hej piger.
min lille dreng på 6 uger (født 2 uger over tid), synes jeg selv har været utrolig hurtig i sin udvikling. det sociale smil kom allerede da han var 3 uger, og han pludre, snakker og smiler til mig dagligt. specielt om morgenen kan vi snakke og smile i en time, derefter en lille lur på ca 2-3 timer og så snakker vi igen. eftermiddag når far kommer hjem er der også god kontakt, og min søn er endda begyndt at snakke til sine bamser når han ligger alene.
min mor vil han dog ikke snakke med. han vender hoved den anden vej, og kigger alle andre steder end på hende. - det gør han også med mig af og til. men der tænker jeg bare at han er træt, eller bare har fået nok! men min mor, vil han BARE IKKE snakke med.
i dag havde jeg besøg af sundhedsplejersken, og min søn var selvfølgelig ikke i snakke humør. hun siger altså til mig at hans kolik godt kan skyldes at jeg ikke snakker med ham nok. for han var jo slet ikke til at komme i kontakt med. hun havde svært ved at tro på den gode kontakt jeg har med ham hver dag, og blev ved med at sige "øv jer noget mere!"
kan det være rigtigt? kan det være nogle personer baby bare ikke vil snakke med? eller skal jeg virkelig snakke mere med ham (selvom jeg føler jeg snakker med ham alle hans vågne timer, og jeg synes han er så dygtig til at "svare"?)
er det tegn på han er understimuleret? som min sundhedsplejerske jo siger! 
Anmeld