ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

An&Jo

her har de desværre dækket det sidste hul på budgetten efter vi flyttede for et halvt år siden.. men nu kører budgetten som den skal, og underskuddet er væk, så fra nu af skal de går til ham og mig fælles..

jeg er enlig og får et ekstra tilskud, og hvis jeg hver 3 måned skulle sætte alle pengene til side eller bruge dem på ham udelukkende, så ville jeg skulle bruge/sætte til side af næsten 7000kr.. Min dreng får rigeligt tøj osv og han mangler intet.. de penge der var tilovers af ydelsen igår brugte jeg på at købe de sidste ting til hans værelse så det kunne blive færdigt.. næste gang de kommer skal jeg have nyt tøj for jeg har tabt mig omtrent 10-15 kg siden vi flyttede og har faktisk ikke noget tøj jeg kan passe mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

chael

Honey<3 skriver:

Super

Men kan man så vende den rundt og spare andre steder, så børne kan få glæde af de penge der kommer hver 3 måned??

Sidder man for dyrt i sin bolig? Over handler man i form af mad og diverse??

Jeg ved ikke hvad det er der gør, at forældre vælger at bruge pengene på andre måder end min mor gjorde, det er jo derfor jeg spørger

Hvilket nok var det dummeste spørgsmål at stille herinde

Hvorfor tror du at selv bankerne medregner familieydelsen??

Det er fordi det IKKE udelukkende er til børnene.

Det er til familien og derfor bliver den medregnet.

Her indgår de som ennaturlig del af vores økonomi. Vores unger mangler intet, de har fået hvad de skal bruge. Og får det løbende.

Men du ændre helt sikkert syn på det, når du selv få børn en dag.

*Camilla, mor til 3

Anmeld

21. oktober 2011

katrine26

Honey<3 skriver:

Er også lidt spændt på at se hvordan det kommer til at udvikle sig når jeg selv står med børn, men jeg vil hellere tage 10 timer's ekstra arbejde, og spare op den vej, end at tage de børnepenge der

Men tillykke med det kommende bryllup

det er da fint at du har det på den måde..men lige et spørgsmål..hvem skal passe dine børn når du skal arbejde 10 extra om ugen...fordi du ikke vil bruge "deres" penge...?

Katrine26

Anmeld

21. oktober 2011

camillakrath

Jeg må sige at jeg faktisk har fået noget positivt ud af at høre andres mening.

For nu kan jeg faktisk godt se det. Altså at man får pengene ind på sin egen konto og så køber man jo bare løbende ind til ungerne - uanset hvor pengene kommer fra.

Så forstår jeg egentlig også sagtens at man så køber noget til sig selv som man trænger til - for man har jo nok ikke haft råd til det fordi man har købt alt det ungerne har haft brug for. Det koster jo! Og man prioriterer jo det dem.

Jeg har bare altid haft SÅ dårlig samvittighed over det - har følt at jeg har rørt hans penge. Men sådan er det jo faktisk ikke helt !

Anmeld

21. oktober 2011

Happiness

Børnepengene skal her bruges på Lukas' barnedåb som vi holder på søndag Det dækker lige halvdelen af udgifterne Så ja! Vi skal hygge os med brunch og kirkeligt besøg sammen med 65 stk venner og familie!

Anmeld

21. oktober 2011

Pia.

camillakrath skriver:

For nu kan jeg faktisk godt se det. Altså at man får pengene ind på sin egen konto og så køber man jo bare løbende ind til ungerne - uanset hvor pengene kommer fra.

Så forstår jeg egentlig også sagtens at man så køber noget til sig selv som man trænger til - for man har jo nok ikke haft råd til det fordi man har købt alt det ungerne har haft brug for. Det koster jo! Og man prioriterer jo det dem.

Jeg har bare altid haft SÅ dårlig samvittighed over det - har følt at jeg har rørt hans penge. Men sådan er det jo faktisk ikke helt !

Nemlig... Alle penge der går ind på min Konto er vores og det er lige gyldigt om de hedder Løn, børne familie yddelse eller noget tredje

Så her er der ikke skyggen af nogen dårlig samvittighed - mine børn får så meget hele året ... og deres sport er også rigtig dyrt...

- Knus...

Anmeld

21. oktober 2011

Lullaby

Pia. skriver:

Nemlig... Alle penge der går ind på min Konto er vores og det er lige gyldigt om de hedder Løn, børne familie yddelse eller noget tredje

Så her er der ikke skyggen af nogen dårlig samvittighed - mine børn får så meget hele året ... og deres sport er også rigtig dyrt...

- Knus...

Uh sport. Bella går til spejder. Og nu skal vi af med 500 kr til en uniform

Anmeld

21. oktober 2011

Nadia&Daniel

chael skriver:

Hvorfor tror du at selv bankerne medregner familieydelsen??

Det er fordi det IKKE udelukkende er til børnene.

Det er til familien og derfor bliver den medregnet.

Her indgår de som ennaturlig del af vores økonomi. Vores unger mangler intet, de har fået hvad de skal bruge. Og får det løbende.

Men du ændre helt sikkert syn på det, når du selv få børn en dag.

*Camilla, mor til 3

Anmeld

21. oktober 2011

annec

her bliver alle brugt til barnedåbet som afholdes på søndag. lillemanden har alt hvad han skal bruge til det næste stykke tid & alt vintertøj m.m Han har hvis rigeligt lige pt

Anmeld

21. oktober 2011

eElak

camillakrath skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.