At fastholde motivationen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

LilyMarleen

Jeg kan godt undre mig over hvordan det for nogen falder dem så let at sætte sig et mål, og fastholde og gennemføre det. Mens andre har en rygrad som en orm og opgiver - Det må jo være noget med ens tankegang. 

Det er en general tankegang hvad angår at sætte sig mål og gennemføre. Det kan være rygestop, uddannelse, vægttab, alt mellem himmel og jord.

Hvordan gør du ? Hvad tænker du mens du er i gang, for at holde dig selv i kort snor og gennemføre det mål du har sat dig ? 

- LilyMarleen, der har RIGTIG svært ved at holde sig selv i kort snor, og som godt vil blive klogere på hvorfor jeg gør og handler som jeg gør, når det i sidste ende gør ondt værre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Tystys14

LilyMarleen skriver:

Jeg kan godt undre mig over hvordan det for nogen falder dem så let at sætte sig et mål, og fastholde og gennemføre det. Mens andre har en rygrad som en orm og opgiver - Det må jo være noget med ens tankegang. 

Det er en general tankegang hvad angår at sætte sig mål og gennemføre. Det kan være rygestop, uddannelse, vægttab, alt mellem himmel og jord.

Hvordan gør du ? Hvad tænker du mens du er i gang, for at holde dig selv i kort snor og gennemføre det mål du har sat dig ? 

- LilyMarleen, der har RIGTIG svært ved at holde sig selv i kort snor, og som godt vil blive klogere på hvorfor jeg gør og handler som jeg gør, når det i sidste ende gør ondt værre.

Jeg blev mor på mit tredje år af mit studie, og går nu på det fjere år. Jeg har utroligt svært ved at holde mig igang, og det eneste der nu får mig til at møde op, og gennemføre (håber jeg), er tanken om, at når jeg er færdig så kan jeg gå hjemme i et år ca. på barsel med min datter.

Så det er det der holder mig igang, med hensyn til sport... he he... ja så går jeg til batminton en gang om ugen, og bliver nød til at tage afsted med min kæreste pga. min svigermor har en fast tid til at passe hende den dag på det tidspunkt. hi hi.

Anmeld

31. oktober 2011

Carl-Emil's mor

LilyMarleen skriver:

Jeg er uddannet guide og der sagde man flere gange dagligt jeg kan jeg vil jeg gør, så sagde man det højere og højere og højere! Og jeg kunne, jeg ville og jeg gjorde - jeg fil nemlig det skide job som 65 søgte og kun 7 blev ansat det handler om at finde ens indre styrke for at sige det lige ud ligesom med træning når jeg starter løbetræning op så starter jeg altid med realistisk mål også trækker jeg den lige lidt ekstra, er det i naturen så ser jeg f.eks et træ og siger dertil så det ok også når jeg når derop så et nyt træ.. Er det for rodet???:/

Anmeld

31. oktober 2011

LilyMarleen

Höör skriver:

Jeg er uddannet guide og der sagde man flere gange dagligt jeg kan jeg vil jeg gør, så sagde man det højere og højere og højere! Og jeg kunne, jeg ville og jeg gjorde - jeg fil nemlig det skide job som 65 søgte og kun 7 blev ansat det handler om at finde ens indre styrke for at sige det lige ud ligesom med træning når jeg starter løbetræning op så starter jeg altid med realistisk mål også trækker jeg den lige lidt ekstra, er det i naturen så ser jeg f.eks et træ og siger dertil så det ok også når jeg når derop så et nyt træ.. Er det for rodet???:/

Nej det er ikke for rodet  Jeg forstod godt din pointe i det du skrev! Ja det er jo lige det med ens tanker. Jo flere gange man har opgivet noget jo lettere er det for en at opgive igen. Ikke.. Det er virkelig ens tankegang man skal arbejde med, det er det psykiske element i ikke at opgive der er roden til at gennemføre et mål. Men den der med at blive ved med at sige JEG KAN, JEG VIL, JEG GØR! Det kan jo også være svært at blive ved med at sige til sig selv hele tiden, specielt når maven knurre 

Anmeld

31. oktober 2011

LilyMarleen

Nikita Victoria skriver:

Jeg blev mor på mit tredje år af mit studie, og går nu på det fjere år. Jeg har utroligt svært ved at holde mig igang, og det eneste der nu får mig til at møde op, og gennemføre (håber jeg), er tanken om, at når jeg er færdig så kan jeg gå hjemme i et år ca. på barsel med min datter.

Så det er det der holder mig igang, med hensyn til sport... he he... ja så går jeg til batminton en gang om ugen, og bliver nød til at tage afsted med min kæreste pga. min svigermor har en fast tid til at passe hende den dag på det tidspunkt. hi hi.

Jeg forstår godt at det er en god godbid du har dig der. -Jeg kan også finde nok omkring 1000 fordele ved at tabe sig, som lige pt er mit problem. -Men alligevel kan jeg være fløjtende ligeglad ligeså snart lysten melder sig til noget lækkert at spise. Og det er det jeg ikke helt kan forstå at jeg kan det ene sekund, for derefter at SKAMME MIG! Det er jo på sin vis også psykisk terro mod en selv.

Tænke tænke tænke  

Anmeld

31. oktober 2011

mor_sabina

Jeg sætter nogle regler op for mig selv, og så følger jeg dem. For mig er det nemmre at følge regler, end hvis det er ét mål.

Nu er jeg gået på stram kur. Ingen kulhydrater og motion to gange dagligt (kickstart til motivatioonen). Det virker for mig at gå op i hvad jeg MÅ spise og gennemføre den halve times sprint på en cykel hver dag. Men også fordi der er hurtige resultater på den måde. Jeg er ikke god til at holde en kur et halv år eller mere, men bedre til at give det en skalle og så pleje det bagefter.

Hmm det er vist svært at sætte en finger på hvad det helt er der motivere mig. Men kan ihvertfald med sikkerhed sige at jeg er nødt til at skære søde sager og sodavand HELT fra, for det med små mængder fatter jeg bare ikke, det ender altid med at blive for meget.

Og lige nu har jeg sat et overskuelig mål, til jul. Så 2 mrd syne jeg virker overskueligt

Ellers kan et væddemål måske motivere??

God kamp ihvertfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.