At have stress - Har I stress??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
2 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg læste at hver 10. dansker blive ramt af stress, jeg troede faktisk det var flere...

Jeg har stress for tiden, uden tvivl! Jeg har mange symptomer såsom hjertebanken, "Knude" i brystet, er meget træt osv.

Men jeg tænker om det er "okay" at have stress i en periode? Jeg VED hvorfor jeg stresser for tiden...

Jeg er ved at skrive Bachelor som skal være færdig inden jul, og forsvares i januar, så er jeg uddannet, og står så med en ny usikker verden foran mig.

Vi har derudover lige købt hus, et hus der kræver en del renovering, som min kæreste har lovet mig bliver lavet inden vi flytter ind 1. februar (vi får nøglen midt i november) Men GUD hvor er der meget papirarbejde osv. ifbm. huskøb!! Jeg ville klart ønske vi kunne have ventet, men vi skal være ude af den lejlighed vi bor i nu 1.marts 2012, så vi har ikke meget tid at gøre med.

Oveni det har vi jo vores søn på 2 år som også kræver meget for tiden... PYYY JEG SYNES JEG HAR MEGET OM ØRERNE

Jeg er så bange for at "Gå ned" pga alt det her stress og pres... Men jeg kan jo ikke rigtig sortere noget af det fra lige pt? Jeg kan forhåbentlig lære at tackle det anderledes - jeg er typen der ser død og ødelæggelse med det samme og frygter en masse jeg måske ikke burde frygte som fx, tænk nu hvis der er skimmelsvamp i huset, tænk nu hvis der er noget vi ikke har set som gør at huset må rives ned osv. osv. Bekymrer mig ALT for meget!

HVordan har i andre det? Tager i altid tingene stille og roligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Hansen97

Anonym skriver:

Jeg læste at hver 10. dansker blive ramt af stress, jeg troede faktisk det var flere...

Jeg har stress for tiden, uden tvivl! Jeg har mange symptomer såsom hjertebanken, "Knude" i brystet, er meget træt osv.

Men jeg tænker om det er "okay" at have stress i en periode? Jeg VED hvorfor jeg stresser for tiden...

Jeg er ved at skrive Bachelor som skal være færdig inden jul, og forsvares i januar, så er jeg uddannet, og står så med en ny usikker verden foran mig.

Vi har derudover lige købt hus, et hus der kræver en del renovering, som min kæreste har lovet mig bliver lavet inden vi flytter ind 1. februar (vi får nøglen midt i november) Men GUD hvor er der meget papirarbejde osv. ifbm. huskøb!! Jeg ville klart ønske vi kunne have ventet, men vi skal være ude af den lejlighed vi bor i nu 1.marts 2012, så vi har ikke meget tid at gøre med.

Oveni det har vi jo vores søn på 2 år som også kræver meget for tiden... PYYY JEG SYNES JEG HAR MEGET OM ØRERNE

Jeg er så bange for at "Gå ned" pga alt det her stress og pres... Men jeg kan jo ikke rigtig sortere noget af det fra lige pt? Jeg kan forhåbentlig lære at tackle det anderledes - jeg er typen der ser død og ødelæggelse med det samme og frygter en masse jeg måske ikke burde frygte som fx, tænk nu hvis der er skimmelsvamp i huset, tænk nu hvis der er noget vi ikke har set som gør at huset må rives ned osv. osv. Bekymrer mig ALT for meget!

Jeg har stress og har været sygemeldt i 2 mdr nu...

Har rigtig svært ved at tage beslutninger og har den sidste lange tid op til sygemeldingen haft det som om jeg gik rundt i en osteklokke...

Det er bestemt ikke sundt med stress over en længere periode...

Men kortvarig stress skulle ikke være så slemt..

Men men.. min stress gør at jeg ikke kan tagen en beslutning og frygter alt vedr at skulle presses tilbage på arbejde...

Jeg skal nu til psykolg og se om det kan hjælpe mig..

Så nej , jeg tager ikke alting stille og roligt

Anmeld

24. oktober 2011

0siv0

Anonym skriver:

Afspændingsøvelser i forskellige former kan have en gavnlig virkning på stress. Det var måske forsøget værd, da de giver din krop en chance for at dæmpe det stressberedskab, den er i, og derved forhindrer det forhåbentligt, at det sætter sig fast.

Der er flere måder at gøre det på, men en nem en er at sætte sig eller lægge sig i 15 minutter, og så skiftesvis spænde og slappe de forskellige muskler i kroppen, mens du tager dybe indåndinger. Vær opmærksom på, hvordan det føles, når du slapper af i musklerne, og husk de dybe vejrtrækninger.

Det fjerner selvfølgelig ikke de ydre omstændigheder, der presser dig, men det giver din krop en chance for at håndtere dem lidt bedre..

God bedring, eller hvad man nu siger - og mind dig selv om, at der nok skal falde ro på igen, når du har afleveret opgave og I er kommet på plads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.