Hjælp...! Min vægt går amok!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. oktober 2011

linkar

Hej alle

Jeg skriver denne tråd i håb om at der er andre, der har det som mig - jeg er bange for at tage for meget på under min graviditet!

Jeg var overvægtig i forvejen, da jeg blev gravid, selv om jeg på det tidspunkt havde tabt 25 kg. Nu hvor jeg er i 25. uge med mine drenge, har jeg desværre allerede taget 15 kg på - hvilket måske er normalt med tvillinger, men det er simpelthen uoverskueligt for mig.

Jeg led meget af kvalme i første trimester og kunne derfor ikke spise ret meget andet end brød. Det har virkelig sat sine spor, og hvor er det en svær vane at komme af med! Derudover har jeg også en meget veludviklet sød tand, så jeg er i store problemer - føler mig sgu næsten som en narkoman, når jeg kan vågne om natten og være fuldstændig syg efter chokolade.

Jeg er blevet undersøgt for svangerskabssukkersyge for noget tid siden, heldigvis med et godt resultat - men jeg vil jo gerne blive ved med at undgå det, så hvordan skal jeg spise for at undgå at vægten stiger mere? Jeg vil rigtig gerne have fingrene i den diabeteskostplan, som man får udleveret af en diætist, hvis man får konstateret svangerskabssukkersyge, så er der evt. nogen, der ligger inde med den??

Please hjælp - alle gode råd modtages! Jeg ved godt at man ikke må tabe sig under graviditet, men jeg vil bare så nødigt tage mere på nu, hvor jeg snart runder et trecifret tal

Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Julemusen

Jeg kan sagtens sætte mig ind i dine tanker. Jeg har selv været overvægtig og tabte mig og blev gravid. Da jeg var 30 uger henne, havde jeg taget 17 kg på, og er med en enkelt bebs. Var sååååå ulykkelig da lægen kommenterede det og er stadig ked af det fedlag der er kommet på min krop. Have også meeeget kvalme indtil uge 24, og kunne ikke spise frugt da det bare røg op igen. 

Da kvalmen sluttede begyndte jeg at spise en banan hvis jeg fik lyst til noget sødt, eller nogle fuldkornskiks eller rosiner. Og at drikke fedtfattig drikkeyoghurt var også et godt mellemmåltid. Har derved ikke taget særlig meget på siden. Er nu på +18 kg og er idag 40+0 Så det handler om at ændre sine vaner og ikke have noget sødt i skabene. 

Krydser fingre for at din vægtstigning også går lidt i stå! 

Held og lykke med graviditeten 

Anmeld

28. oktober 2011

linkar

Tak skal du have for dine råd, og hvor er det flot at du har gjort det så godt :-)

Ønsker dig held og lykke, nu hvor der ikke er så langt tilbage

knus,

Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.