Anonym skriver:
Hvor stor er chancen for at miste inden uge 12, hvis man har set
? Jeg har læst en del om folk der mister inden NF, men synes aldrig man hører om folk der har mistet, efter de har været til NF ? Eller er jeg galt på den?
Nærmer mig selv uge 12, og har set baby 2 gange, senest i sidste uge.. Men er ski*e nervøs, for om alt går som det skal... 
Det er jo ikke for ingen ting at man siger, at de første 12 uger er de mest kritiske, så chancen for at miste er altså langt mere end halvveret efter 12. uge.
Så det synes jeg ikke, du skal gå og bekymre dig om.
At det sker oftere før 12. uge, er jo kroppens og naturens måde at skille sig af med noget, som der højest tænkeligt er noget galt med, og så er det jo bedre det sker der end senere..og hvis det endelig sker efter 12. uge, så kan man som regel også regne med, at det sker pga det før nævnte, altså at der er noget galt, hvor kroppen så bare har været længere om at registrere det, eller det har været længere om at vise sig hos fosteret.
Det er jo sørgeligt det sker, men på den anden side, så er det jo godt nok når det sker, for tænk hvilket liv et stakkels barn kunne få hvis det kom ud multihandikappet på den ene eller den anden måde.
Men som sagt, brug ikke den skønne ventetid på at bekymre dig. Stol på at alt går godt og at du vil få verdens dejligste baby.

Kærligst
Sussie
Anmeld