Stakåndet og høj puls...normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.644 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. oktober 2011

Wimmie

Hey

Jeg er i dag 31+4 og har i denne uge følt mig meget stakåndet/forpustet med hjertebanken og høj puls. Jeg målte min puls her til aften af 3x1 minut og den lå mellem 110 og 120  

Lidt senere faldt den til 104 

Jeg var ved jordemoder den 6. oktober, og der var mit blodtryk steget i forhold til de foregående gange.

1. gang hed den 122/72

2. gang 111/75

3. gang 104/70

og sidste gang hed den 120/86

Bør jeg kontakte læge/jordemoder omkring det? Jeg kan læse på nettet at mange gravide oplever højere hvilepuls i 3.trimester, men der lader til at være delte meninger omkring hvorvidt det har nogen betydning eller ej...

Del jeres erfaringer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

SussieThyssen

Wimmie skriver:

Hey

Jeg er i dag 31+4 og har i denne uge følt mig meget stakåndet/forpustet med hjertebanken og høj puls. Jeg målte min puls her til aften af 3x1 minut og den lå mellem 110 og 120  

Lidt senere faldt den til 104 

Jeg var ved jordemoder den 6. oktober, og der var mit blodtryk steget i forhold til de foregående gange.

1. gang hed den 122/72

2. gang 111/75

3. gang 104/70

og sidste gang hed den 120/86

Bør jeg kontakte læge/jordemoder omkring det? Jeg kan læse på nettet at mange gravide oplever højere hvilepuls i 3.trimester, men der lader til at være delte meninger omkring hvorvidt det har nogen betydning eller ej...

Del jeres erfaringer 

Hvis du føler dig utryg, så synes jeg lige du skal kontakte lægen og få et tjek.

Ikke at det betyder så meget, men somme tider kan barnet lægge sig og trykke på en af de store blodårer, som så igen medfører at man får hjertebanken og ubehag.
Men jo..jeg synes du skal kontakte lægen, for netop det du beskriver der..kan være tegn på at der lige skal kigges lidt ekstra på dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. oktober 2011

Wimmie

SussieThyssen skriver:

Hvis du føler dig utryg, så synes jeg lige du skal kontakte lægen og få et tjek.

Ikke at det betyder så meget, men somme tider kan barnet lægge sig og trykke på en af de store blodårer, som så igen medfører at man får hjertebanken og ubehag.
Men jo..jeg synes du skal kontakte lægen, for netop det du beskriver der..kan være tegn på at der lige skal kigges lidt ekstra på dig.

Kærligst
Sussie

Ja, du har nok ret... Jeg synes det er svært at finde ud af hvad der er "normalt" og hvad man gerne skal reagere på, men det er nok bedst at reagere en gang for meget end en gang for lidt 

Må lige ringe til min læge.

Anmeld

20. oktober 2011

SussieThyssen

Wimmie skriver:

Ja, du har nok ret... Jeg synes det er svært at finde ud af hvad der er "normalt" og hvad man gerne skal reagere på, men det er nok bedst at reagere en gang for meget end en gang for lidt 

Må lige ringe til min læge.

Ja gør det.
Melder du lige tilbage??

Anmeld

20. oktober 2011

Wimmie

SussieThyssen skriver:

Ja gør det.
Melder du lige tilbage??

Jepper

Naturligvis har de først åbent kl. 13 i dag  

Anmeld

20. oktober 2011

SussieThyssen

Wimmie skriver:

Jepper

Så må du tage den lidt med ro indtil da.

Anmeld

20. oktober 2011

AnneBJ

Wimmie skriver:

Jepper

Jeg synes også du skal ringe, men der er ikke tale om "for højt" blodtryk.. Det er det "bagerste" tal, der er mest "interessant".. så længe det ikke ligger over 90 er der ikke noget at være bekymret over, men det er jo tæt på 90, så hellere ringe en gang for meget... 

Venter på update!

Anmeld

20. oktober 2011

Wimmie

SussieThyssen skriver:

Så må du tage den lidt med ro indtil da.

Det må jeg hellere... Selvom det er svært lige nu da vores køkken pt. ligner en krigszone, da vi går igang med at lave om her i weekenden 

Det kribler i mine fingre for at rende rundt og flå tapet ned, hehe

Anmeld

20. oktober 2011

Wimmie

AnneBJ skriver:

Jeg synes også du skal ringe, men der er ikke tale om "for højt" blodtryk.. Det er det "bagerste" tal, der er mest "interessant".. så længe det ikke ligger over 90 er der ikke noget at være bekymret over, men det er jo tæt på 90, så hellere ringe en gang for meget... 

Venter på update!

Ja, min jordemoder sagde nemlig også at det ikke var for højt, men at det alligevel var steget en del... 

Jeg må prøve at slappe lidt af - heldigvis holder jeg weekend efter arbejde i aften 

Anmeld

20. oktober 2011

SussieThyssen

Wimmie skriver:

Det må jeg hellere... Selvom det er svært lige nu da vores køkken pt. ligner en krigszone, da vi går igang med at lave om her i weekenden 

Det kribler i mine fingre for at rende rundt og flå tapet ned, hehe

LOOL..det kender jeg godt..men flad du hellere lidt ud på sofaen og nyd livet..så må køkkenet vente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.