Hvad er reglerne, far vil flytte og have datter boende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

596 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. oktober 2011

Anonym trådstarter

Kære Damer

Et spørgsmål som kommer af at en kammerat og dennes kæreste ikke kan få deres forhold til at glide, der er flere konflikter end gavnligt og som børnene jo i sidste ende kan opleve som kampe.

Far vil gerne flytte i ro og mag, der er to andre børn involveret på kvindens side, som bor på skift hos hende og faderen.

Far vil gerne finde egen lejlighed og have deres fælles barn (hans eneste) boende, da han elsker det barn over alt på jorden.

Hvordan er hans rettigheder?

Hvilke muligheder er der for ham, for at dette kan lade sig gøre?

På forhånd tak  Har forsøgt at finde svar på google, men fandt ikke nogen opdaterede så jeg tænkte, at I måske ved noget mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

Sofia

Tror ikke man kan sige noget generelt om hans muligheder, hvis ikke parret kan blive enige om samværet, må de i statsforvaltningen, hvor de vil kigge på hvem der er nærmest til at have barnet boende, ud fra en vurdering af barnets alder, forhold til forældrene, hvilken forældre der har været den primære osv osv.

Anmeld

23. oktober 2011

Zelinasmor

Anonym skriver:

Kære Damer

Et spørgsmål som kommer af at en kammerat og dennes kæreste ikke kan få deres forhold til at glide, der er flere konflikter end gavnligt og som børnene jo i sidste ende kan opleve som kampe.

Far vil gerne flytte i ro og mag, der er to andre børn involveret på kvindens side, som bor på skift hos hende og faderen.

Far vil gerne finde egen lejlighed og have deres fælles barn (hans eneste) boende, da han elsker det barn over alt på jorden.

Hvordan er hans rettigheder?

Hvilke muligheder er der for ham, for at dette kan lade sig gøre?

På forhånd tak  Har forsøgt at finde svar på google, men fandt ikke nogen opdaterede så jeg tænkte, at I måske ved noget mere

Jeg tror det har meget med barnets alder at gøre. Personligt synes jeg at mindre børn bør blive hos deres mor. Hvorimod når de bliver lidt ældre kan bo hos far. (Med mindre moderen forsømmer barnet eller lign. selvfølgelig)

Men ved ikke hvordan reglerne er.

Har hørt noget om at hvis barnet er 12 år eller derover må han/hun selv vælge. Hvis forældreren selvfølgelig kan klare det.

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

Jeg tror det har meget med barnets alder at gøre. Personligt synes jeg at mindre børn bør blive hos deres mor. Hvorimod når de bliver lidt ældre kan bo hos far. (Med mindre moderen forsømmer barnet eller lign. selvfølgelig)

Men ved ikke hvordan reglerne er.

Har hørt noget om at hvis barnet er 12 år eller derover må han/hun selv vælge. Hvis forældreren selvfølgelig kan klare det.

I det her tilfælde vil jeg objektivt mene, at barnet har samme forhold om de bor hos mor eller far. Det er jo hellere ikke nemt lige pludselig at skulle være alenemor til 3.

Jeg kan forstå, hvis ikke der er samarbejdsvilje at man fravælger far, men her er det ikke tilfældet.

Det var også mere om der var nogle helt klokkeklare regler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.