Kiropraktor - gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.332 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. oktober 2011

AnnaK89

Må man gå til kiropraktor når man er gravid?

Jeg oplever at min venstre hofte låser konstant og gør ondt, og frygter at det vil blive værre jo længere jeg kommer hen i graviditeten, hvis ikke der bliver gjort noget ved det nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

AnnaK89

26. oktober 2011

Barbamama

Ja det sker der ikke noget ved. Jeg var ved kiropraktor i min sidste graviditet. Jeg oplyste ham om det til at starte med fordi jeg havde hørt at man ikke måtte, men han forsikrede mig om at der intet farligt var i det og at han er ked af at der findes det rygte at det kan være farligt.

Anmeld

26. oktober 2011

AnnaK89

michella80 skriver:

Ja det sker der ikke noget ved. Jeg var ved kiropraktor i min sidste graviditet. Jeg oplyste ham om det til at starte med fordi jeg havde hørt at man ikke måtte, men han forsikrede mig om at der intet farligt var i det og at han er ked af at der findes det rygte at det kan være farligt.

Okay, tak for dit svar.

Er nemlig bare så bange for at det kan blive til en slem bækkenløsning længere henne

Anmeld

26. oktober 2011

Barbamama

AnnaKJ skriver:

Okay, tak for dit svar.

Er nemlig bare så bange for at det kan blive til en slem bækkenløsning længere henne

Ja det havde jeg sidst... Det er ikke specielt sjovt!

Anmeld

26. oktober 2011

marius' mor

AnnaKJ skriver:

Jeg oplever at min venstre hofte låser konstant og gør ondt, og frygter at det vil blive værre jo længere jeg kommer hen i graviditeten, hvis ikke der bliver gjort noget ved det nu 

Ja, det må man gerne..

Du skal bare gøre kiropraktoren opmærksom på (hvis man endnu ikke kan se det) at du er gravid.. Dine knogler er nemlig mere bløde under en graviditet, så det skal han/hun lige være opmærksom på...

Anmeld

26. oktober 2011

modesty

Jep, jeg varogså til kiro i min graviditet, dog først helt til sidst - men det var ikke af forsigtighed, blot fordi det først var dér behovet meldte sig.

Anmeld

26. oktober 2011

AnnaK89

marius' mor skriver:

Ja, det må man gerne..

Du skal bare gøre kiropraktoren opmærksom på (hvis man endnu ikke kan se det) at du er gravid.. Dine knogler er nemlig mere bløde under en graviditet, så det skal han/hun lige være opmærksom på...

Okay - jamen det vil jeg selvfølgelig lige oplyse når jeg bestiller tid

Anmeld

26. oktober 2011

viben

AnnaKJ skriver:

Jeg var også nervøs for det, men talte med min kiropraktor om det, og har faktisk gået lige siden jeg testede positiv... Og hun påstår ligefrem at det kan gøre fødslen meget nemmere - ja man har da lov at håbe

Anmeld

26. oktober 2011

Moms

Jeps, jeg går hver 3 uge og har gjort det hele vejen igennem graviditeten.

Primært pga. discosprolaps og kronisk inflammation i mine bækkenled.

De har/bør have en speciel "bænk" til når maven bliver for stor til du kan ligge på den.

Du vil helt sikkert have gavn af det både i forbindelse med graviditeten og fødslen. Jo færre spændinger i forvejen des mere overskud fra dig og des mindre smerte - går jeg da ud fra.

held og lykke

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.