Jer der løber med Jeres hund(e)....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.046 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

Mira0911

Sidder der nogle derude som kan fortælle mig hvordan det bedst er at starte op med det? 

Jeg tripper jo for at komme igang med at løbe nu efter jeg har født... ved godt jeg skal vente til jeg har været til 8 uger tjek ved lægen... Venter selvfølgelig også... 

Både jeg og hunden har tilsammen 29kg vi skal have smidt... :) 

Det bedste er i starten at gå... Men over hvor lang tid? 1 måned eller? 

Når vi så starter med at løbe? Hva så? 

Fortæl endelig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

JeNoVa

For din egen skyld, skal du passe på med at lægge for hårdt ud, men du kan godt løbe en lille smule fra dag 1. Prøv eventuelt at søge her på nettet efter et løbeskema for begyndere

Med hensyn til at have hunden med er det det samme som at gå en tur med hunden. Den skal ikke trække men følge dig og dine anvisninger. Den skal heller ikke være vant til lige pludselig at stoppe op for at snuse. Når du begynder at løbe, vil hunden også begynde at løbe. Når du sænker farten igen for at gå, vil hunden også sænke farten.

Anmeld

30. oktober 2011

Lone Jakobsen

jeg ved ikke hvad de præcise anbefalinger er, men jeg gør det at jeg intervaltræner.

først varmer jeg op ved at gå normalt, så øger jeg farten så jeg går hurtigt, mens jeg svinger med armene (min hund render løs rundt) der efter løber jeg en lille strækning, og går ca det samme stykke. det gør jeg en del gange, hvor efter jeg øger den strækning jeg løber, mens jeg stadig går den lille strækning (giver det mening)?

fx: gå 20 meter, løb 20 meter

gå 20 meter, løb 40 meter

gå 20 meter, løb 60 meter

når turen er ved at være slut sætter jeg igen farten ned, mens jeg laver stræk øvelser.

Anmeld

30. oktober 2011

Molly8

Mira0911 skriver:

Sidder der nogle derude som kan fortælle mig hvordan det bedst er at starte op med det? 

Jeg tripper jo for at komme igang med at løbe nu efter jeg har født... ved godt jeg skal vente til jeg har været til 8 uger tjek ved lægen... Venter selvfølgelig også... 

Både jeg og hunden har tilsammen 29kg vi skal have smidt...  

Det bedste er i starten at gå... Men over hvor lang tid? 1 måned eller? 

Når vi så starter med at løbe? Hva så? 

Fortæl endelig... 

Uanset hvad du gør, så start endelig MEGET blidt op - og lad barnevognen stå hjemme. Jeg har nu bøvlet med leddene i 6 mdr. fordi jeg var for hurtigt ude og startede for hårdt op + havde barnevognen med, hvilket giver en uheldig hældning i ryggen - selvom jeg selv syntes, jeg startede ualmindelig blidt op. Leddene er åbenbart sårbare også mens man ammer. Jeg startede meget stille op efter 8-ugers tjek.

Kh Molly

Anmeld

30. oktober 2011

Mira0911

JeNoVa skriver:

For din egen skyld, skal du passe på med at lægge for hårdt ud, men du kan godt løbe en lille smule fra dag 1. Prøv eventuelt at søge her på nettet efter et løbeskema for begyndere

Med hensyn til at have hunden med er det det samme som at gå en tur med hunden. Den skal ikke trække men følge dig og dine anvisninger. Den skal heller ikke være vant til lige pludselig at stoppe op for at snuse. Når du begynder at løbe, vil hunden også begynde at løbe. Når du sænker farten igen for at gå, vil hunden også sænke farten.

Hehe løb også inden jeg blev gravid...  Mere for hundens skyld... 

Anmeld

30. oktober 2011

JeNoVa

Mira0911 skriver:

Hehe løb også inden jeg blev gravid...  Mere for hundens skyld... 

Selvom du løb før din graviditet, bør du for en sikkerheds skyld starte ud som en nybegynder igen. Hunden skal nok klare den.

Anmeld

30. oktober 2011

Mira0911

JeNoVa skriver:

Selvom du løb før din graviditet, bør du for en sikkerheds skyld starte ud som en nybegynder igen. Hunden skal nok klare den.

Ja det ved godt... Havde jeg også planer om... Men det var mere med hunden hvordan og hvorledes... 

Anmeld

30. oktober 2011

Kloster

Hej.

For hundens skyld, synes jeg du skal prøve at ringe til en dyræge og snakke med dem. Ell skrive til en dyrbrevkasse.

Nu ved jeg ikke, hvilken hunderace, du har, men uanset hvad, så belaster løb jo også hundens sener, lede og muskler.

Jeg har løbet med vores han labrador et par gange. Han er 4 år og jeg øgede distancen lidt efter lidt. Men han kunne slet ikke lade være med at snuse og sidste gang, fældede han mig. Han løb lige ind foran mig, så jeg styrtede ned i asfalten. Slog min skulder, hånd og ben ret meget. Manden kom forbi i bil og jeg nærmest kastede "køteren" ind i bilen og løb rystet videre...

Næhh... Her går vi med hunden - vi løber ikke mere sammen

Anmeld

30. oktober 2011

Mira0911

Kloster skriver:

Hej.

For hundens skyld, synes jeg du skal prøve at ringe til en dyræge og snakke med dem. Ell skrive til en dyrbrevkasse.

Nu ved jeg ikke, hvilken hunderace, du har, men uanset hvad, så belaster løb jo også hundens sener, lede og muskler.

Jeg har løbet med vores han labrador et par gange. Han er 4 år og jeg øgede distancen lidt efter lidt. Men han kunne slet ikke lade være med at snuse og sidste gang, fældede han mig. Han løb lige ind foran mig, så jeg styrtede ned i asfalten. Slog min skulder, hånd og ben ret meget. Manden kom forbi i bil og jeg nærmest kastede "køteren" ind i bilen og løb rystet videre...

Næhh... Her går vi med hunden - vi løber ikke mere sammen

Det er en labrador jeg har... Ja det er måske bedst bare at gå med ham... Jeg vil nødig opleve det samme som du gjorde med din.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.