Barsel og pædagogstuderende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

samantha1986

Jeg er pædagogstuderende, og har termin i juni 2012. Jeg skal i 2. praktik som er lønnet i februar 2012.

Jeg er kommet i tvivl om hvordan det lige er med barsel. Jeg kommer vel på su under barsel eller hvad? min praktikvejleder nævnte at jeg kan gå fra 4 uger før forventet barsel, måske senere hvis jeg ikke har nogen problemer. Troede det var to måneder før. Og så snakkede hun om barselses dagpenge. jeg troede jeg fik su. Nogen der lige kender reglerne?? Ville gerne studere samtidig med barsel, da jeg har fjernundervisning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

LilleLene

samantha1986 skriver:

Jeg er pædagogstuderende, og har termin i juni 2012. Jeg skal i 2. praktik som er lønnet i februar 2012.

Jeg er kommet i tvivl om hvordan det lige er med barsel. Jeg kommer vel på su under barsel eller hvad? min praktikvejleder nævnte at jeg kan gå fra 4 uger før forventet barsel, måske senere hvis jeg ikke har nogen problemer. Troede det var to måneder før. Og så snakkede hun om barselses dagpenge. jeg troede jeg fik su. Nogen der lige kender reglerne?? Ville gerne studere samtidig med barsel, da jeg har fjernundervisning.

Du får SU under din barsel
og så kan du gå på barsel 1 måned før termin når du går i skole

Anmeld

19. oktober 2011

raca

når du er i lønnet praktik, optjæner du ret til barselsdagpenge,hvis du går lige fra praktik til barsel.. du må typisk starte barsel 4 uger før forventet fødsel.

jeg kan ikke huske med suen.. om du mister rettet til 12 ekstra klip eller om du også får dem..

så du både får 12suklip+barselsdp.

Anmeld

19. oktober 2011

samantha1986

LilleLene skriver:

Du får SU under din barsel
og så kan du gå på barsel 1 måned før termin når du går i skole

Det mente jeg nemlig også det med su.

jeg har dog hørt om en der gik på barsel to måneder før termin da hun var i lønnet praktik.

Må lige have snakket med studievejleder eller praktikvejleder.

Men tusinde tak for dit svar

Anmeld

19. oktober 2011

samantha1986

raca skriver:

når du er i lønnet praktik, optjæner du ret til barselsdagpenge,hvis du går lige fra praktik til barsel.. du må typisk starte barsel 4 uger før forventet fødsel.

jeg kan ikke huske med suen.. om du mister rettet til 12 ekstra klip eller om du også får dem..

så du både får 12suklip+barselsdp.

Jeg er mere interesseret i de 12 klip end barseldp, for vil gerne studere samtidig. men troede da ikke det lige skulle være så besværligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.