mor til lille emma skriver:
Åhh din stakkel, jeg føler sådan med dig..
Jeg kender alt til det du forklarer, og ja jeg kørte i samme rille og lignede en zombie til sidst.. Min datter har aldrig sovet igennem om natten og gør det stadig ikke. Hun kommer ind til os omkring kl 22/00 når hun vågner for 2. gang.. Jeg orker ikke at tage kampen op endnu..
Men udover det, har hun aldrig sovet ret meget om dagen heller. Max 20-45 min (45 så var jeg heldig) Og hun vågnede ved den mindste ting.. det betød at jeg kunne sidde stille i sofaen eller ja sidde i sofaen, for gik jeg på gulvet (som knager) kunne hun vågne af det (hvis hun sov i stuen)
Hun skulle starte dp da hun var 9 mdr og jeg ville gerne at hun kunne sove udenfor blandt lyde og uden at blive vugget i søvn.. Men hver gang posten kom, på knallert og selvfølgelig kl 11 hvor hun sov, gassede den gamle postnisse op og hun skreg.. Hurra!! Nu kunne jeg så have en pige som ikke gad sove middag heller..
En dag min mor (mor er jo den bedste i verden ikk) kom på besøg....... Jeg har HELT udkørt, lignede lort og med rander under øjnene, sagde hun : Nu prøver vi min metode og springer Emma (min datter) sin lur over passer jeg hende og du går ind og sover.. Fint tænkte jeg, så prøver vi.. (jeg havde holdt mig til at være stille, for jeg skulle ikke nyde noget af, hvis ungen ikke gad sove middag) Hun sov ca 1½ time middag
Nå nu til det der virkede.. Jeg fik givet emma rugbrød, tør ble og en 15 min efter hun havde spist kom hun i barnevognen udenfor på teressen.. Hun stod 1 meter fra døren.. Min mor satte musik på og skruede op... jeg mener op.. ! hihi!! Vi stilte os en meter fra døren dvs 2 meter fra baby i barnevognen og stod og snakkede.. Vi måtte ud og rokke med vognen i ialt 2 min og efter sammenlagte 10 min sov barnet......! i 2 timer!
Ja denne metode gentog jeg i 1 md til hun startede dp. Til sidst droppede jeg musikken og stilte hende under et træ, og hun sov selvom der kom post, unger legede osv..
Jeg håber du kan bruge mit råd, prøv at lave larm med vilje.. Det her virkede ved mig 
hov.. forresten.. køb en babyalarm med kamera, det hjalp mig med at vente med at gå ind til hende om aftenen, hvis hun græd.. Og så kan du se hvornår hun vågner
Anmeld