Kan mærke at han direkte trækker vejret?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.437 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. oktober 2011

Mor til Mike

Min søn er begyndt at trække vejret, og det føles dælme underligt! Burde han ikke kun hikke når han prøver og ikke direkte kunne trække vejret?  Er lidt underlig over det, for når jeg mærker på maven kan jeg ligesom føle hans lunger (ryg) laver ligesom nogle åndedræt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Vivian87

De trækker ikke vejret derinde, de ligger jo i en pose med vand og kan derfor umuligt trække vejret men de øver sig ved at udvide lungerne og drikke fostervand, men sys godt nok det lyder vildt hvis du kan mærke at baby laver vejrtræknings øvelser :O

Anmeld

28. oktober 2011

Mor til Mike

Vivian87 skriver:

De trækker ikke vejret derinde, de ligger jo i en pose med vand og kan derfor umuligt trække vejret men de øver sig ved at udvide lungerne og drikke fostervand, men sys godt nok det lyder vildt hvis du kan mærke at baby laver vejrtræknings øvelser :O

Ja ikke?  det føles VILDT forkert! Må spørger min jordemoder om det næste gang, for jeg burde da ikke kunne mærke ham trække vejret når han umuligt kan gøre det .. :s

Anmeld

28. oktober 2011

Isabella_mor

Misselbek skriver:

Min søn er begyndt at trække vejret, og det føles dælme underligt! Burde han ikke kun hikke når han prøver og ikke direkte kunne trække vejret?  Er lidt underlig over det, for når jeg mærker på maven kan jeg ligesom føle hans lunger (ryg) laver ligesom nogle åndedræt.. 

de laver jo vejrtrækningsøvelser og får ofte hikke af det.. 

nogle mærker ikke vejrtrækningsøvelserne, jeg gjorde. og så kom der næsten altid hikke af det... 

ganske irriterende faktisk.. 

Anmeld

28. oktober 2011

mariamiss6

Misselbek skriver:

Ja ikke?  det føles VILDT forkert! Må spørger min jordemoder om det næste gang, for jeg burde da ikke kunne mærke ham trække vejret når han umuligt kan gøre det .. :s

Både og..... Måske er det det du mærker... MEN han trækker altså ikke vejret, han øver sig bare, og det skalhan, ellers ved hans lille krop jo ikke hvordan han skal gøre det rigtigt når han kommer ud...

Det er ligesom med plukkeveer. De er der, og det er en slags veer, men det er bare livmoderen der øver sig, og forbereder sig på de rigtige veer. Men selvom det ikke er rigtige veer er det jo ikke ensbetydende med at du ikke har dem

Anmeld

28. oktober 2011

Mor til Mike

isabellamor skriver:

de laver jo vejrtrækningsøvelser og får ofte hikke af det.. 

nogle mærker ikke vejrtrækningsøvelserne, jeg gjorde. og så kom der næsten altid hikke af det... 

ganske irriterende faktisk.. 

Okay så det er meget normalt? for han trækker vejret sådan.. 5-6 gange, måske mere.. og så får han først hikke bagefter.. Det bare en creepy følelse når jeg har fået at vide at de hikker når de prøver 

Anmeld

28. oktober 2011

Isabella_mor

Okay så det er meget normalt? for han trækker vejret sådan.. 5-6 gange, måske mere.. og så får han først hikke bagefter.. Det bare en creepy følelse når jeg har fået at vide at de hikker når de prøver 

de øver sig jo på at trække vejret. det er ganske normalt...

det er jo ikke bevidst.. det er vel en refleks.. vi tænker jo ikke over når vi trækker vejret hver gang... og den refleks begynder lige så stille at blive aktiv, og derved kommer der vejrtrækningsøvelser.. så det skal du ikke vær bange for at det er unormalt eller farligt..

men ja jeg syntes bare det føltes træls med hikken, fordi at jeg fik stød nærmest helt i solar plexus.. haha

Anmeld

28. oktober 2011

Mor til Mike

mariamiss6 skriver:

Både og..... Måske er det det du mærker... MEN han trækker altså ikke vejret, han øver sig bare, og det skalhan, ellers ved hans lille krop jo ikke hvordan han skal gøre det rigtigt når han kommer ud...

Det er ligesom med plukkeveer. De er der, og det er en slags veer, men det er bare livmoderen der øver sig, og forbereder sig på de rigtige veer. Men selvom det ikke er rigtige veer er det jo ikke ensbetydende med at du ikke har dem

Ja, jeg ved godt at de øver sig, men troede bare ikke det ville være så voldsomt, for det føles somom der direkte er luft derinde og han trækker vejret, kan mærke når han "ånder" ud og ind, og det forskrækker mig lidt. :/

Anmeld

28. oktober 2011

Mor til Mike

isabellamor skriver:

de øver sig jo på at trække vejret. det er ganske normalt...

det er jo ikke bevist.. det er vel en refleks.. vi tænker jo ikke over når vi trækker vejret hver gang... og den refleks begynder lige så stille at blive aktiv, og derved kommer der vejrtrækningsøvelser.. så det skal du ikke vær bange for at det er unormalt eller farligt..

men ja jeg syntes bare det føltes træls med hikken, fordi at jeg fik stød nærmest helt i solar plexus.. haha

Okay, tak for dit svar

Haha hvor øv.. 

Anmeld

28. oktober 2011

Isabella_mor

Misselbek skriver:

Okay, tak for dit svar

Haha hvor øv.. 

haha jaa.. han var også lang ved fødslen osv. og jeg er en lille pige.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.