Mærke liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

friis1988

Hej,

Jeg er gravid i uge 18+2 Og har et spørgsmål til det at mærke liv, som førstegangsfødende/gravid.

Jeg mærkede første gang liv i uge 15 til 16, hvilket jo er dejligt, da jeg jo er førstegangsfødende/gravid. Mærkede bobler og små blide puf mod maveskindet.

Jeg mærkede stort set liv hver dag fra uge 16 og til den kommende uge derefter. Og nogen gange flere gange om dagen. Men nu hvor jeg har sluttet uge 17 og lige er gået ind i uge 18, har jeg kun kunnet mærket den lidt om aftenen, eller et par enkelte puf i løbet af dagen. Er det normalt? Eller burde den ikke nu, være begyndt at blive lidt mere aktiv?...

For de kloge hoveder siger jo at den bliver mere og mere aktiv. Og nemmer og nemmer at kunne mærke derinde, for hver uge der går...

Men er der andre der kender til det, at have mærket liv tidligt  i ugerne 15, 16, 17 og så når de når omkring uge 18 til 19, ikke har kunnet mærke lige så meget eller mere til den, som i de andre uger...?

Håber at I forstår mit spørgsmål.... Er lidt sværet for mig at formulerer...

Hilsen

Den lille urolige mor... Ville bare sådan ønske at jeg fik en masse spark og puf hver dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Drømme

Hej,

Jeg er gravid i uge 18+2 Og har et spørgsmål til det at mærke liv, som førstegangsfødende/gravid.

Jeg mærkede første gang liv i uge 15 til 16, hvilket jo er dejligt, da jeg jo er førstegangsfødende/gravid. Mærkede bobler og små blide puf mod maveskindet.

Jeg mærkede stort set liv hver dag fra uge 16 og til den kommende uge derefter. Og nogen gange flere gange om dagen. Men nu hvor jeg har sluttet uge 17 og lige er gået ind i uge 18, har jeg kun kunnet mærket den lidt om aftenen, eller et par enkelte puf i løbet af dagen. Er det normalt? Eller burde den ikke nu, være begyndt at blive lidt mere aktiv?...

For de kloge hoveder siger jo at den bliver mere og mere aktiv. Og nemmer og nemmer at kunne mærke derinde, for hver uge der går...

Men er der andre der kender til det, at have mærket liv tidligt  i ugerne 15, 16, 17 og så når de når omkring uge 18 til 19, ikke har kunnet mærke lige så meget eller mere til den, som i de andre uger...?

Hilsen

Den lille urolige mor... Ville bare sådan ønske at jeg fik en masse spark og puf hver dag

Hvor skønt du har kunne mærke liv så tidligt Det samme her

Også fra uge 16 mærkede jeg den lille hver dag, og der kom også en lille uges tid i uge 17/18 hvor jeg mærkede den meget mindre.. Ved ikke om det var fordi den havde vendt sig, eller hvad der skete, men det kom igen, og fra uge 21 har det været med fornyet kraft - virkelig nogle spark der kommer derinde fra

Jeg tror ikke du skal være bekymret, når du nu stadig mærker den hver dag
Men ellers kan du jo altid ringe og snakke med din jordemoder om det

Anmeld

31. oktober 2011

Giraffen

friis1988 skriver:

Hej,

Hilsen

jeg er 18+5 og kun så småt begyndt at mærke noget jeg tror er liv

Men jeg tænker om ikke det kan have noget at gøre med moderkagen eller andet, altså at der er sket lidt omrokering dernede, der gør det sværere at mærke? Jeg har bare læst et sted at nogle mærker liv senere hvsi fx moderkagen ligger lidt i vejen eller baby på anden måde ikke er så tæt på maveskindet, så det kan jo være den har forvilet sig et sted hen

Jeg tror dog ikke du skal være bekymret så længe du stadig mærker liv

Anmeld

31. oktober 2011

LilleMie

Ved mig svinger det meget, hvor ofte og hvor meget jeg mærker liv. Nogle dage er det næsten hele dagen, andre dage er det kun enkelte puf.

Jeg tror, det er meget normalt, det du beskriver. Der er jo også forskel på, hvilken vej baby sparker. Hvis den sparker ind mod din ryg, vil du jo ikke rigtig mærke det.

Jeg tror ikke, du skal være nervøs

Anmeld

31. oktober 2011

friis1988

Tusind tak for de dejlige svar... Det var lige hvad jeg havde brug for at høre

Dejligt at man ved, at man ikke er den enste der har en lille drillepind derinde hehe. Har bare sådan undret mig over, hvorfor jeg ikke er begyndte at kunne mærke mere, nu hvor jeg ellers har fået så mange dejlige puf. For synes de steder jeg har søgt om det, så har alle kunne mærke en hel del mere nu og tigere end det jeg gør. Tror også min nervøse undren skyldes min forlovede. Han vil så gerne tage del i de små puf jeg går her og nyder, når den altså vil puffe til sin mor... Og siger hele tiden til ham, at det nok ikke vare så længe mere, før han også kan få sig et lille puf i hånden og mærke den sige hej til sin far. Men den er ikke helt samarbejdsvillig hvad det angår hehe, til sin fars store ærgelse hehe....

Anmeld

31. oktober 2011

SussieThyssen

Det afhænger helt af hvor og hvordan bebsen ligger...så det er helt normalt. 

Kærligst
Sussie

(mor til 3)

Anmeld

31. oktober 2011

friis1988

Vil også spørge til min moderkages placering til min næste scanning. Glemte jeg til nakkefoldsscanningen.... Så aner faktisk ikke hvor den lægger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.