1. jordmoder besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

416 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

viben

Hej allesammen

På tirsdag skal jeg til jordemoderen første gang - er det ikke lidt tidligt i uge 15?

Hvad er jeres erfaringer - skal manden med? Og hvad skal man egentlig, ja undskyld hvis det lyder fjollet.. Men indtil nu har fokus jo været på NF så har slet ikke nået at få sat mig i det her

Jeg skal føde på hvidovre. Håber i vil dele jeres erfaringer.

Knus Viben 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Kageelsker

viben skriver:

Hej allesammen

På tirsdag skal jeg til jordemoderen første gang - er det ikke lidt tidligt i uge 15?

Hvad er jeres erfaringer - skal manden med? Og hvad skal man egentlig, ja undskyld hvis det lyder fjollet.. Men indtil nu har fokus jo været på NF så har slet ikke nået at få sat mig i det her

Knus Viben 

Uge 15 er meget normalt for første besøg.

Jeg havde manden med (han vil nødig gå glip af noget ) og har haft det til alle besøg. Jeg syntes det er rart at han er med til at lytte og min jordemoder spørger også meget ind til "os" og hvordan vi har det, ikke kun mig, selvom det selvfølgelig mest er der fokus er

Mit første besøg var egentlig mest en masse informationer og udlevering af diverse papirer. Vi fik snakket om hvad kommunen tilbyder i forbindelse med fødslen og så svarede hun på de spørgsmål vi nu havde.

Forvent ikke at du får lov at høre hjertelyden, det må de reelt først fra 25 uge (ifølge sundhedsstyrelsen), men nogle gør det alligevel

Jeg skal godt nok føde på Roskilde, men tænker at det vel er nogenlunde det samme

Anmeld

31. oktober 2011

viben

Kageelsker skriver:

Uge 15 er meget normalt for første besøg.

Jeg havde manden med (han vil nødig gå glip af noget ) og har haft det til alle besøg. Jeg syntes det er rart at han er med til at lytte og min jordemoder spørger også meget ind til "os" og hvordan vi har det, ikke kun mig, selvom det selvfølgelig mest er der fokus er

Mit første besøg var egentlig mest en masse informationer og udlevering af diverse papirer. Vi fik snakket om hvad kommunen tilbyder i forbindelse med fødslen og så svarede hun på de spørgsmål vi nu havde.

Forvent ikke at du får lov at høre hjertelyden, det må de reelt først fra 25 uge (ifølge sundhedsstyrelsen), men nogle gør det alligevel

Jeg skal godt nok føde på Roskilde, men tænker at det vel er nogenlunde det samme

Tak for dit svar

Jeg tror du har ret i at det ikke gør den store forskel, mht. sygehuset. Men nu må vi se imorgen

Blev du vejet, afleverede urinprøve og alle de der ting?

Manden får i hvert fald lov at komme med imorgen, og så må vi se.. Måske er det også rart at være alene en gang i mellem

Anmeld

31. oktober 2011

Fru Aagaard

Jeg var til 1. jordmoderbesøg i uge 14. Manden var med, da han vil med til alt Han vil ikke gå glip af noget som helst og synes det dejligt han tager med til alt, og hyggeligt.

Vi hørte hjertelyd, målt, vejet og snakkede om det hele generelt, også fik vi papirer med hjem og udfyldt det der skulle udfyldes

Anmeld

31. oktober 2011

MissTas

til mit første jordemoderbesøg handlede det primært om hvordan jeg havde det og hvordan det hele gik. Fik lov at stille spørgsmål hvis jeg havde nogle. Ellers var det mest udlevering af papirer og tilbud under graviditeten.

Jeg fik først lyttet hjertelyd, tjekket urin mm. da jeg var ved mit 2. jordemoderbesøg i uge 21 ..

Det med at blive vejet, det blir jeg kun når jeg er til lægeundersøgelser, men det er vist forskelligt

Anmeld

31. oktober 2011

Kageelsker

viben skriver:

Tak for dit svar

Jeg tror du har ret i at det ikke gør den store forskel, mht. sygehuset. Men nu må vi se imorgen

Blev du vejet, afleverede urinprøve og alle de der ting?

Manden får i hvert fald lov at komme med imorgen, og så må vi se.. Måske er det også rart at være alene en gang i mellem

Ingen vejning, er jeg kun blevet hos lægen.

Jeg har afleveret urinprøve hos både læge og jordemoder ved hvert besøg.

Jeg tror den største forskel ligger i de tilbud man får af kommunen/regionen. Fx. får man her i Roskilde tilbudt fødselsforberedelsea, min veninde som lige har født på hvidovre fik tilbudt noget forældreforberedelse, ikke helt så omfattende. Derudover får jeg besøg af sundhedsplejersken ca 1 1/2 måned før termin (selvfølgelig frivilligt), det tilbyder københavns kommune ikke

Anmeld

31. oktober 2011

Mor til Ella

viben skriver:

Hej allesammen

Knus Viben 

Var til mit førte besøg i uge 18, men det var så fordi hun var syg i uge 16 og så kunne jeg ikke få før.

Min kæreste var med, tror det var godt for ham at hører lidt om hvordan jeg føler uden at det bare kommer ud som brok

Næste gang skal jeg i jordmoder gruppe, så der tror jeg ikke han skal med.

Nogen der ved om det kan passe at man kun skal afsted uge Ca 16, 5 dec uge 28 og så har jeg en tid dagen efter termin 19 feb????

Anmeld

1. november 2011

viben

Tak for svar allesammen  Bliver spændende at se hvad vi så bliver tilbudt, og ikke mindst om vi klikker

Anmeld

1. november 2011

viben

Tak for svar allesammen  Bliver spændende at se hvad vi så bliver tilbudt, og ikke mindst om vi klikker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.