hvordan er reglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hvordan er reglerne hvis man føder midt mellem i uddannelser?

Altså en uddannelse der bliver færdig i februar og så termin sidst på foråret når den næste uddannelse først starter til september? Har man så ret til kontanthjælp eller hvordan? Jeg er ikke medlem af en akasse. Og hvordan er reglerne så for barsel? Hvor lang tid og sådan noget? Vi har et barn i forvejen hvis det gør en forskel (børnehave)!

på forhånd tak for hjælpen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

opper lige

Anmeld

21. oktober 2011

Rsa

Anonym skriver:

Hvordan er reglerne hvis man føder midt mellem i uddannelser?

Altså en uddannelse der bliver færdig i februar og så termin sidst på foråret når den næste uddannelse først starter til september? Har man så ret til kontanthjælp eller hvordan? Jeg er ikke medlem af en akasse. Og hvordan er reglerne så for barsel? Hvor lang tid og sådan noget? Vi har et barn i forvejen hvis det gør en forskel (børnehave)!

på forhånd tak for hjælpen!

Er ikke sikker på, om jeg har forstået dine spørgsmål korrekt.. Men forsøger at svare alligevel

Når du går på barsel modtager du barselsdagpenge, en ydelse der betales af kommunen. Din barsel er 52 uger i alt - heri er mandens 2 første uger, som han er berettiget til. Tager han mere, er det også fra den pulje.... Det antal uger du går på barsel før din termin tæller også her.
Barselsdagpenge er du først berettiget til fra uge.36 af din garviditet, altså 4 uger før termin.. Først der kan din barsel starte. (i henhold til de økonomiske forhold.)

Er du midt i et studie og barslen ligger i studietiden, får du su (ved ikke om den er forhøjet!)

Fra februar til start barsel er der frohold som din samlevers indkomst, formue osv. der går forud for om du er berettiget til at modtage kontanthjælp og er det for en kortere periode, kan du risikere at skulle betale beløbet tilbage igen.

Ring til din kommune og spørg dem ad, da de som regel ved bedst

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

Er ikke sikker på, om jeg har forstået dine spørgsmål korrekt.. Men forsøger at svare alligevel

Når du går på barsel modtager du barselsdagpenge, en ydelse der betales af kommunen. Din barsel er 52 uger i alt - heri er mandens 2 første uger, som han er berettiget til. Tager han mere, er det også fra den pulje.... Det antal uger du går på barsel før din termin tæller også her.
Barselsdagpenge er du først berettiget til fra uge.36 af din garviditet, altså 4 uger før termin.. Først der kan din barsel starte. (i henhold til de økonomiske forhold.)

Er du midt i et studie og barslen ligger i studietiden, får du su (ved ikke om den er forhøjet!)

Fra februar til start barsel er der frohold som din samlevers indkomst, formue osv. der går forud for om du er berettiget til at modtage kontanthjælp og er det for en kortere periode, kan du risikere at skulle betale beløbet tilbage igen.

Ring til din kommune og spørg dem ad, da de som regel ved bedst

tak for dit svar

Jeg kender godt til reglerne om barselsdagpenge men da det jo er omkring halvandet års barsel er jeg lidt i tvivl om hvordan det fungerer. kommunen er ikke meget for at hjælpe så længe man er i uddannelsessystemet

jeg må nok spørge kommunen og tvinge et svar ud af dem for det er jo ret afgørende for familien økonomi

tak igen

Anmeld

22. oktober 2011

Anonym trådstarter

prøver lige at se om der kan komme lidt flere indspark

Anmeld

22. oktober 2011

Anonym trådstarter

er der virkelig slet ikke nogen der kan hjælpe mig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.