Hvor meget tøj skal baby have på når det sover hos mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.302 visninger
16 svar
3 synes godt om
30. oktober 2011

FrkMR

Hvor meget tøj har jeres babyer på om natten?

Min søn sover hos mig i min seng. Men jeg er meget i tvivl om han har for meget tøj på når nu han ligger hos mig. Giver ham normalt en kortærmet body på og så en natdragt med lange ben(+fødder i) og ærmer i.

Er det for meget? Bør jeg evt. nøjes med en body med lange ærmer og så ikke mere?

Jeg har lidt træk i soveværelset(min udlejer har endnu ikke fået sat nye vinduer i, og min papfar har endnu ikke nået at dække sprækkerne til til vinteren. Men jeg holder lejligheden varm og det kommer jo ind i soveværelset. men tror stadig der er lidt køligere end en almindelig soveværelsestemperatur)

Er jo naturligvis møg bange for at han overopheder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Aagaard

Nymfe skriver:

Hvor meget tøj har jeres babyer på om natten?

Min søn sover hos mig i min seng. Men jeg er meget i tvivl om han har for meget tøj på når nu han ligger hos mig. Giver ham normalt en kortærmet body på og så en natdragt med lange ben(+fødder i) og ærmer i.

Er det for meget? Bør jeg evt. nøjes med en body med lange ærmer og så ikke mere?

Jeg har lidt træk i soveværelset(min udlejer har endnu ikke fået sat nye vinduer i, og min papfar har endnu ikke nået at dække sprækkerne til til vinteren. Men jeg holder lejligheden varm og det kommer jo ind i soveværelset. men tror stadig der er lidt køligere end en almindelig soveværelsestemperatur)

Er jo naturligvis møg bange for at han overopheder.

Hej! Vi giver bare vores datter en langærmet sparkedragt/natdragt på med langeben og fødder.

Ingen body under, kun bleen.

Hun sover mellem os i vores seng, engang i mellem er det faktisk lidt for meget og hun bliver fugtig/svedig

Så jeg vil sige at du ihvertfald helt sikkert giver dit barn nok tøj på (kommer selvfølgelig an på hvor meget det faktisk trækker i soveværelset)

Anmeld

30. oktober 2011

FrkMR

Aagaard skriver:

Hej! Vi giver bare vores datter en langærmet sparkedragt/natdragt på med langeben og fødder.

Ingen body under, kun bleen.

Hun sover mellem os i vores seng, engang i mellem er det faktisk lidt for meget og hun bliver fugtig/svedig

Så jeg vil sige at du ihvertfald helt sikkert giver dit barn nok tøj på (kommer selvfølgelig an på hvor meget det faktisk trækker i soveværelset)

Men tror du han har for meget tøj på?

Synes han virker meget varm når vi vågner om morgenen. Men i løbet af natten får han hurtigt helt kolde hænder hvis ikke jeg hiver ham ind under dynen.

Anmeld

30. oktober 2011

Aagaard

Nymfe skriver:

Men tror du han har for meget tøj på?

Synes han virker meget varm når vi vågner om morgenen. Men i løbet af natten får han hurtigt helt kolde hænder hvis ikke jeg hiver ham ind under dynen.

Jeg kan se på din profil at han er fra 21. okt - helt små børn har dårligt blodomløb i hænder og fødder. Jeg har fået at vide af min sundhedsplejeske at hvis hun er tilpas varm i nakken, så har hun det godt. og umiddelbart så tror jeg at din søn har nok tøj på.
Jeg er egentlig tilbøjelig til at tro at han måske har lidt for meget på, men jeg kan jo ikke vide hvor koldt/varmt der er i dit sove værelse.. Så jeg ville være ked af at sige at du skal tage body'en af ham. Det bliver du vidst selv nødt til at vuderer, der i nakken af ham

Men det skal siges at jeg også tit har varmet hendes hænder, fordi jeg selv hader at have kolde hænder

Anmeld

30. oktober 2011

FrkMR

Jeg synes nemlig han virker meget varm om morgenen.

Så jeg tror faktisk jeg vil prøve at tage bodyen af ham i nat

Nu sover han jo også under min dyne, og det er en dundyne. Så det varmer jo meget

Anmeld

30. oktober 2011

Rikke, Liam & Linus

En normal soveværelsestemperatur er kun omkring 18 grader.

Når Liam sover i vores seng har han kun bomulds-nattøj på. Hvilket han også har i sin egen seng.

Anmeld

30. oktober 2011

Frk.Nissen

Hvorfor sover han i din seng?

Synes du skal prøve at tag bodyen af ham.

Anmeld

30. oktober 2011

Sara.

Hvorfor sover han i din seng?

Synes du skal prøve at tag bodyen af ham.

Det er der da mange babyer og børn der gør Forstår ikke lige den smiley...

Men mærk ham i nakken, evt om  natten.. og hvis den har en fin temperatur er det fint :-) Også selvom hans hænder er kolde, det kan godt være fordi han er så lille.

Min datter skal ikke have særlig meget tøj på, da hun var baby sov hun i ble kun, men min søn skal ha langærmet og lange bukser....

Anmeld

30. oktober 2011

Frk.S

Nymfe skriver:

Jeg synes nemlig han virker meget varm om morgenen.

Så jeg tror faktisk jeg vil prøve at tage bodyen af ham i nat

Nu sover han jo også under min dyne, og det er en dundyne. Så det varmer jo meget

Nu ved jeg godt det ikke var det du spurgte om, og jeg vil bestemt ikke blande mig i hvordan du gør tingene. Men vil da lige sige, at jeg kun har hørt, at de altid skal sove under deres egen dyne.

Måske han får det lige rigeligt varmt under din dyne...?

Anmeld

30. oktober 2011

Frk.Nissen

lærkes_mor skriver:

Det er der da mange babyer og børn der gør Forstår ikke lige den smiley...

Jeg har altid hørt, at babyer ikke må sove i forældre seng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.