Kan man blive gift to gange i kirken?

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

3.471 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

NadjaKoch

Profilbillede for NadjaKoch
Gravid :-) Termin d. 18. marts 2014

Min kæreste er blevet optaget i militæret og skal udsendes eftefølgende.

Vi har snakket om at blive gift inden - men har ikke råd til det store (større - ikke fordi jeg har behov for et dyrt og fancy) bryllup, som jeg (og min kæreste, overraskende) ønsker.

Men kan man blive gift to gange i kirken, eller på en anden måde gentage ritualet, eller bekræfte det igen, eller hvad alternativet nu kan være? Jeg vil helst ikke giftes på rådhuset.  

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

30. oktober 2011

Holbæktrunten

Profilbillede for Holbæktrunten
NadjaKoch skriver:

Vi har snakket om at blive gift inden - men har ikke råd til det store (større - ikke fordi jeg har behov for et dyrt og fancy) bryllup, som jeg (og min kæreste, overraskende) ønsker.

Men kan man blive gift to gange i kirken, eller på en anden måde gentage ritualet, eller bekræfte det igen, eller hvad alternativet nu kan være? Jeg vil helst ikke giftes på rådhuset.  

Aner det helt ærligt ikke - jeg ville ringe og spørge præsten...

Men eftersom at al formalia alligevel ordnes af kommunen/rådhuset, og det kirkelige er ren tradition, tænker jeg at det da ville være det nemmeste og hurtigste at blive svejset sammen på rådhuset. Ligeså meget for ikke at stå med en flad fornemmelse, når i så gifter jer i kirken, med familie og venner osv... Det er jo meningen at man kun skal gøre det én gang i livet 

http://lbdm.lilypie.com/LLXap1.png

Anmeld

30. oktober 2011

freiasmor

mener at have hørt at hvis man gifter sig på rådhuset først, kan man altid blive gift igen i en kirke.. tror/ved ikke om man kan blive gift 2 gange i en kirke.. men er ikke helt sikker

Anmeld

30. oktober 2011

Mumto3

JA, det kan du.

Det er selvfølgelig ikke præcis det samme ritual. Første gang siger i ja til at blive gift, anden gang bekræftger at I at I er blevet gift og gerne vil det.

i

Anmeld

30. oktober 2011

jydeinden

Profilbillede for jydeinden
NadjaKoch skriver:

det kan man godt ja, det er dog ikkevhelt det samme

Anmeld

30. oktober 2011

Hansen97

Vi blev gift på rådhuser og min drøm er senere at blive velsignet i kirken...

Om det andet kan lade sig gøre, det vil jeg da tro... der er jo mange der bliver "re-married"... så det burde man kunne...

Anmeld

30. oktober 2011

Frøken Sørensen

Jeg ved det ikke...

Vi gik en tur på rådhuset inden min mand skulle udsendes... Og skal så giftes i kirke senere. Ja, det var dybt uromantisk på rådhuset og det gik så stærkt at man slet ikke nåede at opfatte det... Men vil gerne gemme kirken til den STORE dag  Det er forhåbentlig kun én gang man skal det

Anmeld

30. oktober 2011

Miss Church

NadjaKoch skriver:

Det kan man godt Min mor er gift 2 gange i kirken. Men den præst som tilhørte kirken, nægtede at vie hende og hende nye mand. Men de fandt en anden præst som gerne ville og i den kirke som de gerne ville giftes i. 

Præsten har ret til at sige nej, men de må ikke "lukke" kirken for dig!

Håber du kan bruge svaret og held og lykke med det hele 

Anmeld

9. november 2011

corinne

Hvis I ikke har penge selv, så kan I jo melde jer til "Hvad bruden ikke ved" ... hvis du tør lade ham arrangere alting!!!

Kh

Corinne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.