hvad havde i med i tasken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
28 svar
0 synes godt om
23. oktober 2011

Anette&Sophia

Hvad havde i pakket ned til den lille og jer selv?
- Hvad kunne i absolut ikke undvære? hvad ville i ønske i havde taget med?
Det er nok forskelligt fra person til person hvad i havde med og hvor meget, alt efter hvor lang tid i lå på sygehuset, så hvis man nu lagde ud med at fortælle hvor mange dage man lå der og så fortalte hvad man havde med, så kan det måske være lidt mere overskueligt?

let´s make a remember list to the amme-hjerner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

TbCp

Jeg lå der i 2 uger! men havde dog ikke så meget tøj med fra starten, da vi ikke vidste på forhånd at jeg ville være indlagt så længe.

Havde det kun været for 1-2 dage havde jeg taget:

Et sæt hjemrejsetøj til den lille
Tøj til mig selv (LØST!)
Tandbørste + pasta
Deo
Ammeindlæg
Bind
Kamera + evt. lader eller nye batterier
Telefon + lader
Læsestof til manden
En lille notesbog hvor vi skrev fødselsforløbet i
Elastiktop - da jeg ingen ammebh havde endnu, kendte først størrelsen nogle dage efter da mælken var løbet til.

Anmeld

23. oktober 2011

katrineoerum

anetteb skriver:

Hvad havde i pakket ned til den lille og jer selv?
- Hvad kunne i absolut ikke undvære? hvad ville i ønske i havde taget med?
Det er nok forskelligt fra person til person hvad i havde med og hvor meget, alt efter hvor lang tid i lå på sygehuset, så hvis man nu lagde ud med at fortælle hvor mange dage man lå der og så fortalte hvad man havde med, så kan det måske være lidt mere overskueligt?

let´s make a remember list to the amme-hjerner

Jeg tog hjem to timer efter fødselen begge gange men eg havde et sæt tøj til mig et sæt til baby, overtøj og lift/autostol og så det næsten allermest vigtige. shampoo, balsam ordenlig crem og ansigt krem og en hård børste og elastik til hårdet for det bad du tag efter fødsel bliver det lækkreste bad i dit liv :-)

Anmeld

23. oktober 2011

Maja88

jeg lå der i 5 dage...

jeg havde medbragt:

ammebh

ammeindlæg

toiletsager

løst tøj

tøj til den lille

lidt bum

vandflasker

lidt til at læse i

tror faktisk det var det..

manglede bind og det fortrød jeg.. de har jo på sygehuset men de er bare KÆMPE og uden vinger og aj

Anmeld

24. oktober 2011

Dianaaa

jeg var på storken - patienthotellet i 4 dage ( hvilket jeg var ret glad for)  så jeg pakkede jo den helt store taske, som slet ikke var nødvendigt, havde aaalt for meget tøj med til mig selv, faktisk er sygehuse bukser slet ikke så ringe at have på  og lillemanden havde også sygehus tøj på de første par dage.

men  min liste lød ca sådan :

tøj til mig selv, til manden, og guldklumpen.toiletsager.(tag evt. eget toiletpapir med din mis er pænt øm, og det toilet papir de har føles som sandpapir TRO MIG ! ) kamera + batterier*.  autostol, egen dyne til lillemanden. så havde jeg hjemmefutter med da gulvene er Sindsygt kolde. og så havde jeg min egen pude med til fødslen, ved ikke hvorfor, det føltes vel bare lidt trygt  jeg kan faktisk ikke lige komme på mere ligenu .

Anmeld

24. oktober 2011

Fenja09

Jeg vidste at jeg skulle ligge 1 dag på barselsgangen pga graviditets sukkersyge og derefter havde vi taget imod tilbuddet om at komme på patienthotel i 3 dage.

Jeg havde 3 par bukser med, 1 par løse og 2 par leggings, 4 graviditets toppe ( istedet for ammetoppe), nattøj, bind ( dem man får på hospitalet er ikke særlig behagelige), ammeindlæg, make-up taske med børste, deodorant, shampoo osv, kamera, mobil og oplader. Tror det var det.

Havde ikke særlig mange gener efter fødslen og havde ikke et stort behov for løst tøj - faktisk syntes jeg at det var rarere med leggings for at holde bind og det hele på plads, da man jo bløder ret meget.

Pakkede en taske til både baby og jeg.

/Fenja

Anmeld

24. oktober 2011

Anette&Sophia

Dianaaa skriver:

jeg var på storken - patienthotellet i 4 dage ( hvilket jeg var ret glad for)  så jeg pakkede jo den helt store taske, som slet ikke var nødvendigt, havde aaalt for meget tøj med til mig selv, faktisk er sygehuse bukser slet ikke så ringe at have på  og lillemanden havde også sygehus tøj på de første par dage.

men  min liste lød ca sådan :

tøj til mig selv, til manden, og guldklumpen.toiletsager.(tag evt. eget toiletpapir med din mis er pænt øm, og det toilet papir de har føles som sandpapir TRO MIG ! ) kamera + batterier*.  autostol, egen dyne til lillemanden. så havde jeg hjemmefutter med da gulvene er Sindsygt kolde. og så havde jeg min egen pude med til fødslen, ved ikke hvorfor, det føltes vel bare lidt trygt  jeg kan faktisk ikke lige komme på mere ligenu .

Det lyder meget alla det jeg havde forstillet mig hehe.
- Men mig og min mor diskuterede noget ang. dynen til lille fisen. Hun mente sygehuset bestemt havde nogen, og at det ville være noget fis at tage en med. men jeg tænker sådan lidt, det er altså dejligst at have sin egen dyne, og så meget fylder den jo heller ikke :p

Anmeld

24. oktober 2011

Anette&Sophia

Fenja09 skriver:

Jeg vidste at jeg skulle ligge 1 dag på barselsgangen pga graviditets sukkersyge og derefter havde vi taget imod tilbuddet om at komme på patienthotel i 3 dage.

Jeg havde 3 par bukser med, 1 par løse og 2 par leggings, 4 graviditets toppe ( istedet for ammetoppe), nattøj, bind ( dem man får på hospitalet er ikke særlig behagelige), ammeindlæg, make-up taske med børste, deodorant, shampoo osv, kamera, mobil og oplader. Tror det var det.

Havde ikke særlig mange gener efter fødslen og havde ikke et stort behov for løst tøj - faktisk syntes jeg at det var rarere med leggings for at holde bind og det hele på plads, da man jo bløder ret meget.

Pakkede en taske til både baby og jeg.

/Fenja

tror det ender med at jeg tager mine egne bind med, har hørt sygehusets ikke har vinger, hvilket er en meget træls del at undvære! - synes jeg hehe.
leggins var faktisk også en god idé, tror jeg skal finde de bløde frem he

Anmeld

24. oktober 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Masser af trusser, 3 par løse bukser, ammebh'er, og 3 par trøjer med lynlås. Klip klapper. Bind med vinger. Vh Stine

Anmeld

24. oktober 2011

MetteT

anetteb skriver:

Det lyder meget alla det jeg havde forstillet mig hehe.
- Men mig og min mor diskuterede noget ang. dynen til lille fisen. Hun mente sygehuset bestemt havde nogen, og at det ville være noget fis at tage en med. men jeg tænker sådan lidt, det er altså dejligst at have sin egen dyne, og så meget fylder den jo heller ikke :p

Ved ikke hvordan det er på Kolding.. Men på Silkeborg, da jeg fik Christian sku vi selv ha dyne med.. 

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.