Mangler koncentration...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
1 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

Mor til Majbørn

Hej alle,

Uha - jeg har egentlig en forholdsvist problemfri graviditet med minimale gener og alt det. Men jeg har nogle store issues hvad angår parforholdet - faderen og jeg bor nemlig ikke sammen endnu, selvom vi er vildt lykkelige og forelskede

Vi skal flytte sammen - eller retterede jeg skal flytte fra Jylland til Sjælland (3 timers kørsel), når jeg går på barsel og kun i barselsperioden - for så flytter vi tilbage til 'min' by.
Andet kan ikke lade sig gøre pga. arbejde etc etc. Vi HAR diskuteret alle løsninger, og det her er desværre den eneste. Det passer mig bestemt ikke - og det betyder også at jeg i høj grad er alene om graviditeten indtil da.

Flytning, dagligdagen, økonomien, graviditet, etc. giver anledning til en masse bekymringer - og det fører til et gigantisk koncentrationsbesvær på mit arbejde - hvilket er lidt skidt, for jeg sidder på en ph.d., hvor koncentration virkelig er påkrævet.

Jeg føler faktisk at jeg ikke har udrettet en skid den sidst måned...
Og nu bliver jeg bare endnu mere bekymret over ikke at arbejde - og ja... det bliver en ond cirkel....

Har I også koncentrationsbesvær? Kan I slå bekymringer ud af hovedet (hvad end det er parforhold, bekymringer og alt andet?), når I burde arbejde? Eller er der nogle gode fif til, hvordan man kan fungere på arbejdspladsen?

Jeg vil lige understrege, at det ikke er fordi vi står og er ved at gå fra hinanden, vores forhold er temmeligt stærkt og vi er pissegode sammen. Bebsen har det kanongodt, og alle er glade for nyheden.

Og rådet med at 'snakke om det' er ligesom selvsagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

viben

Det lyder også til at der er nok at tænke på..

Jeg har selv stået i en lignende situation. Min mand og jeg flyttede her pr. 1 oktober hvor jeg var ca. 9 uger henne og da jeg tidligere har haft en SA og en MA, og skulle stå for 90% af det praktiske vedrørende flytningen, synes jeg at der var nok at se til, både praktisk og mentalt.

Det er først nu hvor vi er kommet på plads og NF er godt overstået at jeg kan mærke roen sænke sig. Jeg kan dog stadig have svært ved at koncentrere mig (Er i gang med bachelorprojekt), men jeg synes at det har hjulpet mig at baby'en nu er noget mere virkelig og sikker - for så er jeg jo nødt til at tage mig sammen og få opgaven færdig før bebs kommer til verden

Der er vidst ikke så meget at sige til det, andet end at man må tage sig sammen og få det gjort - men også acceptere at der er andre ting der fylder. De andre elementer forsvinder jo ikke bare.

Held og lykke med det hele  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.