Når man skriver op til børnehave ??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

517 visninger
8 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

2babygirls

Hvad har I så lagt vægt på ???

Min pige spiser mad på str. med en fugl, så ved ikke om det overhovedet kan svare sig at vælge en børnehave inkl kost ordning...
Hun er godt nok kun 1 år, men jeg ved at hun ikke pludselig udvikler en forkærlighed for mad, da jeg selv har været uvenner med mad som barn og stadig er lidt dårlig til det med at spise nok.

Så fortæl om jeres oplevelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

MinNoah

At børnehaven ikke er for stor.

At der er gode ude-arealer

At børnehaven er stueopdelt.

Anmeld

31. oktober 2011

Alexander&Lærke

Tina&Martin skriver:

Hvad har I så lagt vægt på ???

Min pige spiser mad på str. med en fugl, så ved ikke om det overhovedet kan svare sig at vælge en børnehave inkl kost ordning...
Hun er godt nok kun 1 år, men jeg ved at hun ikke pludselig udvikler en forkærlighed for mad, da jeg selv har været uvenner med mad som barn og stadig er lidt dårlig til det med at spise nok.

Så fortæl om jeres oplevelser.

Uha valget her faldt på byens eneste bh og det er uden mad ordnnng... Hvilke er fint min søn er heller ikke den store spiser, men spiser dog alt den mad jeg giver ham med, det er også blevet bedre med årene, da han var helt lille spiste han også som en fugl.

Men vi valgte en bh her i byen da vi bor i en lille by hvor børnene kommer til at gå i skole med dem som de også går i bh med nu. Så for at få ham ind i et social fællesskab og ikke være udenfor vagle vi bh her i byen... Som vi også er super glade for...

Anmeld

31. oktober 2011

lulini

med den yngste har vi valgt den eneste i byen - og det er også den hans ene storebror går i indtil sommerferien næste år. Vi er dog lige flyttet hertil så havde egentlig valgt en anden og jeg ved egentlig ikke hvad vi lagde vægt på, for jeg havde allerede truffet en beslutning inden jeg fik børn om at de skulle gå i den børnehave der lå kort fra der hvor vi boede da jeg havde været i praktik der engang og synes den var så god og hyggelig 

Anmeld

31. oktober 2011

2babygirls

Mange tak for jeres svar, det gav lige lidt flere ting at tænke over.

Anmeld

31. oktober 2011

Ciss

Jeg synes, det vigtigste med børnehaven er, at det er et sted med godt personale og gode rutiner. Så bliver støjniveauet ikke så højt, selvom der kan være mange børn, og de små ting i hverdagen glider meget nemmere.

Personlig er jeg glad for, at "vores" børnehave har madordning. Det viser sig, at selv ting, børnene ikke er begejstret for at få hjemme, kan glide ned på højkant i børnehaven - bare fordi de andre kan lide det osv. Helt glimrende, synes jeg. - og så er det god træning af de sociale sider ved måltidet, og vi bliver støttet i indøvelsen af rutinerne omkring måltidet - dække bord, rydde væk bagefter osv.

Alle børnehaver har stærke og svage sider, men for mig tæller rutinerne og personalet højest på listen. Jeg tror på, at det giver mine børn en bedre hverdag.

Lykke til!

Anmeld

2. november 2011

2babygirls

Ciss skriver:

Jeg synes, det vigtigste med børnehaven er, at det er et sted med godt personale og gode rutiner. Så bliver støjniveauet ikke så højt, selvom der kan være mange børn, og de små ting i hverdagen glider meget nemmere.

Personlig er jeg glad for, at "vores" børnehave har madordning. Det viser sig, at selv ting, børnene ikke er begejstret for at få hjemme, kan glide ned på højkant i børnehaven - bare fordi de andre kan lide det osv. Helt glimrende, synes jeg. - og så er det god træning af de sociale sider ved måltidet, og vi bliver støttet i indøvelsen af rutinerne omkring måltidet - dække bord, rydde væk bagefter osv.

Alle børnehaver har stærke og svage sider, men for mig tæller rutinerne og personalet højest på listen. Jeg tror på, at det giver mine børn en bedre hverdag.

Lykke til!

Åhhh det er svært.
For på den ene side er der maaange dage hvor hun lever af luft og drikkevarer, så der er der jo ikke økonomi i det, men på den anden side vil jeg jo gerne at hun får tilbudt det samme som de andre og måske vil spise det den vej

Anmeld

2. november 2011

LISBETH:-)

Jeg ville vælge en børnehave ud fra

mindre institution

stue opdelt

godt ry - pædagoger der gidder være der!! (det kan man nemt mærke ved et besøg)

et sted hvor der bliver lavet gode aktiviteter med børnene

Anmeld

2. november 2011

SjeBets

den bedste børnehave jeg havde til min tøs, der var en børnehave del og en vuggestue del,. men de legede på kryds og tværs ofte. 

Der var madordning og det var så godt, min datter var også meget småt spisende og ofte kunne jeg ikke få noget i hende, men i børnehaven kunne de, måske fordi der var mange børn der spisede det samme, samlede .. det var så godt. elskede sq den ordning. Og så store udearealer. 

Meget udetid, og gerne mandlige pædagoer også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.