Hjælp mig til og forstå det rigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg har søgt lidt rundt og fundet to forskellige ting om pasning af eget barn i min kommune og tilskud. Inten forstår jeg det forkert eller også modsiger de to ting hinanden, men er i søde og prøve og forklare mig hvad det er de mener?
Her under står det:

Formålet med tilskud til privat børnepasning er, at I som forældre får mulighed for at vælge mellem et kommunalt pasningstilbud og et økonomisk tilskud til privat børnepasning.

• I kan ikke anvende tilskuddet til pasning af egne børn.

Fritvalgsordning:

• Tilskud til privat børnepasser: Det er muligt at få tilskud til at ansætte en privat børnepasser. Tilskuddet kan dog først tildeles, når du har fået et dagtilbud. Ansøgning om tilskud sker på Pladsanvisningen.  
    • Tilskud til pasning af eget barn. Tilskuddet kan ydes fra det tidspunkt, hvor barnet kan tilbydes et dagtilbud. Ansøgning om tilskuddet sker på Pladsanvis-

Hvad tænker i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har søgt lidt rundt og fundet to forskellige ting om pasning af eget barn i min kommune og tilskud. Inten forstår jeg det forkert eller også modsiger de to ting hinanden, men er i søde og prøve og forklare mig hvad det er de mener?
Her under står det:

Formålet med tilskud til privat børnepasning er, at I som forældre får mulighed for at vælge mellem et kommunalt pasningstilbud og et økonomisk tilskud til privat børnepasning.

• I kan ikke anvende tilskuddet til pasning af egne børn.

Fritvalgsordning:

• Tilskud til privat børnepasser: Det er muligt at få tilskud til at ansætte en privat børnepasser. Tilskuddet kan dog først tildeles, når du har fået et dagtilbud. Ansøgning om tilskud sker på Pladsanvisningen.  
    • Tilskud til pasning af eget barn. Tilskuddet kan ydes fra det tidspunkt, hvor barnet kan tilbydes et dagtilbud. Ansøgning om tilskuddet sker på Pladsanvis-

Hvad tænker i?

ingen?

Anmeld

25. oktober 2011

Bom

I det første tror jeg de tænker på en privat dagpleje og ikke dig som mor, hvis du forstår??

Anmeld

25. oktober 2011

Kløver

Jeg synes det giver meget god mening.

I kan ikke anvende tilskuddet til pasning af egne børn.

hvis det er denne sætning som forvirrer, tror jeg du skal forstå det sådan, at du ikke kan få tilskuddet, hvis du selv passer barnet, men kun hvis du får barnet passet ude, af en privat dagplejemor, giver det mening ?

Anmeld

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Bom skriver:

I det første tror jeg de tænker på en privat dagpleje og ikke dig som mor, hvis du forstår??

hvad med det andet, vil det sige man så kan få et andet tilskud hvis man passer sit eget barn?

Anmeld

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg synes det giver meget god mening.

I kan ikke anvende tilskuddet til pasning af egne børn.

hvis det er denne sætning som forvirrer, tror jeg du skal forstå det sådan, at du ikke kan få tilskuddet, hvis du selv passer barnet, men kun hvis du får barnet passet ude, af en privat dagplejemor, giver det mening ?

hvad med det andet, vil det sige man så kan få et andet tilskud hvis man passer sit eget barn?

Anmeld

25. oktober 2011

Kløver

Anonym skriver:

Jeg tror måske det er hvis man selv er feks dagplejer og så har sit eget barn, på en af de pladser der er i ens hjem, da man jo som dagplejer normlat har 3-4 børn, og ens eget barn så får en af de pladser. Men ville nok snakke nærmere med kommunen og forhøre, hvad der menes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.