Ægløsningsslim?!!!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.412 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. oktober 2011

Mor Christa

Heej piger. Hjælp mig lige
Prøver lige at finde ud af, når man har sådan noget helt blankt meget tykt udflåd, sådan rigtig sejt (sorry bout the details..), har jeg læst mig frem til at det hedder "ægløsningsslim".. Betyder det så, at man har ægløsning?? er total blank på dette område

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Tona

MissChrista skriver:

Heej piger. Hjælp mig lige
Prøver lige at finde ud af, når man har sådan noget helt blankt meget tykt udflåd, sådan rigtig sejt (sorry bout the details..), har jeg læst mig frem til at det hedder "ægløsningsslim".. Betyder det så, at man har ægløsning?? er total blank på dette område

Ja det vil jeg mene. Den sikreste måde at vide det på er (UNDSKYLD DETALJEN PÅ FORHÅND) hvis det er så sejt at det er ligesom tråde der fx kan hænge mellem to fingre   

Mennesker som er tilhængere af "den sikre periode" som prævention og dermed er nødt til at vide hvornår de har ægløsning bruger dette symptom, samt temperaturstigning og ikke mindst udregning af 14 dage efter sidste menstruations første dag, til at afgøre hvornår de har ægløsning. Andre symptomer er at nogen har niv/smerter i underlivet eller øget sexlyst  

Anmeld

21. oktober 2011

Mor Christa

Amandas-mor skriver:

Ja det vil jeg mene. Den sikreste måde at vide det på er (UNDSKYLD DETALJEN PÅ FORHÅND) hvis det er så sejt at det er ligesom tråde der fx kan hænge mellem to fingre   

Mennesker som er tilhængere af "den sikre periode" som prævention og dermed er nødt til at vide hvornår de har ægløsning bruger dette symptom, samt temperaturstigning og ikke mindst udregning af 14 dage efter sidste menstruations første dag, til at afgøre hvornår de har ægløsning. Andre symptomer er at nogen har niv/smerter i underlivet eller øget sexlyst  

Aha, okay.. Det lyder klamt, men det udflåd jeg havde i dag var sådan noger som kunne "strække sig" ud.. ej det lyder ulækkert men ja - det kunne godt hænge mellem to fingre ;P
Dvs så burde jeg havde ægløsning nu? Jeg kan nemlig ikke mærke det ved øget sexlyst eller niv og jag i underlivet..

Anmeld

21. oktober 2011

Tona

MissChrista skriver:

Aha, okay.. Det lyder klamt, men det udflåd jeg havde i dag var sådan noger som kunne "strække sig" ud.. ej det lyder ulækkert men ja - det kunne godt hænge mellem to fingre ;P
Dvs så burde jeg havde ægløsning nu? Jeg kan nemlig ikke mærke det ved øget sexlyst eller niv og jag i underlivet..

Du har i alt fald et af symptomerne på ægløsning. Hvis det også er omkring 14 dage siden sidste menstruations første dag ville jeg nok føle mig temmelig sikker på det hvis jeg var dig. Hvis du har en ureglmæssig cyklus er det sværere at sige om det lige er 14 dage siden der skal gælde.

Men ja du har et symptom, så der er i alt fald en god chance. Man behøver ikke have niv eller øget sexlyst jo

Anmeld

21. oktober 2011

Mor Christa

Amandas-mor skriver:

Du har i alt fald et af symptomerne på ægløsning. Hvis det også er omkring 14 dage siden sidste menstruations første dag ville jeg nok føle mig temmelig sikker på det hvis jeg var dig. Hvis du har en ureglmæssig cyklus er det sværere at sige om det lige er 14 dage siden der skal gælde.

Men ja du har et symptom, så der er i alt fald en god chance. Man behøver ikke have niv eller øget sexlyst jo

Jamen det er vidst kun ca 9-11 dage siden jeg fik min mens.. Men ja, det er vel et tegn på det ;D Jeg prøver nemlig at finde ud af alt det der med ægløsning og cyklus.. Jeg aner nemlig ikke noget om det ;P

Anmeld

21. oktober 2011

frk-stoltze

Jeg har hørt at når det slim kommer, så har man 1-5 dage inden ÆL men ved ikk om det passer men jeg får f.eks mere ondt ved sex når jeg har ÆL og det er en af mine symptomer

Anmeld

21. oktober 2011

Rockertand

Amandas-mor skriver:

Uh STOP, det er altså ikke korrekt med de 14 dage efter sidste menstruations første dag.

Ægløsning falder ca. 14 dage FØR forventet menstruationsdag, og det er uanset, om du har en cyklus på 24 dage eller på 72 dage.

Til trådstarter:

Ægløsningsslim har nøjagtigt konsistens af æggehvide, og du kan strække det min. 5 cm mellem 2 fingre (undskyld detaljer).

Ægløsningsslim kommer op til en uge før selve ægløsningen, og man kan således ikke udfra det konkludere helt præcist, hvornår ægløsningen falder, men det er et fingerpeg om, at den er på vej.

Alle kvinder med fungerende ægløsning producerer ægløsningsslim, men ikke alle opdager det. 

Anmeld

21. oktober 2011

Rockertand

21. oktober 2011

Mor Christa

Mange tusinde tak, piger

Anmeld

22. oktober 2011

Tona

Rockertand skriver:

Uh STOP, det er altså ikke korrekt med de 14 dage efter sidste menstruations første dag.

Ægløsning falder ca. 14 dage FØR forventet menstruationsdag, og det er uanset, om du har en cyklus på 24 dage eller på 72 dage.

Til trådstarter:

Ægløsningsslim har nøjagtigt konsistens af æggehvide, og du kan strække det min. 5 cm mellem 2 fingre (undskyld detaljer).

Ægløsningsslim kommer op til en uge før selve ægløsningen, og man kan således ikke udfra det konkludere helt præcist, hvornår ægløsningen falder, men det er et fingerpeg om, at den er på vej.

Alle kvinder med fungerende ægløsning producerer ægløsningsslim, men ikke alle opdager det. 

Min fremhævning: Ups, nej kan godt se nu at jeg har formuleret mig lidt uklart. Det var fordi jeg tænkte på hvis man havde en alm. cyklus på 28 dage...for så er det 14 dage efter sidste menstruations første dag... Men jeg burde nok have gjort det klart at det var det jeg mente  

Ellers er jeg enig med dig i at man ikke kan tage ægløsningsslim alene som et bevis på ægløsning. Hvis man virkelig vil måle det helt naturligt kræver det både temperaturstigning, ægløsningsslim og så at det passer med tiden i kalenderen  Meeen personligt har jeg nu altid oplevet at ægløsningsslim optræder lige omkring ægløsningen og ikke en uge før...men det kan nok variere fra kvinde til kvinde...tak i alt fald fordi du lige fik rettet min lille fejl  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.