Kvalme i bølger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.539 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. oktober 2011

AnnaK89

Hej piger 

Jeg er idag 4+4 og jeg oplever kvalme i bølger - kan det godt passe?

Det er ikke voldsom kvalme, mere en begyndende kvalme, men min mave vender sig nogle gang, sådan i bølger. Det fortsætter sådan igennem hele dagen. 

Nogen der har oplevet det så tidligt og ved om det er normalt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

SussieThyssen

AnnaKJ skriver:

Hej piger 

Jeg er idag 4+4 og jeg oplever kvalme i bølger - kan det godt passe?

Det er ikke voldsom kvalme, mere en begyndende kvalme, men min mave vender sig nogle gang, sådan i bølger. Det fortsætter sådan igennem hele dagen. 

Nogen der har oplevet det så tidligt og ved om det er normalt? 

Orkja

Sådan har kvalmen altid startet ved mig..og gerne begyndt ca en uge efter ÆL.
Så det er helt normalt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. oktober 2011

AnnaK89

SussieThyssen skriver:

Orkja

Sådan har kvalmen altid startet ved mig..og gerne begyndt ca en uge efter ÆL.
Så det er helt normalt.

Kærligst
Sussie

Tak for svar

Har bare læst den der gravid uge for uge, og der står først omkring uge 6-7, så tænkte om det ikke var alt for tidligt at få kvalme?

Anmeld

23. oktober 2011

SussieThyssen

AnnaKJ skriver:

Tak for svar

Har bare læst den der gravid uge for uge, og der står først omkring uge 6-7, så tænkte om det ikke var alt for tidligt at få kvalme?

Så er vi godt nok mange, der er "unormale"

Du skal huske, at den slags skriverier, altid er skrevet som en tommelfingerregel...et gennemsnit..men der er vide grænser.

Anmeld

23. oktober 2011

AnnaK89

SussieThyssen skriver:

Så er vi godt nok mange, der er "unormale"

Du skal huske, at den slags skriverier, altid er skrevet som en tommelfingerregel...et gennemsnit..men der er vide grænser.

Haha ja det er nok rigtig nok 

Det er jo nok forskelligt fra person til person

Anmeld

23. oktober 2011

SussieThyssen

AnnaKJ skriver:

Haha ja det er nok rigtig nok 

Det er jo nok forskelligt fra person til person

Sidder her og kommer i tanke om, da jeg var gravid med min den ældste.
På det tidspunkt, havde min x og jeg bestemt at vi IKKE skulle have børn efter jeg havde mistet de forgående, nå..jeg arbejdede som hjemmehjælper og var ude hos nogle gamle mennesker, der boede i et lille skovhus. Der skulle jeg bære brænde ind for dem..og hvergang jeg bukkede mig ned, så kom kvalmen bølgende.
Jeg kan huske, at jeg tænkte: "Jeg er gravid!"
og så tænkte jeg at det var noget pjat. Nå så skulle jeg senere lave mad til de gamle..og da jegs tod og rørte fars til frikadeller, så kom det igen

Så det med at komme bølgende, kender jeg alt til

Anmeld

23. oktober 2011

AnnaK89

SussieThyssen skriver:

Sidder her og kommer i tanke om, da jeg var gravid med min den ældste.
På det tidspunkt, havde min x og jeg bestemt at vi IKKE skulle have børn efter jeg havde mistet de forgående, nå..jeg arbejdede som hjemmehjælper og var ude hos nogle gamle mennesker, der boede i et lille skovhus. Der skulle jeg bære brænde ind for dem..og hvergang jeg bukkede mig ned, så kom kvalmen bølgende.
Jeg kan huske, at jeg tænkte: "Jeg er gravid!"
og så tænkte jeg at det var noget pjat. Nå så skulle jeg senere lave mad til de gamle..og da jegs tod og rørte fars til frikadeller, så kom det igen

Så det med at komme bølgende, kender jeg alt til

Okay, rart at vide at jeg ikke er helt skør

Synes det er dejligt nok at det starter stille, og ikke bare er en voldsom kvamle/opkast fra starten

Hvornår ændrede dit sig fra bølger til den der trælse graviditetskvalme?

Anmeld

23. oktober 2011

SussieThyssen

AnnaKJ skriver:

Okay, rart at vide at jeg ikke er helt skør

Synes det er dejligt nok at det starter stille, og ikke bare er en voldsom kvamle/opkast fra starten

Hvornår ændrede dit sig fra bølger til den der trælse graviditetskvalme?

I løbet af en uges tid..så havde jeg bare kvalme fra kl 17 og hele aftenen og indtil jeg faldt i søvn om aftenen..og halsbrand..OMG den var styg.
Men jeg har heldigvis aldrig haft kvalme om morgenen.
Med nr 2 var der en periode hvor det var næsten hele dagen og aftenen...virkeligt stygt...og i de første 5 mdr..så gik det endeligt over.
Heligvis har jeg aldrig hørt til dem der brækkede mig

Anmeld

23. oktober 2011

AnnaK89

SussieThyssen skriver:

I løbet af en uges tid..så havde jeg bare kvalme fra kl 17 og hele aftenen og indtil jeg faldt i søvn om aftenen..og halsbrand..OMG den var styg.
Men jeg har heldigvis aldrig haft kvalme om morgenen.
Med nr 2 var der en periode hvor det var næsten hele dagen og aftenen...virkeligt stygt...og i de første 5 mdr..så gik det endeligt over.
Heligvis har jeg aldrig hørt til dem der brækkede mig

Okay - jeg kastede også kun op en gang med min datter, men synes nu også kvalmen i sig selv er slem nok  

Halsbrand har jeg allerede om aftenen - Adddd! 

Håber der går lidt tid før den trælse kvalme kommer, da jeg skal til eksamen den 3. november om morgenen i 2 stive timer

Anmeld

23. oktober 2011

SussieThyssen

AnnaKJ skriver:

Okay - jeg kastede også kun op en gang med min datter, men synes nu også kvalmen i sig selv er slem nok  

Halsbrand har jeg allerede om aftenen - Adddd! 

Håber der går lidt tid før den trælse kvalme kommer, da jeg skal til eksamen den 3. november om morgenen i 2 stive timer

Ja MON ikke
Jeg har bare altid tabt mig enormt meget i de første måneder..jeg kunne bare ikke spise noget...eller rettere...det var de mærkeligste ting jeg kunne spise..og det var som regel ting jeg ellers aldrig rører...hehe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.