Studerende søger svar på spørgsmål om unge forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.513 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

IdaP

Hej alle

Vi er en gruppe pædagogstuderende som er ved at skrive et par artikler om unge forældre. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at undersøge, hvordan i som unge forældre synes at I bliver modtaget i vuggestue/børnehave.

Føler I at I som unge forældre bliver behandlet på samme måde som `ældre` forældre, eller virker det som om pædagogerne i de forskellige institutioner har forsomme overfor jer og måske virker belærende.

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogen af jeres historier omkring mødet med institutionerne.

Håber der er nogen der vil hjælpe mig

Ida

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Julle25

Hej alle

Vi er en gruppe pædagogstuderende som er ved at skrive et par artikler om unge forældre. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at undersøge, hvordan i som unge forældre synes at I bliver modtaget i vuggestue/børnehave.

Føler I at I som unge forældre bliver behandlet på samme måde som `ældre` forældre, eller virker det som om pædagogerne i de forskellige institutioner har forsomme overfor jer og måske virker belærende.

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogen af jeres historier omkring mødet med institutionerne.

Ida

Hejsa.

Jeg er nu 26 år, fik min første datter som 18 årig, og da hun startede i vuggestuen, følte jeg virkelig at jeg havde et skildt i panden da jeg gik ind af døren hvor der stod: UNG MOR, HOLD ØJE MED HENDE.

Det hele startede allerede til det første møde, hvor de blev MEGET overrasket over at min datter kunne gå i en alder af tretten måneder !!! Hallo, er det ikke meget normalt at de går i den alder, den tanke tænkte jeg da :-)

Og ellers fortsatte det bare konstant med forskellige ting, bl. a. at de mente at jeg den ene dag, at hun ikke havde fået aftensmas dagen før, og hvis der er noget jeg gik op i, var det at min datter skulle spise sin mad, men om morgenen var hun selvfølgelig altid ivrig efter sin morgenmad, som nu børn kan være, hvor jeg bare fik det sådan, prøv dog og observere barnet over længere tid, og se om det ikke er hver morgen, hun er ivrig efter sin morgenmad, som hun nu altid var :-)

Så helt sikkert, i den instution var der ingen tvivl om at der blev holdt meget øje med "unge mødre". for da hun startede i sin børnehave, var der pludselig ingenting galt med hende, og vi fik ros for hende næsten hver dag :-)

Håber det kan bruges...

Anmeld

24. oktober 2011

lilledittemor

IdaP skriver:

Hej alle

Ida

Hvornår er man "unge forældre"?

Anmeld

24. oktober 2011

An&Jo

tror det kommer meget an på stedet..

min dreng startede med at gå i vuggestue og vi havde en rigtig god kommunikation, og der var aldrig noget med ham, jeg fik ros hver dag, og hvis jeg var utilfreds med noget kunne jeg sige det uden at frygte for svaret jeg fik tilbage.. de vaar fuldstændig ligeglade med min alder..

så flyttede vi og min dreng går nu i dagpleje, og der er så dårlig kommunikation fra dagplejerens side, hvis jeg er utilfreds med noget kan jeg ikke sige det til hende uden at få en sviner, så alt kommunikation kører igennem dagplejekontoret.. hun har selv indrømmet overfor mig at hun vitterlig ikke troede på mine evner som mor osv på grund af min alder, men til gengæld har hun også måttet ty til orde og fortælle at jeg gør det rigtig godt og altid afleverer en pænt og velsoigneret barn..

så det kommer virkelig an på stedet..

Anmeld

25. oktober 2011

IdaP

Ditte_Marie

Vi tænker at man er unge forældre helt op til at have fået sit barn i 20-22 år alderen eller derunder...

Ellers siger jeg mange tak til de svar jeg indtil videre har fået

Anmeld

25. oktober 2011

Benjamins'mor

Jeg blev gravid som 15-årig, fødte da jeg var 16 år og 4 måneder. Min søn er snart 10 mdr, og har sidste dag i dagpleje på mandag. Har valgt at tage ham ud og skrevet ham op til vuggestue da jeg synes dagplejen har været en strid dame overfor både min søn og jeg. Hun har tydelig fordomme mod unge forældre.

Anmeld

25. oktober 2011

monzemussen

Nu har min dreng været i vuggestue fra han var et halvt år, og nu er han i dagpleje han er snart halvandet. Jeg har ikke mødt nogle fordomme overhovedet. Der er god kommunikation begge veje. Fik min søn et par uger efter jeg blev 21.

Har altid fået at vide at jeg klarer det super godt, og meget ros af pædagogerne på trods af lidt modgang. Jeg har haft kommunen over siden jeg blev gravid. Jeg har været på mor barn hjem, men de har aldrig fundet noget at komme efter.

Alder har ikke altid noget at gøre med om man kan klare et barn. og tror det er meget forskelligt hvordan man bliver mødt

Anmeld

25. oktober 2011

Mia&Allan

IdaP skriver:

Hej alle

Ida

Jeg fik min datter som 21 årig, trods vi havde en rigtig træls opstart med dp fordi jeg ikke var tilfreds med den vi fik, så er hun nu i en ny og den er jeg rigtig glad ved. Jeg har kendt vores dp altid, så ved ikke om det er derfor jeg absolut ikke føler mig stemplet....!?

Anmeld

25. oktober 2011

Mor Til Oktober Børn

IdaP skriver:

Hej alle

Ida

Havde faktisk en episode igår, hvor jeg bedte vuggestuen om lige at holde øje med hvor meget vores datter drak i løbet af dagen, da hun herhjemme har drukket ekstremt meget mens hun holdte ferie. Så fik jeg bare det svar at vi skulle passe på med ikk at give hende for meget at drikke, for så kunne vi risikere at drukne hende?!  Jamen tak!

De er meget OBS på hvordan vi gør tingene, om det er fordi vi er unge forældre eller hvad, det ved jeg ikk. Men mig irritere det faktisk lidt ?
Det er som om man bare har en eller anden idé om at man ikk kan klare tingene som unge forældre??

Anmeld

25. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg fødte min datter 13 dage før jeg fyldte 19.
Hun startede i DP 10 mdr gammel. Jeg kendte DP'en rigtig godt, da hendes mellemste er blevet passet hos min mor i DP, og min datters DP også var på barsel samme tid som mig, så vi har fuldtes ad med alt. Super dejligt, og jeg har aldrig følt at hun har set ned på mig, overhovedet!

Min datter bliver så flyttet fra den DP, da hun mangler noget mere udfordring, og jeg får de bedste udtalelser med os videre fra den DP. Så indtil videre, så har jeg ikke mødt noget ubehageligt, eller noget som helst.
Er dog meget spændt på når min datter skal starte i BH her til marts.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.