Hvordan går det med DIG? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. oktober 2011

<3

Hej alle jer dejlige vordrende mødre eller flergangsmødre

Er det ikke længe siden vi har hørt noget fra os alle sammen af? Så hvad med en update runde.

Hvor vi lige får rundet de vigtige ting og så evt. skrive til

Jeg kan jo passende starte:

1. Hvor langt er du henne?

Jeg er i dag små 22 uger henne. Er vist 21+6

2. Har du mærket bebs?

Jeps har mærket min bebs længe - men kan godt mærke at nu kommer der spark i sparkene Der er også ved at være intervaller hvor bebs er mere aktiv end ellers fx. om aftenen når jeg går i seng, midt om natten og om morgenen. Om formiddagen er den også vågen. Jeg synes den er meget forsigtig mere end sin storebror, så har ikke mærket den slog kolbøtter og det virker som om den har det bedst med at ligge med hovedet nedad. Ligesom sin storebror Vil dog ikke udelukke at det "bare" er min brugte livmoder der er mindre følsom

3. Har du fået overstået MD og hvordan gik det?

Jep den var jeg til d.11/10 og det gik så godt selvom den drillede noget Vi fik køn afvide som stadig er lidt hemmeligt herude i det åbne forum

4. Begynder du at blive nervøs for fødsel?

Nej faktisk ikke. Føler mig ret godt forberedt på trods af at jeg jo fik ks med min første så derfor jo er førstegangsfødende. Jeg fik jo prøvet veer sidst og vandafgang så der fik jeg en forsmag. Skal jo komme ind på fødegangen med det samme så der er ikke så meget at rafle om på den måde... Det gør ondt ja! Men det er også en god følelse...

5. Gener?

Har desværre lidt tendens til vand i kroppen men ikke noget som er slemt

6. Har I tænkt på navne endnu?

Ja og de er også en hemmelighed. Jeg kan dog afsløre at vi har mange regler. Navnet må ikke starte med nogle af vores andres forbogstaver. Det ene navn skal være nordisk og det andet internationalt. Det ene populært, det andet sjældent osv Og så finder vi navne til begge køn bare for en sikkerheds skyld

- glæder mig til at høre hvad I andre finder på!

Kh Kirsten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

GitteC78

Sikke en god ide.

Jeg er i 22 uger (21+4)

2. Har du mærket bebs?

Ja jeg kan mærke den lille. Der kommer en del sparke en gang i mellem. Men jeg ligger ikke så meget mærke til det, sikkert fordi jeg ikke har tid til det

Ja vi var afsted d 14 okt. Min mand så den lille for første gang, da han ikke kunne komme med til første sacnning. Alt gik godt, JM målte den lille, selv om den lille ikke ville ligge stille . Vi fik desværre ikke kønnet af vide, da den lille ikke ville vise hvad der gemmer sig benene. Så det bliver en overraskelse

Ja. Selv om det er min anden fødsel er det ikke noget jeg ser frem til. Sidst tog det 25½ timer fra vandet gik til Daniel var ude. Håber det går hurtigere denne gang. Jeg hader fødsler, det gør så forfærdeligt ondt.

5. Gener?

Nej ikke rigtigt. Synes kun det er ved at være svært at komme op fra gulvet, når man har leget med sønnen

Nej overhovedet ikke... Tror der går noget tid, da vi havde svært ved at blive enige sidst,. Nu skal vi jo også finde 2 navne, hvilket ikke gør det nemmere . Men når vi en gang har fundet navne, bliver det hemmeligt indtil den lille er født.

Anmeld

26. oktober 2011

Giraffen

IIH hvor hyggeligt! 

Jeg er netop gået ind i 19. uge så 18+0 i dag

2. Har du mærket bebs?

Jeg tror jeg så småt har mærket en lille bitte smule i et par dage, men jeg er stadig ikke 100% sikker - det er også første barn og det er mest om aftenen jeg husker at mærke rigtig efter - men synes jeg har mærket nogle bobler hist og her

Neeeej ik endnu - så øv altså. 3 november og jeg tæller dagligt ned

Nej slet ikke endnu, tror først jeg panikker rigtigt hvis jeg kommer op til Skejby og mit fødekar ikke er ledigt :p for det sætter jeg al min lid til :p

Men det hele blev virkeligt i søndags da vi var en tur omkring fødestuen pga massiv blødning i fredags (fik et gennemtjek og alt var tip-top, de så ingen tap til scanningen men kunne heller ikke bekræfte at det var en pige). Anyways! på vej ud fra fødegangen rendte vi ind i ikke mindre end TO højgravide, nærmest-fødende kvinder der så alt andet end afslappede og lykkelige ud. Det skræmte mig og det har jeg bestemt ikke brug for at tænke på endnu

5. Gener?

Blæren!!! Lægen sagde jeg ikke tømmer blæren ordentligt og jeg skal virkelig tisse konstant. og så sidder jeg derude i 1000 år og klemmer et par dråber ud og det er bare så frustrerende ligepludselig ikke at kunne finde ud af at tisse ordentligt - jeg mener - hvor basal en kompetence er det ikke lige

Ellers kun ualmindelig stor træthed, hvilket passer dårligt med et studiejob på 15 timer om ugen ved siden at bacheloropgave og et andet fag ved siden af, men ellers har vi det strålende alle tre (mig, baby + farmand)

Ja, Lukas til dreng og Nina til pige - det ka dog sagtens ændres, jeg er bare typen der gerne vil have ting på plads så hurtig som muligt (er måske lidt utålmodig på det punkt) - så det har vi snakket om længe :p

Anmeld

27. oktober 2011

tioyv

19+4 i dag.. er lige om lidt halvvejs... hvor blev tiden af..

2. Har du mærket bebs?

er lidt i tvivl, men tror det er spark jeg så småt kan mærke, men har ikk haft "tid" til og tænke over om det var spark, har haft en del og se til den sidste tid er lige flyttet 

nej, men tæller dagende til d 3 november

4, Begynder du at blive nervøs for fødsel?

overhovedet ikke, glæder mig faktisk til det.. (måske er det mig der er underlig)

5. Gener?

ikk det helt vilde, kan godt mærke når jeg skal ned og male fodlister (arbejder som maler) at der er noget i vejen som ikk plejer og være der.. og så er en arbejdsdag på 9 timer nok, så er jeg sgu brugt..

ja hvis det blir en pige skal hun hedde Ida Christiane og drengenavn kan vi ikk helt blive enig om, men snakker om Jonthan  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.