At bruge marcipan istedet for fondant ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.384 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. oktober 2011

Bebisim

Hej Til min datters et års fødselsdag har jeg tænkt mig at lave en kage - uden fondant. Jeg kan ikk lide smagen. Men nu står jeg her og spekulere om det egentlig vil gå an ? Det er FØRSTE gang jeg skal lave kage. • kan man egentlig godt farve marcipanen med frugtfarve? Hvis ja blir det det samme som pastafarve(som jeg har læst mig til) ? • er marcipanen nemmere end fondant ? Rulle ud osv. • hvad synes i jeg skal vælge ? Mange tak venter spændt på svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

Lisbeth1985

Jeg følger lige med:-) Synes nemlig også,at fondant bliver alt for sødt.

Anmeld

22. oktober 2011

Dot D

Jeg synes marcipan er meget sværere end fondant. Hvis du farver med frugtfarve, så bliver farverne ikke så mørke/dybe som med pastafarve. Det bliver også mere fedtet, da frugtfarve jo er flydende.

Jeg bruger kun fondant, kan ikke selv lide det, det er for sødt til mig. Men jeg synes det er dejligt at arbejde med, også må folk jo tage det af, hvis ikke de kan lide det

Anmeld

22. oktober 2011

Bebisim

Lisbeth1985 skriver:

Jeg følger lige med:-) Synes nemlig også,at fondant bliver alt for sødt.

Det i orden hehe

Anmeld

22. oktober 2011

Bebisim

Dot D skriver:

Jeg synes marcipan er meget sværere end fondant. Hvis du farver med frugtfarve, så bliver farverne ikke så mørke/dybe som med pastafarve. Det bliver også mere fedtet, da frugtfarve jo er flydende.

Jeg bruger kun fondant, kan ikke selv lide det, det er for sødt til mig. Men jeg synes det er dejligt at arbejde med, også må folk jo tage det af, hvis ikke de kan lide det

Ok da det er første gang jeg skal lave kage, skal det ikke gå i kaos. Køber fondanten såå og kan man godt bruge essens ? og tak for svar

Anmeld

22. oktober 2011

DitteFisk

Du kan godt bruge marcipan som pynt, men det bliver ikke i nærheden af så flot Det kommer gerne til at se lidt kikset ud, så er det meget nemmere med fondant.

Anmeld

22. oktober 2011

Dot D

Bebisim skriver:

Ok da det er første gang jeg skal lave kage, skal det ikke gå i kaos. Køber fondanten såå og kan man godt bruge essens ? og tak for svar

Du kan godt bruge noget mandelessens i din fondant, så smager det også lidt af marcipan. Bare husk, når du putter noget "vådt" i fondanten, så bliver den mere klistret, husk at bruge Maizena, det hjælper

Anmeld

24. oktober 2011

Ansemusen

Bebisim skriver:

Hej Til min datters et års fødselsdag har jeg tænkt mig at lave en kage - uden fondant. Jeg kan ikk lide smagen. Men nu står jeg her og spekulere om det egentlig vil gå an ? Det er FØRSTE gang jeg skal lave kage. • kan man egentlig godt farve marcipanen med frugtfarve? Hvis ja blir det det samme som pastafarve(som jeg har læst mig til) ? • er marcipanen nemmere end fondant ? Rulle ud osv. • hvad synes i jeg skal vælge ? Mange tak venter spændt på svar

Jeg forsøgte mig med 40/60 (marcipan/fondant) her i weekenden, og det var slet ikke nær så nemt at arbejde med som fondant alene. Det revnede lidt og kunne ikke tåle at blive trukket ret meget i (derfor folder det lettere). Så kan kun forestille mig, at marcipan vil være MEGET mere kompliceret! Jeg lader bare være med at spise fondanten. Det er det indeni der tæller

Anmeld

24. oktober 2011

Nettemor

holder med de andre og siger at hvis det er første gang så syns jeg du skal vælge fondant.. de første par gange brugte jeg marcipan men var ved at gi op.. det er svært at rulle ud og få pænt.. du kan godt farve med frugtfarve men jeg ville fraråde det da du får nogle lidt fesne farver da det ellers bliver alt for klistret..

Anmeld

24. oktober 2011

AndreasMor84

du kan købe overtræksmarcipan i kagebutikkerne.. hvis du vil bruge alm. marcipan skal du blande det med glukose og flormelis. jeg har brugt dén blanding én gang og det blev ok. Dog revner det nemmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.