Øjenbetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. marts 2008

Rasmine

Hvad er det nu reglerne er for øjenbetændelse, i VS. eller DP?
Altså regler for hvor længe de skal have været i behandling, inden de må komme afsted igen.

Mette - med mistanke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2008

ivfmarie

der er en "uskreven" regel om at barnet bare skal være påbegyndt behandling - så må de komme i DP/VS
MEN! Tit er det jo ikke en behandlingskrævende øjenbetændelse, og alligevel fodrer man barnet med overflødig penicillin pga førnævnte regel...
Jeg forstår godt at dp og vs har denne politik, for det er jo en pisse-smitsom lidelse, men man risikerer altså at lave resistente baktusser :@ og de er rigtig dumme!

Marie - med 4 betændte børneøjne i huset >(

Anmeld

2. marts 2008

BellaT

Jeg har kigget lidt efter information omkring øjenbetændelse, da Phillip har fået det.
Ved smitsom (bakteriel) øjenbetændelse skal behandling bare være påbegyndt, så kan barnet komme i DP eller vuggestue. Behandlingen virker åbenbart meget hurtigt, så smitterisikoen reduceres til næsten ingenting, bare behandling er startet.
Jeg synes det lyder vildt, men der står der altså alle steder.
Hvis behandling ikke er startet (ved bakteriel øjenbetændelse) må de ikke komme i institution.

Knus fra Helle...

Anmeld

2. marts 2008

Rasmine

4. (FIRE??????????)

Altså, i morges var der noget gelb-agtigt snask, troede det var søvn.
Men efter en times tid var der mere.
Men så er det holdt igen.
Så jeg håber godt nok ikke der er noget i morgen.
Jeg har en "afhandling" om hvorfor vintergækker ikke vil tage imod grøn frugtfarve. De tager fint den røde og den blå, meget mærkeligt (firma)

Han har været snottet LÆNGE nu, kan det ikke godt være snot fra næse-over på hånd-og så videre op i øjne, som udløser det?

Anmeld

2. marts 2008

Rasmine

PS.
Hvordan ved man om det er en bakteriel øjenbetændelse?
Er det ikke kun lægen som kan se det?

Anmeld

2. marts 2008

ivfmarie

Mebach skriver:

4. (FIRE??????????) Jep! Malte har sikkert smittet Freja? Han snotter jo på ALT!!!

Han har været snottet LÆNGE nu, kan det ikke godt være snot fra næse-over på hånd-og så videre op i øjne, som udløser det? JA! Det er sådan det sker!!

Anmeld

2. marts 2008

Rasmine

Nå ja, det er sådan det sker.
Men de smitter vel også hinanden.

Mette - med forvaskede fingre, gider ikke have det snask.

Anmeld

2. marts 2008

ivfmarie

Mebach skriver:

PS.

Der kan podes... men det er mere pus ved den bakterielle, og nedersteøjnlåg og det hvide i øjnene bliver rødt/rødligt. Og den bakterielle kommer tit i sammenhæng med snot og forkølelse.

Anmeld

2. marts 2008

BellaT

ivfmarie skriver:

Mebach skriver:

PS.

Der kan podes... men det er mere pus ved den bakterielle, og nedersteøjnlåg og det hvide i øjnene bliver rødt/rødligt. Og den bakterielle kommer tit i sammenhæng med snot og forkølelse.

Ja, og ved den bakterielle starter det oftest først i det ene øje, for derefter at andre over i det andet også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.