kan man bede om en tryghedsscanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg er gravid, men kun i knapt 5.uge - jeg har haft en spontan abort for 3 år siden, så har jeg haft en normal graviditet for 2 år siden, og i sommers 2011 havde jeg endnu en SA, nu er jeg så gravid igen. og bestiller ikke andet end at frygte at miste den lille spire. Jeg er ved at gå til. og tænker derfor - kan man forlange/bede om en tryghedsscanning når man før har haft SA, og nu går og ike kan glæde sig over sin graviditet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jeg er gravid, men kun i knapt 5.uge - jeg har haft en spontan abort for 3 år siden, så har jeg haft en normal graviditet for 2 år siden, og i sommers 2011 havde jeg endnu en SA, nu er jeg så gravid igen. og bestiller ikke andet end at frygte at miste den lille spire. Jeg er ved at gå til. og tænker derfor - kan man forlange/bede om en tryghedsscanning når man før har haft SA, og nu går og ike kan glæde sig over sin graviditet??

Hvis det "kun" er 2 aborter, så tror jeg det ikke - desværre 

Anmeld

22. oktober 2011

FruStolpe

Anonym skriver:

Det tror jeg ikke du kan få. Men du er jo altid velkommen til at købe dig en selv...

Carina

Anmeld

22. oktober 2011

Lise

Det vil jeg absolut heller ikke mene at du kan - men ja, du kan jo bare købe én

Anmeld

22. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg må prøve at tale med min læge, når jeg skal derop på torsdag. Så må jeg spørge om de kan lave en henvisning eller noget... Ellers må jeg jo selv betale 

Anmeld

22. oktober 2011

Muffinmus

hvis alle der havde en abort skulle have en TS kunne sygehuset slet ikke lave andet hele tiden. nogle læger vil gerne give en Ts, mens andre ikke vil, så det kommer meget an på din egen læge.

Jeg har personligt selv betalt min egen scanninger tidligt, fordi det ogsåfor mig var vigtigt at se liv derinde pga MA og SA.

Den her gang har jeg pga blødninger betalt mig fra hele 3 tidlige scanninger, kostede mig 1500 kr, men så har jeg også selv gjort noget for det synes jeg:-)

Så synes da du skal bestille en scanning i det private hvis du ikke har blødt eler har andre abort tegn- der er nemlig super mange kvinder der HAR blødt der får afslag på Ts fordi der i forvejen er for mange om tilbuddet.

Anmeld

23. oktober 2011

viben

Anonym skriver:

Jeg er nu gravid for 3 gang på 2 år, og efter første graviditet (MA i 12 uge) har jeg fået henvisning til en gynækolog der har scannet mig begge gange (2. gang SA i 7 uge, 3 gang ser alting godt ud, NF i morgen)

Det jeg vil frem til er at det kommer helt an på ens læge og om man bor et sted hvor man ikke absolut skal henvises til et sygehus for at blive scannet. Den time som mine 5 scanninger over 2 graviditeter har taget, har jeg i hvert fald ikke dårlig samvittighed over ikke at skulle betale.

Anmeld

23. oktober 2011

mortilnoahogmelina

Det tr o jeg desværre ikk d kan ..

Men jeg ved man mange steder i KBH kan betale sig til en som "kun" koster 200 kr . Det vil ejg helet sikkert gøre selv når jeg skal have en til ..

I min første graviditet der blødte jeg i uge 7 og jeg kom derfor til en scanning ..

Så hvis ikk rigitg du har nogen tegn på abort , tror jeg desværre ikk du kan ..

Men prøv endenlig at snakkemed lægen om det torsdag ,kan jo være han ser grundlag for det ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.