børnelogik og sandhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

heaven

hehe, jeg arbejder i en børnehave.

i mandags startede vi en ny struktur, og har i tiden op til, snakket med børnene om hvad der skulle ske.

vi er en stor børnehave med en stor skolebørnsgruppe - 46 stk - derfor har vi valgt at dele vores børn så de store er i et hus og de yngste i et andet (vores institution er delt i 2 fysiske huse med 2 stuer i hver)

en af de sidste dage i den gamle struktur sidder jeg med min gruppe børn og spiser madpakker.Vi snakker om at det nu er ved at være sidste gang vi spiser sammen i de aktuelle grupper...

"m": Duu Jannie?? Jeg ved godt hvorfor du skal være i det andet hus snart..

Mig: NÅ - jamen hvorfor så da??

"M": Jo, - det er jo fordi det er de små, der skal være i det andet hus - og du er jo en lille voksen... så passer i´sammen...

hehe, det var lidt sødt sagt, og ment ganske alvorligt, hehe.. og tøsen er ikke at bebrejde sin tanke/logik, da jeg er 1,52 høj, hehe..

Jannie - den lille voksne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

louisevl

heaven skriver:

hehe, jeg arbejder i en børnehave.

i mandags startede vi en ny struktur, og har i tiden op til, snakket med børnene om hvad der skulle ske.

vi er en stor børnehave med en stor skolebørnsgruppe - 46 stk - derfor har vi valgt at dele vores børn så de store er i et hus og de yngste i et andet (vores institution er delt i 2 fysiske huse med 2 stuer i hver)

en af de sidste dage i den gamle struktur sidder jeg med min gruppe børn og spiser madpakker.Vi snakker om at det nu er ved at være sidste gang vi spiser sammen i de aktuelle grupper...

"m": Duu Jannie?? Jeg ved godt hvorfor du skal være i det andet hus snart..

Mig: NÅ - jamen hvorfor så da??

"M": Jo, - det er jo fordi det er de små, der skal være i det andet hus - og du er jo en lille voksen... så passer i´sammen...

hehe, det var lidt sødt sagt, og ment ganske alvorligt, hehe.. og tøsen er ikke at bebrejde sin tanke/logik, da jeg er 1,52 høj, hehe..

Jannie - den lille voksne

Hehe de er simpelthen så fantastiske nogle gange

Anmeld

25. oktober 2011

Mi

hæhæhæhæ de unger.

Jeg er jo også pædagog, og da jeg var i børnehave havde jeg en kollega som var Kroater. En af pigerne spurgte hende en dag: "Går du egentlig aldrig i bad", hun svarede at det gjorde hun da, og barnet svarede: "Hvorfor er du så altid så beskidt". Hold op vi grinede, for min kollega var jo lidt mørkere end os andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.