Hej damer,
Jeg har, siden jeg fik min menstuation som 13 årig, altid haft uregelmæssig menstruation. Den var regelmæssig i 3-4 måneder da jeg kun ammede 1 enkelt gang hver aften, men siden jeg er stoppet med at amme er den igen blevet uregelmæssig. Altid. Den kommer når det passer den, altså ihvert fald med 2-3 måneders mellem rum og nogle gange længere.
Bores datter var ikke planlagt, så min cyklus har jeg aldrig haft styr på - det er jo umuligt. Da jeg blev scannet til NF spurgte scannings jordemoderen mig om min menstruation, og jeg fortalte at den var meget uregelmæssig og derfor ikke aaanede hvornår jeg var blevet gravid. Hun spurgte mig så, om vi så havde prøvet længe.. Som om hun gik ud fra det. Mon det bliver svært for os at blive gravid når jeg en gang vil planlægge det?
Jeg overvejer at gå til lægen og spørge om at få en udredning, med mistanke om PCO. Jeg er ikke overvægtig og har allerede et barn, og har ikke umiddelbart planer om at få flere før om nogle år.. Så det føles lidt fjollet, for har været til læge en milliard gange det seneste år om en masse andre ting.
Ville I gå til lægen? Er der andre som også har uregelmæssig cyklus, altid?
Anmeld