Nøøøj 8 lus!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.674 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja, Idun virkede svært imponeret over vores fund igår Jeg prøvede at forklare hende, at det altså ikke er noget super fedt, at få lus, men hun havde altså svært ved at skjule hendes imponade

Så hun sov med teatree balsam i håret og skal kæmmes igen om en dag eller to... jeg har kæmmet både Tom og jeg. Vi er clean Skønt. Men farmor havde også fået en lus.
Dog kan man virkelig ikke lade være med at føle at det klør overalt, når man så de der 8 lus

Men altså - vi krydser fingre for at det er slut med lus for dennegang og at der ikke kommer flere!

Kram
Zafir og Idun med 8 lus (sidst havde hun kun en! - strengt...)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2009

karina1980

hader bare de kryb,

begynder at klø over det hele

vi har heldigvis ikke haft nogen længe, faktisk ikke siden jeg klippede hende i pagefrisure, men det nok fordi de er klar over at hun nu er nem at kæmme

håber i har fået bugt med dem

men det er da sejt med lus, Jasmin kom også hjem en dag og spurgte om jeg ikke ville kigge hende for lus, for hun ville gerne have lus ligesom sofie

held og lykke med jagten

Anmeld

4. februar 2009

HelleBelle

Ja altså Malte er også noget skuffet over at han ikke har lus. han har vist set lille nørd hvor de legede lus og synes det er sejt
Han synes også det er vildt sejt at dem fra lille nørd findes i VIRKELIGHEDEN, og vi skal se dem til LEGOworld Ha ha...
Ih hvor jeg klør nu......

Anmeld

4. februar 2009

Annette

Jeg hader bare de små bæster..

Oliver havde en legekammerat med hjemme i torsdags, der skulle spise her.
Oliver vaar syg så han havde ikke lyst til noget mad, så Tristan og jeg sad i køkkenet og spiste og snakkede, da knægten lige pludselig siger:
Hov den her faldt ned fra mit hår... Jeg kunne godt se et lille bitte dyr på bordet, så jeg gik hen og tog den op og kiggede nærmere.. VAAADDDRR det var en lus!!!! Tristan var helt stolt over at den var faldet ned fra hans hår og jeg havde bare travlt med at få sengetøjet af Olivers dyne og pude for jeg havde set at Tristan havde været oppe i Olivers seng tidligere..

Jeg kiggede Oliver igennem, men der var ikke nogen og der er stadig ingen (gudskelov).
Jeg kiggede også Tristans hår igennem og der fandt jeg både lus og æg, så jeg ringede til hans far med det samme så han kunne hente ham..

Jeg kløede i hårbunden som en gal om aftenen så jeg puttede balsam i og så fik jeg ellers turen selv, men pyha jeg havde heller ingen.. Jeg kunne ikke sove om natten og jeg tror at klokken var omkring 02 da jeg kom i tanke om at Tristan havde lagt med hovedet på et af vores tæpper i stuen, så mig op af sengen, ha fat i tæppet, i en pose og i fryseren med det.. og der ligger det forresten endnu, ggg
Ja lige nu så klør det igen, bare ved at sidde og skrive det her, gg

Knus Annette og Oliver der 7-9-13 er sluppet for lusene indtil nu..

Anmeld

5. februar 2009

Fines mor

Josephine taler godt nok også meget om lus, og nu har den og den lus..
Jeg kan ikke ha det !!!

Vi har aldrig haft lus hjemme, jeg håber heller ikke vi får dem.

Men jeg bruger jo det gode gamle råd jeg fik at en kollega, som jeg også har lagt på IG.
Ud over det, så får vores unger balsam i håret når de er i bad.

Men om det er derfra vi aldrig har set skyggen af dem, det aner jeg jo ikke.
Men måske værd at prøve..

Anmeld

5. februar 2009

Moderator

Annette skriver:

Jeg hader bare de små bæster..

Oliver havde en legekammerat med hjemme i torsdags, der skulle spise her.
Oliver vaar syg så han havde ikke lyst til noget mad, så Tristan og jeg sad i køkkenet og spiste og snakkede, da knægten lige pludselig siger:
Hov den her faldt ned fra mit hår... Jeg kunne godt se et lille bitte dyr på bordet, så jeg gik hen og tog den op og kiggede nærmere.. VAAADDDRR det var en lus!!!! Tristan var helt stolt over at den var faldet ned fra hans hår og jeg havde bare travlt med at få sengetøjet af Olivers dyne og pude for jeg havde set at Tristan havde været oppe i Olivers seng tidligere..

Jeg kiggede Oliver igennem, men der var ikke nogen og der er stadig ingen (gudskelov).
Jeg kiggede også Tristans hår igennem og der fandt jeg både lus og æg, så jeg ringede til hans far med det samme så han kunne hente ham..

Jeg kløede i hårbunden som en gal om aftenen så jeg puttede balsam i og så fik jeg ellers turen selv, men pyha jeg havde heller ingen.. Jeg kunne ikke sove om natten og jeg tror at klokken var omkring 02 da jeg kom i tanke om at Tristan havde lagt med hovedet på et af vores tæpper i stuen, så mig op af sengen, ha fat i tæppet, i en pose og i fryseren med det.. og der ligger det forresten endnu, ggg
Ja lige nu så klør det igen, bare ved at sidde og skrive det her, gg

Knus Annette og Oliver der 7-9-13 er sluppet for lusene indtil nu..

AD FØJ det lyder godtnok klamt!!!! Stakkels dreng, fordi hans forældre er så 'casual'!!!

Det er jo desværre den slags, der gør at det ikke bliver udryddet...

Anmeld

5. februar 2009

Moderator

Fines mor skriver:

Josephine taler godt nok også meget om lus, og nu har den og den lus..
Jeg kan ikke ha det !!!

Vi har aldrig haft lus hjemme, jeg håber heller ikke vi får dem.

Men jeg bruger jo det gode gamle råd jeg fik at en kollega, som jeg også har lagt på IG.
Ud over det, så får vores unger balsam i håret når de er i bad.

Men om det er derfra vi aldrig har set skyggen af dem, det aner jeg jo ikke.
Men måske værd at prøve..

Jeg har heller ALDRIG haft skyggen af dem, før nu her, efter Idun er kommet i børnehaven... mmmm... Men altså, kæmme, det må der jo til, så man opdager det i tide!!!

Jeg har sådan noget balsam med teatree som jeg kæmmer med. Lus kan IKKE lide teatree

Anmeld

5. februar 2009

Moderator

For at gøre det endnu bedre, har de her til morgen ændret skiltet i børnehaven fra: Vi har lus til VI HAR RIGTIG MANGE LUS... VADRK!!!!

kæm kæm kæm alle sammen!!!!!!!! Suk...

Anmeld

5. februar 2009

Muslingen

Uhhhh jeg hader de små sataner!!!! Der er også lus i Amalies børnehave og jeg krydser bare fingre for at Amalie går fri. Sidste sommer havde vi (Amalie og jeg) dem jo 2 gange i træk.
God jagt :-)

Anmeld

5. februar 2009

karina1980

tro faktisk ikke der er mange vuggestuer,børnehaver eller sfoér der går fri fra lus i denne tid, idag var der også sat skildt op i sfo´en og i de andre børnehaver i byen,

i vores børnehaver har de lavet et stort skilt med

nu skal vi rigtig hygge med disney sjov og kæmning for lus

nedenunder står der så om hvordan der kæmmes osv, desuden har børnehaven tjekket børnene, simpelthen for at få bugt med skidtet og meddelt de forældre hvor de har fundet lus, at de skal igangsætte behandling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.