Jeg har prøvet almindelig babybjørn - og herlighed, jeg har fået ondt i nakke og skuldrer. Selv med en ganske lille 3 mndr gammel baby. Den kan jeg i hvert fald ikke anbefale!
Jeg havde egentlig slået fra mig, at have den slags bæretøj, men så fik jeg et sjal i gave.....
Jeg har brukt MobyWrap - og den har været fantastisk!
Den er lidt over 5 meter lang med et forstærket, ufleksibelt midterfelt i lin (eller tilsvarende). Resten er stretch-materiale.
Jeg har brugt den fra næsten nyfødt baby til ca 2 år - og overvejer at bruge den en gang i mellem endnu (de er nu ca 2 og 4 år), fordi jeg ofte er alene med dem, og det er fint, hvis vi skal gå en vis afstand. Selv en unge på ca 12 kilo giver mig ikke ondt i nakken.
Til at begynde med lå babyen i sjalet foran, senere sad de i sjalet foran, og da de blev for lange til, at det var behageligt, flyttede jeg dem ned på hoften. Nu er de store nok til at de kan sidde på ryggen i sjalet - og det er enormt populært! - særlig hos 4-åringen....
Hver ny måde at binde sjalet på har taget ca 5 min. at lære sig. Instruktionerne ligger på nettet.
Nemt, enkelt at vaske (smides i almindelig vaskemaskine), let at transportere og pakke væk i en lille pose og ualmindelig handy at have i lufthavnen!
Anmeld