Vandafgang som flergangsfødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. oktober 2011

hellemor85

Er der ikke noget med at hvis vandet går som flergangsfødende, skal man ligge sig ned med det samme? Dvs også hvis man står i føtex?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg ved det ikke, men tror det ikke... medmindre man har haft rimelig hurtige fødsler før...

Anmeld

27. oktober 2011

hellemor85

Læste bare noget om at barnet sætter sig ikke fast i bækkenet 2. gang, så man kan afklemme navlestrengen hvis man går rundt og så en eller anden grund også. Og det har jeg tænkt meget over og været meget "nervøs" over. For hva hvis man ikke lige har telefonen på sig, må man så ikke hente den...

Anmeld

27. oktober 2011

jette1983

Det er kun hvis hovedet ikke står fast at man ikke må bevæge sig, jeg er 2. Gangs fødende og min babys hoved har stået fast i et par uger nu. Jeg er 37+1 idag.

Anmeld

27. oktober 2011

Frk. Himmelblå

hellemor85 skriver:

Er der ikke noget med at hvis vandet går som flergangsfødende, skal man ligge sig ned med det samme? Dvs også hvis man står i føtex?

Det skal du ikke bekymre dig om, for det er decideret forkert.

Der er ikke nogen grund til, at du skal være bekymret for at bevæge dig, hvis dit vand går. Det er kun, hvis vandet går på et tidspunkt, hvor du ved, at dit barn endnu ikke har vendt sig, at du bør lægge dig ned og ringe efter hjælp. (Men du må altså godt lige hente telefonen først). 

Anmeld

27. oktober 2011

Krussedulle

hellemor85 skriver:

Ikke nødvendigvis det kommer an på om baby står højt! eller ligger i uk stilling (mener jeg ) din jm vil helt sikkert fortælle dig hvordan du skal forholde dig, når du skal til et af de sidste tjek

Anmeld

27. oktober 2011

Nettemor

tror det kommer mest an på om barnets hoved sidder fast.. og tror det er forskelligt fra kvinde til kvinde.. mener da at min svigerindes nr 4 sad fast.. men skal ikke kunne sige det med 100% sikkerhed ..

Anmeld

27. oktober 2011

Zeus

Jeg fik af vide med Cajsa, at selvom hovedet ikke sad fast, så behøvede jeg ikke gøre noget alligevel, fordi hun lå så langt nede..

Anmeld

27. oktober 2011

hellemor85

Der blev jeg lige rolig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.