kan baby få hold i nakken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.270 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. oktober 2011

Frøken J.

Okay, rimelig underligt spørgsmål :-P men kan hun få hold i nakken? Jeg ligger på ryggen i sofaen, og rose ligger på maven på min mave. Og har så hovedet drejet til den ene side. Hun har ligget her længe, og vil kun sove her hos mig. Men er det dårligt for hendes nakke at ligge sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

lycly

Frøken J. skriver:

Okay, rimelig underligt spørgsmål :-P men kan hun få hold i nakken? Jeg ligger på ryggen i sofaen, og rose ligger på maven på min mave. Og har så hovedet drejet til den ene side. Hun har ligget her længe, og vil kun sove her hos mig. Men er det dårligt for hendes nakke at ligge sådan?

Det tror jeg ikke, sådan lå Julia tit på mig da hun var helt lille. Og hun har aldrig virket til at have ondt Deres knogler er jo så bløde og smidige

Anmeld

29. oktober 2011

AnneBJ

Frøken J. skriver:

Det tror jeg slet ikke der sker noget ved. Vær blot opmærksom på, at hun ligger skiftevis med hovedet - der kan nemlig også dannes favoritside når de ligger på maven!

Anmeld

29. oktober 2011

Noneother

Jeg har hørt at babyer har rigtig godt af at sove på den måde hos deres forældre (De finder hjerteslaget beroligende), og min søn gjorde det tit. -Det er jo osse bare super hyggeligt.

Men ja. De kan sagtens få hold i nakken. Det får mange små. Tror dog ikke du skal være bekymret. Du kan jo evt. lige prøve at vende hendes hoved, hvis du bange for at hun får nakkehold.

Anmeld

29. oktober 2011

Isabella_mor

ja det kan de godt. nogle babyer bliver født med hold i nakken og har derfor risiko for at få et skævt kranium. det er der to babyer fra min mødregruppe der har.. 

men tror ikke det skader hun ligger hos dig og sover sådan

så længe du drejer hovedet når hun lægges næste gang så hun lægger skiftevis ppå højre/venstre side.

Anmeld

29. oktober 2011

Frøken J.

LunaLykke skriver:

Det tror jeg ikke, sådan lå Julia tit på mig da hun var helt lille. Og hun har aldrig virket til at have ondt Deres knogler er jo så bløde og smidige

Man tænker bare at sådan kunne man ikke selv ligge. Hehe. Men hun ville vel klage hvis det var!

Anmeld

29. oktober 2011

lycly

Frøken J. skriver:

Man tænker bare at sådan kunne man ikke selv ligge. Hehe. Men hun ville vel klage hvis det var!

Nej, men en baby kan faktisk finde sig i rigtig mange ting uden at klage, bl.a. kan de helt uforstyrret rende rundt med fx et hår inde i øjet

Men ja, hun ville helt sikkert "sige til" hvis hun havde ondt. 

Anmeld

29. oktober 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Hehe, jeg kan godt ligge på maven med hovedet til den ene side en hel nat uden at have ondt i nakken om morgenen

Anmeld

30. oktober 2011

Nessie

Sådan lå Daniel også tit og sov hos os, det var så dejligt Nu er vi glade når han gider at sidde på skødet i 10 minutter

Tror hun selv ville sige til, hvis hun ikke kunne holde ud at ligge på den måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.