Jeg kæmper og kæmper, men for hvad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg er igang med en uddannelse og jeg er på andet semester, og har 2 tilbage inden jeg er færdig..

Men, jeg har 2 fag som jeg virkelig kæmper med og jeg forstår virkelig ingenting af de fag.. jeg får hjælp af klassekammeraterne til at komme igennem det, men jeg har lige igår afleveret den mest katastrofale aflevering jeg nogensinde har lavet og jeg ved bare at den ikke bliver godkendt overhovedet..

Jeg er bange for at jeg skal gå semesteret om, ja faktisk er jeg bange for at blive bedt om at starte forfra..
Nu overvejer jeg virkelig om jeg bare skal finde mig en elev plads og så gennemføre min uddannelse på den måde..

Jeg brænder virkelig for det fag jeg uddanner mig indenfor, men nederlag på nederlag i 2 fag ud af 6 hjælper altså ikke ligefrem på ens selvværd.. og et barn der er syg hele tiden hjælper heller ikke på det når man er alene..

Ja jeg ved ikke hvad jeg ville.. tror bare jeg trænger til et kram..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

1012lmp

Vil sende dig et

Og jeg kan sagtens sætte mig ind i det.. Jeg får i dag udleveret min eksamensopgave for dette modul jeg er på og jeg har intet forstået af de sidste 10 uger ligesom de andre fra min klasse så kan ikke engang hente hjælp derfra!

Er der ikke noget studievejledning eller nogen form for lektiecafe du kan tage i og der få noget hjælp?

Må man spørge hvilke fag det er?

Du skal bare kæmpe for det og det skal nok gå... og kan jo være din opgave ikke er så slem som du selv tror!

Anmeld

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

1012lmp skriver:

Vil sende dig et

Og jeg kan sagtens sætte mig ind i det.. Jeg får i dag udleveret min eksamensopgave for dette modul jeg er på og jeg har intet forstået af de sidste 10 uger ligesom de andre fra min klasse så kan ikke engang hente hjælp derfra!

Er der ikke noget studievejledning eller nogen form for lektiecafe du kan tage i og der få noget hjælp?

Du skal bare kæmpe for det og det skal nok gå... og kan jo være din opgave ikke er så slem som du selv tror!

Det er statistik og global økonomi jeg sejler i.. de værste fag på hele studiet..

Vi har hverken lektiecafe eller andet vi kan kun håbe på at underviserne vil hjælpe os.. men jeg er bare helt blank og aner ikke hvad jeg skal gøre..

Tak for krammet

Anmeld

28. oktober 2011

1012lmp

Anonym skriver:

Det er statistik og global økonomi jeg sejler i.. de værste fag på hele studiet..

Vi har hverken lektiecafe eller andet vi kan kun håbe på at underviserne vil hjælpe os.. men jeg er bare helt blank og aner ikke hvad jeg skal gøre..

Tak for krammet

Kan du ikke tage en snak med en studievejleder? Måske de har nogle redskaber som kan hjælpe dig?

Håber det lykkedes for dig... Når jeg har et fag jeg synes der er svært så bruger jeg al min energi på at forstå dem, læse alt der skal læses og forstår jeg det ikke læser jeg det igen, googler hvad der er at google, læse debatter om emnet det plejer at hjælpe lidt på forståelsen..

Håber du finder ud af det

Anmeld

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

1012lmp skriver:

Kan du ikke tage en snak med en studievejleder? Måske de har nogle redskaber som kan hjælpe dig?

Håber det lykkedes for dig... Når jeg har et fag jeg synes der er svært så bruger jeg al min energi på at forstå dem, læse alt der skal læses og forstår jeg det ikke læser jeg det igen, googler hvad der er at google, læse debatter om emnet det plejer at hjælpe lidt på forståelsen..

Håber du finder ud af det

Det kan bare ikke Googles til lettere forståelse for det er alle de beregninger jeg klokker i..

Jeg har skrevet til vores tovholder og håber på en samtale her snart, for har det rigtig dårligt over det.. Jeg laver mine lektier, jeg kommer til undervisningen, men med et barn der er syg hele tiden er det ikke altid jeg kan finde pasning og har selvfølgelig nogle sygedage på det grundlag..

Hvis man så bare kunne se en grund til at kæmpe videre, en garanti på at man vil kunne forstå det eller lignende men det kan man jo ikke garantere..

Anmeld

28. oktober 2011

eElak

Anonym skriver:

Det kan bare ikke Googles til lettere forståelse for det er alle de beregninger jeg klokker i..

Jeg har skrevet til vores tovholder og håber på en samtale her snart, for har det rigtig dårligt over det.. Jeg laver mine lektier, jeg kommer til undervisningen, men med et barn der er syg hele tiden er det ikke altid jeg kan finde pasning og har selvfølgelig nogle sygedage på det grundlag..

Hvis man så bare kunne se en grund til at kæmpe videre, en garanti på at man vil kunne forstå det eller lignende men det kan man jo ikke garantere..

Jeg ville tage en snak med din underviser eller/og studievejledningen hvis jeg var dig. 

Det er det jeg har hørt meget om fra mit studie - at hvis man oplever problemer, så kom ned og snak, så man kan få noget feedback og blive hjulpet videre i processen.

Anmeld

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Jeg ville tage en snak med din underviser eller/og studievejledningen hvis jeg var dig. 

Det er det jeg har hørt meget om fra mit studie - at hvis man oplever problemer, så kom ned og snak, så man kan få noget feedback og blive hjulpet videre i processen.

sendte mails rundt tidligere idag til mine undervisere i de fag men har ikke fået svar fra dem endnu..

studievejlederen kan ikke hjælpe os på den måde, det er vores tovholder jeg skal have fat i, og ham venter jeg også på svar fra..

Anmeld

28. oktober 2011

MinNoah

1012lmp skriver:

Vil sende dig et

Du læser til spl. ikke? HVad modul er du på?

Hvis du har lyst må du gerne låne mine eksamensopgaver som inspirationskilde.... Jeg er selv igang med BA!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.