skal skal ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

mor-til-en-dejlig-baby

jeg har i mine overvejelser overvejet en hormon spiral. Hvad er det gode og det dårlige ved en hormon spiral ..

jeg er ikke helt vild med tanken da det skræmmer mig lidt i forhold ved oplægningen og bivirkningerne evt. så piger frem med ordet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

lilledittemor

den-lykkeligste skriver:

jeg har i mine overvejelser overvejet en hormon spiral. Hvad er det gode og det dårlige ved en hormon spiral ..

jeg er ikke helt vild med tanken da det skræmmer mig lidt i forhold ved oplægningen og bivirkningerne evt. så piger frem med ordet!

Jeg havde spiral inden jeg blev gravid - kan dog ikke huske om det var den ene eller den anden slags..

Men jeg var riiiiiiigtig glad for den, for jeg blev dårlig af p-piller, og fik ikke taget dem som man nu skal. I starten gjorde det ondt at have den, og menstruations smerterne var forfærdelige, men det blev bedre med tiden, og jeg har aldrig fortrudt at jeg havde den.

Kan desværre ikke fortælle om oplægningen - jeg var i fuld narkose, da jeg samtidig fik en abort.

Anmeld

26. oktober 2011

Tona

Jeg har selv overvejet spiral nøje, da jeg er i den situation at jeg ikke kan tåle p-piller. De ting jeg fandt ud af fik i alt fald mig til ikke at ville have en. Nu skal du så også have med i tankerne når du læser mit indlæg at jeg er meget sådan tilhænger af det naturlige og meget skeptisk overfor kunstige ting. Det er jo ikke sikkert at du har det på samme måde

Men de ting som afskrækkede mig var følgende (det meste kommer fra veninder som har erfaring med spiral):

-kraftige og smertefulde menstruationer

-pletblødninger der kom og gik som vinden blæser

-alt det som der altid kan være bivirkningerne ved hormoner som fx forøget risiko for blodpropper og hormonforstyrrelser og vægtøgning, humørsvingninger/depression osv.

-tanken om at have et fremmedlegeme siddende i kroppen. Det kan bare umuligt være sundt!

Når det så er sagt har jeg også en veninde som har spiral og er super glad for det. Der er nok både for og imod...men jeg kunne i alt fald ikke arbejde med det oppe i mit hovede

Anmeld

26. oktober 2011

Sitrani

den-lykkeligste skriver:

Jeg har en kobberspiral, hvor der ikke er hormoner i, lige som i hormonspiralen, men den er lige så sikker, men det gode ved den er, at man undgår de der hormonpåvirkninger i kroppen.

Jeg kunne intet mærke da jeg fik den sat op! Og det var ca. 2 måneder efter jeg havde født.. Så der var vel god plads Og jeg har ikke haft nogle bivirkninger andet end jeg havde menses-lign. smerter samme dag jeg fik den sat op..

Så ejg vil bare sige; go for it! Du kan jo altid få den taget ud igen...

Anmeld

26. oktober 2011

Raj

den-lykkeligste skriver:

Ja, jeg vil sige det samme som STN. Plus at den med kobber er også meget billigere (ca. 250), så der er jo pgså fint plads i økonomien til at fortryde Jeg har altid været glad for min med kobber, men må indrømme at det gør lidt ondt at få den lagt op, men måske er det bare meget forskelligt fra kvinde til kvinde.

Men vil i hvert fald råde dig til at vælge den med kobber

Anmeld

27. oktober 2011

Lone Jakobsen

jeg har en hormon spiral, og jeg absolut elsker den. mine blødninger er næsten stoppet helt og jeg mærker ingen smerter eller ømhed når jeg har mens.

samtidig er den 99 procent sikker (fik jeg fortalt) og jeg har praktisk talt ikke mærket den siden den blev sat op (det er anden gang jeg har en)

Anmeld

27. oktober 2011

chael

den-lykkeligste skriver:

Det gode er at den kan holde i 5 år.

Det er vidst det eneste gode jeg har at sige til den.

Da jeg havde hormaon spiral, der havde jeg kroniske underlivs smerter. Konstant hovedpine.

Jeg var så sur konstant og til sidst sagde min mor; at enten fik jeg den pillet ud, eller hun ikke gad besøge mig mere, for jeg var så hormon fyldt.

JEg fik uren hud og den gjorde generelt bare ondt at have og jeg kan ikke anbefale det. Det var et maridt i de 3½ md jeg havde den.

Men jeg kender flere der har den og er yders tilfreds med den. Men jeg kan desværre ikke sige så meget positivt om den.

Det var en hel lettelse igen at få den fjernet og symptomerne på alle de ovenstående ting, var væk efter 1 uges tid. Den urene hud forsvandt efter godt 1 måned.

*Camilla

Anmeld

27. oktober 2011

BabyThilde

Lone Jakobsen skriver:

jeg har en hormon spiral, og jeg absolut elsker den. mine blødninger er næsten stoppet helt og jeg mærker ingen smerter eller ømhed når jeg har mens.

samtidig er den 99 procent sikker (fik jeg fortalt) og jeg har praktisk talt ikke mærket den siden den blev sat op (det er anden gang jeg har en)

jeg har heller aldrig fortrudt min 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.