Første dag uden middagslur..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

274 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. februar 2009

Charlie

Ja, så kom tiden, hvor vi nok må til at indse, at det er slut med middagsluren, i hvert fald i weekenderne...
Marcus er fra den ene dag til den anden gået fra at være god til at falde i søvn, når han blev lagt til middagslur, til at være TIMER om at falde i søvn, og når han så har sovet sin middagslur, kunne vi ikke få ham i seng om aftenen. Eller rettere, vi kunne godt lægge ham ind i seng, men han faldt ikke i søvn før halv 10!!
Så idag valgte vi at lade ham være vågen hele dagen uden middagsluren, for at se, hvordan det gik. Og tænk engang. Drengen virkede overhovedet ikke som om han savnede den... Dog kunne vi så mærke på ham her til aften, at nu var batterierne ved at brugt op, og han blev puttet kl 7 mod normalt kl 8, og han faldt i søvn med det samme. Men dagen i gennem har han været super glad og tilfreds og slet ikke virket træt. Så det lakker nok for alvor mod endnen med middagsluren... suk... Det er ellers noget vi ofte har nydt i weekenderne, for så kunne vi jo også lige få en lille en på øjet Men det må vi jo så nok se langt efter nu.
Dog lader vi ham fortsætte med luren i børnehaven lidt tid endnu. Nu tager vi lige weekenderne først.

Hvad med jeres, sover de stadig middagslur?

Knus Dorthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2009

Stumpen

I dagplejen gør hun, men siden jul har hun ikke sovet til middag herhjemme.. Hun har ikke behov for det.. Hun er ligesom du beskriver Marcus - i godt humør i løbet af dagen og kommer i seng ved 20-tiden, hvor det i hverdagene hedder alt mellem 19 og 20..
Anja..

Anmeld

8. februar 2009

st

Mads sover stadig middagssøvn. det er meget forskelligt hvor længe, som regel 1 time til 1½ herhjemme og omkring 2 timer i dp. Det virker som om han stadig har brug for den, så vi fortsætter lidt endnu.

Jeg nyder at tage middagssøvnen med ham i weekenden. Det er bare så hyggeligt.

st

Anmeld

8. februar 2009

Heidimed lea

Lea sover også endnu, kl. 13 er hun bare færdi. hun sover ca 2 timer både hjemme og i dagpleje, og jeg regner med at hun skal blive ved længe endnu.

st sikke et super godt billed af Mads, han er skøn
knus Heidi

Anmeld

9. februar 2009

Munder

Hej

Hold da op, hvor er vores unger ved at blive store!!!!

Herhjemme kan vi ikke sløjfe middagsluren endnu. Andrea sover gerne 3-4 timers lure i weekenden (2 timer i børnehaven), så det er hun slet ikke klar til at vi dropper. Vi må næsten altid vække hende, ellers ville hun bare sove videre. Hun er nu også et lille soveøre.

Dorte

Anmeld

9. februar 2009

g.seerup

Her er middagsluren også en sjælden ting..

Anmeld

9. februar 2009

Charlie

Hvor er det egentlig sjovt så forskellige sovebehovet kan være, selvom de har samme alder hva?
Jeg må indrømme at det med den sløjfede middagslur også er kommet helt bag på mig, for det er ikke længe siden, han sagtens kunne sove 3 timer og så stadig gå i seng kl. 20. Men det ændrede sig meget pludseligt for lidt over 1 uge siden! Det er som om han er gået over et dørtrin og ind i en ny periode sådan fra den ene dag til den anden.
Men jeg regner ikke med, at den er 100% væk endnu, jeg vurderer det dag for dag, og så må vi se, hvordan det går. Men idag har han heller ikke sovet til middag, og det er gået fint udover et hysterianfald, som ikke havde noget med træthed at gøre. Men han er så også færdig kl. 19. Når han bliver puttet der, lægger han sig til at sove med det samme, han bliver lagt ned. Så selvom vi har mistet muligheden for at tage en lur sammen med ham, så har vi nu fået en lidt længere aften sammen bare Tue og jeg
Der er noget positivt ved alting

Knus Dorthe

Anmeld

9. februar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Alexander sover stadig til middag, og han er i hvert fald ikke klar til at droppe den endnu. Han sover dog kun halvanden time, højst. Men han er meget træt til middag, og herhjemme beder han ofte selv om at komme op og sove
Han kommer så i seng omkring kl 19 om aftenen og vågner omkring kl 6 om morgenen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.