som kan være stride. Men de lærer meget hurtigt at det går bare ikke her i huset. Jeg bliver virkelig vred hvis de ikke kan hører efter. Det er nemlig bare så respektløs at være gæst og så ikke kunne overholde reglerne.

Jeg syntes at du enten skal tale med drengens forældre, hvis du tror at det hjælper. Og ellers skal du smide drengen hjem HVER gang han laver noget han ikke må. Og det MED det  samme det sker og uden undtagelser. Din søn må jo også have en konsekvens, når han hopper med på løjerne, hvis det ikke er nok at snakke med ham om det. Så må han undvære legeaftaler, spillemaskiner eller have en timeout.

Jeg håber da at i får løst det med drengen, for det er ikke til at holde ud, at have børn i ens hjem som man ikke kan stole på

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Mine piger har også nogle veninder som kan være stride. Men de lærer meget hurtigt at det går bare ikke her i huset. Jeg bliver virkelig vred hvis de ikke kan hører efter. Det er nemlig bare så respektløs at være gæst og så ikke kunne overholde reglerne.

Jeg syntes at du enten skal tale med drengens forældre, hvis du tror at det hjælper. Og ellers skal du smide drengen hjem HVER gang han laver noget han ikke må. Og det MED det  samme det sker og uden undtagelser. Din søn må jo også have en konsekvens, når han hopper med på løjerne, hvis det ikke er nok at snakke med ham om det. Så må han undvære legeaftaler, spillemaskiner eller have en timeout.

Jeg håber da at i får løst det med drengen, for det er ikke til at holde ud, at have børn i ens hjem som man ikke kan stole på

Ja du har ret, syntes bare det er SKIDE træls skal gå være hende den sure. Men er også begyndt at sende ham hjem hvergang bare synd det skal være sådan men gider heller ikke være på vagt hvergang de leger... Men tror jeg vil gøre som en anden også skriver måske lige sige det til moderen at han altså bliver sendt hjem så snart de laver ulykker og jeg håber hun vil gøre det samme ved min dreng for ved jo som sagt ikke om det er det samme hjemme ved dem, det siger drengene godt nok det ikke er meeen..

Min dreng kommer på værelset når det sker og den anden er sendt hjem så kan han lige få lov gasse lidt ned ..

Neej det er mega hårdt have børn man skal være over hele tiden, og bliver da lidt utryg nu han er begyndt gå "stjæle" herhjemmefra...

Anmeld

1. november 2011

Ciss

Min første tanke er, at hvis denne ven bliver skældt ud hele tiden der hjemme, så er det måske ikke så mærkeligt, at han ikke reagerer hos dig.

Men nej, jeg synes absolut ikke, at du er hysterisk. Jeres hjem=jeres regler. Det er da helt naturligt.

Jeg tror, du er nødt til at have kontakt med drengens familie, hvis detteher skal løse sig. Han har tydeligvis ikke forstået, at han skal høre efter, hvad du siger til ham, og at han ikke bare kan gøre, som han vil til enhver tid. Det kan du ikke lære ham alene.

Er din søn nogle gange hos ham og leger? Hvis han er det, er det jo muligt at tage kontakt med hans mor for at høre lidt om, hvordan det går, når de er sammen der? Så kan det være, det er muligt at få en samtale igang om emnet uden at starte ud med noget, som kan opfattes som et angreb.

Jeg tror ikke, jeg selv kunne acceptere en besøgssituation, som den du beskriver. Hvis ikke kontakt til drengens mor hjælper, så ville jeg nok gå til det skridt at begrænse kontakten.

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Min første tanke er, at hvis denne ven bliver skældt ud hele tiden der hjemme, så er det måske ikke så mærkeligt, at han ikke reagerer hos dig.

Men nej, jeg synes absolut ikke, at du er hysterisk. Jeres hjem=jeres regler. Det er da helt naturligt.

Jeg tror, du er nødt til at have kontakt med drengens familie, hvis detteher skal løse sig. Han har tydeligvis ikke forstået, at han skal høre efter, hvad du siger til ham, og at han ikke bare kan gøre, som han vil til enhver tid. Det kan du ikke lære ham alene.

Er din søn nogle gange hos ham og leger? Hvis han er det, er det jo muligt at tage kontakt med hans mor for at høre lidt om, hvordan det går, når de er sammen der? Så kan det være, det er muligt at få en samtale igang om emnet uden at starte ud med noget, som kan opfattes som et angreb.

Jeg tror ikke, jeg selv kunne acceptere en besøgssituation, som den du beskriver. Hvis ikke kontakt til drengens mor hjælper, så ville jeg nok gå til det skridt at begrænse kontakten.

GUD ja det kan da godt være .. Har jeg slet ikke tænkt på.. Det er i hvertfald hvad min dreng siger at vennen får skæld ud hele tiden,, Men denne ven har en storesøster min dreng går i klasse med og hun er så stille og genert og tør faktisk ikke sige noget så de er s.. fy og bi

Ja min dreng er tit derhenne og lege og netop derfor jeg har spurgt vennen og min dreng også opføre sig sådan ved dem for så håber jeg virkelig de siger noget til ham .. Men det siger begge drenge han ikke gøre.. Men ja m have fat i moderen .. Kan være jeg skal gå med min dreng derhen næste gang de skal lege og hører om det er ok han komme for lege , så får jeg også muligheden for at forklare hende hvorfor jeg sender hendes dreng hjem,

Igår da vennen var her var hans søster her i starten og hun så hvordan han opførte sig.. Så mon ikke hun også har fortalt hendes mor det..

Vil jo bare ikk nægte min dreng lege med nogle han elsker at lege med , men gider bare heller ik jeg skal bruge alt min energi når han er her ved os, når det går upåklagelig med alle andre og jeg hygger med dem når de er her,..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.