Konditionen forsvinder hastigt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. oktober 2011

Kloster

Hej.

Så kom jeg endelig ud og løbe igen. Det er knap 2 uger siden sidste løbetur og der før gik der også et par uger. Har ikke rigtig fundet løbeglæden i år og har prioriteret anderledes end løb. Desværre er det ikke blevet fast byttet ud med anden motion

Så jeg måtte så i dag konstatere, at konditionen drastisk falder, når man dyrker dovenskab og vægter alt andet højere end løb.

Jeg som i foråret kunne løbe 10 km ud i eet, kan nu ikke engang løbe 1 km ud i eet   Min krop er blevet slap og doven. Mine lunger kæmper for at trække ilten helt ud i alviolerne og blodet pisker rundt i kroppen. Dejligt dejligt, men synes nu stadig det er vemodigt, hvordan jeg har spildt og glemt min krop.

Kiloene er endda begyndt at komme snigende... Veeed jo godt hvorfor..........

Men jeg er svag....... Jeg ved jo godt, hvad jeg skal, men jeg er svag i "gerningsøjeblikket"....

Men jeg vil jo så gerne alligevel. Jeg mangler motivation, pisken skal svinges, røven skal sparkes og der skal troes på det hårde arbejde. Fristelserne skal væk og grøntsagerne skal frem........ Jeg er blevet svag om aftenen... Jeg er blevet svag ved alle måltider.....

Må virkelig prøve at tage mig sammen....

Piv piv.............

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Dinna88

Nu ved jeg ikke om det er helt ligegyldigt for dig... Men det kunne måske være et lille opløft, hvis jeg fortalte, at du er noget af min motivation? Jeg ved det lyder halv skummelt (høhø) men jeg læser jo dine tråde osv. Og du har skrevet meget om løb herinde. Så når jeg har en dag hvor jeg ikke rigtig gider (løber hver anden dag nu) så tænker jeg bl.a. "hun kan, og hun er mor og jeg er yngre end hende - så kan jeg også" - også selvom jeg på ingen måder kender dig Det skyldes nok også, at jeg ikke kender andre der løber, men stadig.. 

Anmeld

29. oktober 2011

Kloster

Dinna88 skriver:

Nu ved jeg ikke om det er helt ligegyldigt for dig... Men det kunne måske være et lille opløft, hvis jeg fortalte, at du er noget af min motivation? Jeg ved det lyder halv skummelt (høhø) men jeg læser jo dine tråde osv. Og du har skrevet meget om løb herinde. Så når jeg har en dag hvor jeg ikke rigtig gider (løber hver anden dag nu) så tænker jeg bl.a. "hun kan, og hun er mor og jeg er yngre end hende - så kan jeg også" - også selvom jeg på ingen måder kender dig Det skyldes nok også, at jeg ikke kender andre der løber, men stadig.. 

Sikke dog en positiv motivation.

Ja jeg skriver nok meget om motion, men jeg føler mig stadig ret ene om det. Og når jeg gør det, er det enormt svært at bibeholde motivationen og lave prioriteringer der ud fra.

Og enhver føler jo anerkendelse, når man kan bruges til noget  Takkkkk............

Anmeld

29. oktober 2011

Tulle28

Du får sgu lige et kærligt spark i røven:-) Jeg skal selv igang nu - måske skulle vi holde hinanden op på nogle dage om ugen, hvor vi SKAL afsted? Kram

Anmeld

29. oktober 2011

Kloster

Tulle28 skriver:

Du får sgu lige et kærligt spark i røven:-) Jeg skal selv igang nu - måske skulle vi holde hinanden op på nogle dage om ugen, hvor vi SKAL afsted? Kram

Det lyder som en god idé, men nok lidt svært. Jeg vil rigtig gerne løbe tirsdag, torsdag, lørdag og søndag. Mandag går jeg til zumba. Onsdag og fredag vil jeg gerne gå ell cykle.

Men igen er det meget afhængig af, hvordan min uge ser ud...

Anmeld

29. oktober 2011

eElak

Ja for pokker - kan kun give dig ret. 

Har lige haft en uge, hvor jeg ikke har haft tid til at træne - kun cykle til/fra skole og dagpleje.. og det kan mærkes...

Anmeld

30. oktober 2011

Dinna88

Kloster skriver:

Sikke dog en positiv motivation.

Ja jeg skriver nok meget om motion, men jeg føler mig stadig ret ene om det. Og når jeg gør det, er det enormt svært at bibeholde motivationen og lave prioriteringer der ud fra.

Og enhver føler jo anerkendelse, når man kan bruges til noget  Takkkkk............

Du kan ikke inddrage nogle i det? Familie, en ven, børn? Jeg ved at jeg løber 100 % når jeg løber med min kæreste, men når jeg løber alene har jeg en tendens til at skippe de sidste par minutter osv. (Jeg løber på tid, ikke distance lige nu)  

Men jeg kender det med at have svært ved at komme igang, hvis man f.eks. har haft en kort pause. Men jeg er sikker på, at du bare lige skal igang. Når man har fået sig en grundform, så forsvinder den jo ikke bare lige, hvis det bare handler om, at man er inaktiv et stykke tid. 

Du kan evt. lade dig motivere af, at tænke på, at du skal opretholde "dit gode ry"?! (Forresten off topic, er snart ved at have en bunke frisurer, jeg kan vise!)

Anmeld

30. oktober 2011

B&J

Jeg sender dig verdens største spark til dig... du skal nok komme igang igen, lige nu er vejret da også kun lige til at blive inde mørkt regn øv øv forstår dig virkelig godt...

men sender dig lige en kæmpe krammer og håber du snart får lysten og glæden tilbage, ellers sender jeg da gerne et spark mere

Anmeld

30. oktober 2011

Kloster

Dinna88 skriver:

Du kan ikke inddrage nogle i det? Familie, en ven, børn? Jeg ved at jeg løber 100 % når jeg løber med min kæreste, men når jeg løber alene har jeg en tendens til at skippe de sidste par minutter osv. (Jeg løber på tid, ikke distance lige nu)  

Men jeg kender det med at have svært ved at komme igang, hvis man f.eks. har haft en kort pause. Men jeg er sikker på, at du bare lige skal igang. Når man har fået sig en grundform, så forsvinder den jo ikke bare lige, hvis det bare handler om, at man er inaktiv et stykke tid. 

Du kan evt. lade dig motivere af, at tænke på, at du skal opretholde "dit gode ry"?! (Forresten off topic, er snart ved at have en bunke frisurer, jeg kan vise!)

Hit med frisurerne  

Ja jeg må "bare" se af at komme afsted igen. Vil vil vil prøve at komme igang igen...

Anmeld

30. oktober 2011

Kloster

B&J skriver:

Jeg sender dig verdens største spark til dig... du skal nok komme igang igen, lige nu er vejret da også kun lige til at blive inde mørkt regn øv øv forstår dig virkelig godt...

men sender dig lige en kæmpe krammer og håber du snart får lysten og glæden tilbage, ellers sender jeg da gerne et spark mere

Tarkkkkkkkkkk............

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.