Uregelmæssig menstruation - "kroniskt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. oktober 2011

matryoshka

Hej damer,

Jeg har, siden jeg fik min menstuation som 13 årig, altid haft uregelmæssig menstruation. Den var regelmæssig i 3-4 måneder da jeg kun ammede 1 enkelt gang hver aften, men siden jeg er stoppet med at amme er den igen blevet uregelmæssig. Altid. Den kommer når det passer den, altså ihvert fald med 2-3 måneders mellem rum og nogle gange længere.

Bores datter var ikke planlagt, så min cyklus har jeg aldrig haft styr på - det er jo umuligt. Da jeg blev scannet til NF spurgte scannings jordemoderen mig om min menstruation, og jeg fortalte at den var meget uregelmæssig og derfor ikke aaanede hvornår jeg var blevet gravid. Hun spurgte mig så, om vi så havde prøvet længe.. Som om hun gik ud fra det. Mon det bliver svært for os at blive gravid når jeg en gang vil planlægge det?

Jeg overvejer at gå til lægen og spørge om at få en udredning, med mistanke om PCO. Jeg er ikke overvægtig og har allerede et barn, og har ikke umiddelbart planer om at få flere før om nogle år.. Så det føles lidt fjollet, for har været til læge en milliard gange det seneste år om en masse andre ting.

Ville I gå til lægen? Er der andre som også har uregelmæssig cyklus, altid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vil lige påpege at PCO IKKE kun er for overvægtige personer...

PCO er en hormonubalance og ofte arveligt fra mor til datter...

Så jeg ville da få det tjekket mest af alt for at få svar og hvis du har det så ligesom få en afklaring og et navn på det...

følte det selv som en lettelse da jeg fik af vide det var derfor min ikke kom som den skulle.. gik i 8 mdr uden mens efter p-pillestop...

rart at kunne læse sig frem til man ikke var alene og at ikke alle fik store problemer med det osv...

Anmeld

23. oktober 2011

matryoshka

Wampires skriver:

vil lige påpege at PCO IKKE kun er for overvægtige personer...

PCO er en hormonubalance og ofte arveligt fra mor til datter...

Så jeg ville da få det tjekket mest af alt for at få svar og hvis du har det så ligesom få en afklaring og et navn på det...

følte det selv som en lettelse da jeg fik af vide det var derfor min ikke kom som den skulle.. gik i 8 mdr uden mens efter p-pillestop...

rart at kunne læse sig frem til man ikke var alene og at ikke alle fik store problemer med det osv...

Tak for svar. Jeg ved godt at man ikke skal være overvægtig for at have det, men det er tit en indikator, har jeg hørt. Jeg har heller ikje svært ved at tabe mig.. Har en veninde der har Pco, normalvægtig, som har svært ved at tabe sig.

Det er nok en hormonel ubalance, men det kan måske være noget andet end PCO? Jeg er den enste af kvinderne i familien der har uregelmæssig menstruation. Jeg har dog også urenere hud og mere hår end de har, så derfor har jeg mistanke om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.