'Vægttab' under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. oktober 2011

linkar

Hej alle

Jeg skriver denne tråd i håb om at der er andre, der har det som mig - jeg er bange for at tage for meget på under min graviditet!

Jeg var overvægtig i forvejen, da jeg blev gravid, selv om jeg på det tidspunkt havde tabt 25 kg. Nu hvor jeg er i 25. uge med mine drenge, har jeg desværre allerede taget 15 kg på - hvilket måske er normalt med tvillinger, men det er simpelthen uoverskueligt for mig.

Jeg led meget af kvalme i første trimester og kunne derfor ikke spise ret meget andet end brød. Det har virkelig sat sine spor, og hvor er det en svær vane at komme af med! Derudover har jeg også en meget veludviklet sød tand, så jeg er i store problemer - føler mig sgu næsten som en narkoman, når jeg kan vågne om natten og være fuldstændig syg efter chokolade.

Jeg er blevet undersøgt for svangerskabssukkersyge for noget tid siden, heldigvis med et godt resultat - men jeg vil jo gerne blive ved med at undgå det, så hvordan skal jeg spise for at undgå at vægten stiger mere? Jeg vil rigtig gerne have fingrene i den diabeteskostplan, som man får udleveret af en diætist, hvis man får konstateret svangerskabssukkersyge, så er der evt. nogen, der ligger inde med den??

Please hjælp - alle gode råd modtages!

kh. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Mussen2

linkar skriver:

Hej alle

Jeg skriver denne tråd i håb om at der er andre, der har det som mig - jeg er bange for at tage for meget på under min graviditet!

Jeg var overvægtig i forvejen, da jeg blev gravid, selv om jeg på det tidspunkt havde tabt 25 kg. Nu hvor jeg er i 25. uge med mine drenge, har jeg desværre allerede taget 15 kg på - hvilket måske er normalt med tvillinger, men det er simpelthen uoverskueligt for mig.

Jeg led meget af kvalme i første trimester og kunne derfor ikke spise ret meget andet end brød. Det har virkelig sat sine spor, og hvor er det en svær vane at komme af med! Derudover har jeg også en meget veludviklet sød tand, så jeg er i store problemer - føler mig sgu næsten som en narkoman, når jeg kan vågne om natten og være fuldstændig syg efter chokolade.

Jeg er blevet undersøgt for svangerskabssukkersyge for noget tid siden, heldigvis med et godt resultat - men jeg vil jo gerne blive ved med at undgå det, så hvordan skal jeg spise for at undgå at vægten stiger mere? Jeg vil rigtig gerne have fingrene i den diabeteskostplan, som man får udleveret af en diætist, hvis man får konstateret svangerskabssukkersyge, så er der evt. nogen, der ligger inde med den??

Please hjælp - alle gode råd modtages!

kh. Linda

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med den kostplan, men blot sige til dig, at du ikke er den eneste der har taget på under graviditeten.

Jeg synes også der er umanerlig mange, der har tabt sig eller næsten ingenting taget på. Jeg har ca. taget 9 kg på her i uge 26. det er jeg ok med, da det følger min kurve i forhold til første graviditet, men jeg kender godt følelsen af at være en flodhest i forklædning. Heldigvis er der ikke så mange som kommenterer min maves størrelse, som i første graviditet.....

Hvis du venter tvillinger, så synes jeg du skal være stolt over at tage på, for så ed man jo det er endnu mere vigtig at der er nærin til de små, nu hvor de er to der skal dele.

Min veninde tog 27 kg på og det har jeg altså også hørt andre der har gjort, ikkd at det er det an skal sigte efter, men jeg selv tog 16-17 kg på i første graviditet og det var jeg ok med.

Men det er så træls at gå og føle sig som et skrummel

Anmeld

24. oktober 2011

linkar

Tak for dine søde ord, det er rart at vide at der også er andre, som har det træls med det..jeg synes bare det er meget at jeg har taget 15 kg på når jeg kun er i uge 25+5 i dag, især når jeg er overvægtig i forvejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.