Så mærkeligt at miste lysten til mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

AnnaB.

Helt ærligt - det havde jeg aldrig troet ville overgå mig!
Har altid tænkt, at det der med ikke at kunne spise forskellige ting eller at have vildt meget lyst til noget, når man er gravid - det måtte man da bare tage sig sammen og styre . Men jeg er godt nok blevet klogere. Er kun i 8. uge, men har bare ikke lyst til ret meget. Og det jeg så har lyst til er bare ikke særlig sundt. Grøntsager? Føj! Kan blive het skidt ved tanken. Det er SÅ mærkeligt! Kæmpede en portion grøntsagssuppe i mig igår i aftes, og det lykkedes vist kun fordi jeg havde garneret med ost og pølsestykker .

Til gengæld er STÆRKE oste et kæmpehit - omend i meget afmålte portioner. Og en enkelt ostepops eller to får jeg da også klemt ned. Godt jeg allerede er gravid, for det er ikke ligefrem nærkontakt jeg lægger op til med mine sure ostefingre og stride osteånde .

God søndag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

merle2010

det er noget af det samme med mig.. jeg er også i uge 8

er vildt sulten hele tiden, men kan ikke klemme så meget ned...

har mest lyst til frugt eller rigtig mad, men så spiser jeg for meget for hurtigt og bliver dårlig

det er fandme svært altså..

puha...

heldigvis er det ikke ligsom min sidste graviditet hvor jeg INTET kunne spise...

Anmeld

30. oktober 2011

Frk.S

He he, ja det er en underllig følelse.

Selvom jeg ellers ikke døjede ret meget med kvalme, så havde jeg bare så svært ved det meste typiske aftensmad. Det var meget ofte at jeg bare spiste et par rugbrødder til aften, for jeg kunne sagtens få mad ned, men der var bare mange ting jeg slet ikke havde lyst til. Og tanken om hakket kød kunne godt give mig kvalme.

Anmeld

31. oktober 2011

mariesmavse92

Haha, det var virkelig det samme med mig!!

Dog - indtil ca 6. uge ÅD JEG. Jeg spiste og spiste - og så BANG fik jeg kvalme og nærmest intet røg ned i 2 1/2 måned. Jeg tabte mig halvandet kg men har nu taget to på, da jeg igen kan lave mad og hygge mig i køkkenet - og læs: Normal mad. Nu kan både grøntsager, kød, pasta og ja det meste ryge ned igen. Jeg har heller ALDRIG i mit liv gået i så lang tid uden at have den mindste lyst til mad! Vild oplevelse

Anmeld

31. oktober 2011

AnnaB.

Frk.S skriver:

He he, ja det er en underllig følelse.

Selvom jeg ellers ikke døjede ret meget med kvalme, så havde jeg bare så svært ved det meste typiske aftensmad. Det var meget ofte at jeg bare spiste et par rugbrødder til aften, for jeg kunne sagtens få mad ned, men der var bare mange ting jeg slet ikke havde lyst til. Og tanken om hakket kød kunne godt give mig kvalme.

Har fundet ud af at det hjælper lidt, når jeg ikke selv skal tilberede maden... Håber også at jeg undgår rigtig kvalme. Har haft sådan en snigerkvalme, der har ligget lige under overfladen i en uges tid, og i morges var jeg pænt kvalm fra morgenstunden. 

Jeg havde i øvrigt købt en røget makrel, som jeg glædede mig helt vildt meget til at sætte tænderne i, men endte bare med at blive helt skidt hver gang jeg åbnede køleskabet, og så den der fisk ligge og glo på mig

Anmeld

31. oktober 2011

AnnaB.

mariesmavse92 skriver:

Haha, det var virkelig det samme med mig!!

Dog - indtil ca 6. uge ÅD JEG. Jeg spiste og spiste - og så BANG fik jeg kvalme og nærmest intet røg ned i 2 1/2 måned. Jeg tabte mig halvandet kg men har nu taget to på, da jeg igen kan lave mad og hygge mig i køkkenet - og læs: Normal mad. Nu kan både grøntsager, kød, pasta og ja det meste ryge ned igen. Jeg har heller ALDRIG i mit liv gået i så lang tid uden at have den mindste lyst til mad! Vild oplevelse

Ja, jeg synes i hverft fald det er sært. 

2 1/2 måned, det var godt nok længe, håber jeg får lov at styre udenom sådan en omgang. Jeg er lidt en svækling, når det kommer til kvalme

Anmeld

31. oktober 2011

samantha1986

AnnaB. skriver:

Helt ærligt - det havde jeg aldrig troet ville overgå mig!
Har altid tænkt, at det der med ikke at kunne spise forskellige ting eller at have vildt meget lyst til noget, når man er gravid - det måtte man da bare tage sig sammen og styre . Men jeg er godt nok blevet klogere. Er kun i 8. uge, men har bare ikke lyst til ret meget. Og det jeg så har lyst til er bare ikke særlig sundt. Grøntsager? Føj! Kan blive het skidt ved tanken. Det er SÅ mærkeligt! Kæmpede en portion grøntsagssuppe i mig igår i aftes, og det lykkedes vist kun fordi jeg havde garneret med ost og pølsestykker .

Til gengæld er STÆRKE oste et kæmpehit - omend i meget afmålte portioner. Og en enkelt ostepops eller to får jeg da også klemt ned. Godt jeg allerede er gravid, for det er ikke ligefrem nærkontakt jeg lægger op til med mine sure ostefingre og stride osteånde .

God søndag

Jeg er 9 uger henne og de sidste to uger har jeg heller ikke haft lyst til mad. Og faktisk er det jeg kan få ned frugt og grønt. Var dog ved min mor lørdag, hvor vi fik forloren hare, der røg lige to portioner ned.

Så kan jeg heller ikke have den måde andre spiser på. Skal helst ikke kigge på dem når jeg spiser, så skal jeg i hvert fald ikke have mere

Jeg døjer meget med kvalme men min søster sagde at hvis man spiser ofte men små portioner så er det nemmere at få noget ned, for så snart man bliver sulten får man kvalme.

Anmeld

31. oktober 2011

AnnaK89

Jeg er kun i uge 6 - og her til aften har jeg kun kunnet klemme et kvart stykke kyllingebryst i mig og så en smule ris med sovs. Men det var en rigtig hård kamp! Og så fik jeg kvalme
Mad siger mig bare absolut intet lige nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.