jer med pigebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. februar 2009

Susan1978

ej hvor har jeg ville skrive til jer længe ang dette lille problem vi har.

Ea har det med at have ondt i skridtet, jeg tror det er svien hun klager over.
Jeg er 99% sikker på at det er pga at hun måske ikke får tørt sig rigtigt eller hvis hun går med lidt små våde underbukser så kan det da kun komme til at svie.

jeg er meget obs på det og vasker hende med lactacyd "mælkesyresæbe" og smøre hende nogen gange med zinksalve også.

jeg har bedt hende om virkelig at tøre sig godt og hvis hun mærker at hendes underbukser er våde, skal hun omgående skifte.

Men jeg har også tænkt på om det kan være kosten på nogen måde der gør at hun måske har noget svamp angreb? altså hvis hun ikke får mælk nok, det kender jeg fra mig selv.
kan så små piger få svamp?

nogen af jer der kender til problemet og hvad gør i?

Susan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Idun har også det der i perioder. Men det er også det der med at tørre sig ordenligt også har hun jo haft blærebetændelse. Jeg har givet Idun tranebærkapsler, hvor jeg tager der der pulver indeni og giver hende det i en lille smule yougurt 2-3 gange om dagen, fuld dosis. Også, selvfølgelig vaske med det der intimsæbe... Andet ved jeg ikke rigtig hvad man skal gøre. Jeg forsøger, når vi er hjemme, at hjælpe hende med at tørre sig, for at undgå det. HVis det bliver værre, så snak lige med lægen?

Anmeld

9. februar 2009

SHJuP

Kender det...

Ida har det også sommetider... Tror også det er en blanding af at hun ikke får tørret sig ordentligt, og hvis hun sidder på den kolde jord i børnehaven...

Hvis hun klager om aftenen, smører jeg hende med apotekets salve... Den er gennemsigtig, og god fedtet, og næste morgen er smerten pist væk! -Så det er guld værd!

Knus fra Stine, der 7-9-13 har 3 raske unger nu, efter næsten 2 uger med konstant sygdom!!!

Anmeld

9. februar 2009

Susan1978

SHJuP skriver:

Kender det...

Ida har det også sommetider... Tror også det er en blanding af at hun ikke får tørret sig ordentligt, og hvis hun sidder på den kolde jord i børnehaven...

Hvis hun klager om aftenen, smører jeg hende med apotekets salve... Den er gennemsigtig, og god fedtet, og næste morgen er smerten pist væk! -Så det er guld værd!

Knus fra Stine, der 7-9-13 har 3 raske unger nu, efter næsten 2 uger med konstant sygdom!!!

hedder det bare apotekets salve?

for jeg har tendens til at tro at det der zinksalve ikke er sååå godt.

Susan

Anmeld

9. februar 2009

Tina2

Filuca havde det engang men ikke mere......

Tror du ikke du måske sku prøve at undlade den sæbe der et stykke tid? Ved godt det er en intimsæbe, men alligevel....

Filuca havde sådan noget kølende gel fra apoteket til brug dernede, det hjalp faktisk....
Har aldrig brugt zinksalve dernede....

Filuca er aldrig blevet vasket dernede med sæbe og efter min mening er det slet ikke nødvendigt. Heller ikke intimsæbe....
Det kan jo ret nemt blive irriteret dernede....

Knus Tina

Anmeld

9. februar 2009

SHJuP

Susan1978 skriver:

hedder det bare apotekets salve?

for jeg har tendens til at tro at det der zinksalve ikke er sååå godt.

Susan

Ja... Det er vist det den hedder... Det var en lille prøve-tube jeg fik da Ida var lille, og den er så drøj så vi stadig har noget i den...
Hvid tube, med gult mærke hvor teksten står, og gult låg...
Den virker altså bare super!

Knus

Anmeld

10. februar 2009

Muslingen

Amalie har det også ind imellem, og det er helt sikkert fordi hun ikke er god nok til at tørre sig. Så smører jeg hende medf et tyndt lag inotyol salve. Det hjælper med det samme.
På et tidspunkt havde hun noget udflåd og der spurgte jeg lægen og hun sagde at det er helt normalt at piger får lidt svamp ind imellem og det behøvede man ikke gøre noget ved. Det går væk af sig selv.
Kh Fie

Anmeld

10. februar 2009

Susan1978

Tusind tak for jeres svar, det var da rart at vide at vi ikke er de eneste der har det problem ind i mellem.

Jeg vil prøve med noget af det cream nogen af jer foreslår.. også se om det ikke skulle kunne gøre det.

Susan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.