Hej alle
Vi er en gruppe pædagogstuderende som er ved at skrive et par artikler om unge forældre. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at undersøge, hvordan i som unge forældre synes at I bliver modtaget i vuggestue/børnehave.
Føler I at I som unge forældre bliver behandlet på samme måde som `ældre` forældre, eller virker det som om pædagogerne i de forskellige institutioner har forsomme overfor jer og måske virker belærende.
Jeg kunne godt tænke mig at høre nogen af jeres historier omkring mødet med institutionerne.
Håber der er nogen der vil hjælpe mig
Ida
Hejsa.
Jeg er nu 26 år, fik min første datter som 18 årig, og da hun startede i vuggestuen, følte jeg virkelig at jeg havde et skildt i panden da jeg gik ind af døren hvor der stod: UNG MOR, HOLD ØJE MED HENDE.
Det hele startede allerede til det første møde, hvor de blev MEGET overrasket over at min datter kunne gå i en alder af tretten måneder !!! Hallo, er det ikke meget normalt at de går i den alder, den tanke tænkte jeg da :-)
Og ellers fortsatte det bare konstant med forskellige ting, bl. a. at de mente at jeg den ene dag, at hun ikke havde fået aftensmas dagen før, og hvis der er noget jeg gik op i, var det at min datter skulle spise sin mad, men om morgenen var hun selvfølgelig altid ivrig efter sin morgenmad, som nu børn kan være, hvor jeg bare fik det sådan, prøv dog og observere barnet over længere tid, og se om det ikke er hver morgen, hun er ivrig efter sin morgenmad, som hun nu altid var :-)
Så helt sikkert, i den instution var der ingen tvivl om at der blev holdt meget øje med "unge mødre". for da hun startede i sin børnehave, var der pludselig ingenting galt med hende, og vi fik ros for hende næsten hver dag :-)
Håber det kan bruges...